Gucci και Ακρόπολη

Gucci και Ακρόπολη

1. Είμαστε πολύ τυχεροί που κληρονομήσαμε την Ακρόπολη και τόσα άλλα μνημεία από την αρχαιότητα! Ένα μεγάλο μέρος της ευημερίας μας σήμερα οφείλεται σε αυτήν την κληρονομιά.

Και ακριβώς επειδή αυτή είναι μεγάλη πηγή εσόδων, οφείλουμε να τη φροντίζουμε και να τη συντηρούμε. Τα έσοδα είναι πολλά και άμεσα από τους επισκέπτες που έρχονται για να δουν από κοντά τον Παρθενώνα, την Ολυμπία, την Κνωσσό και τους άλλους αρχαιολογικούς χώρους στην επικράτεια.

Τα εκατομμύρια επισκεπτών αφήνουν πολλά χρήματα και σε ξενοδοχεία, σε ταβέρνες, σε τουριστικά μαγαζιά και αλλού. Και το κράτος εισπράττει πολλούς φόρους από όλα αυτά.

Έτσι κανονικά θα περίμενε κανείς πως το υπουργείο Πολιτισμού μέσω των οργανισμών όπως το Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) κλπ θα φρόντιζε να φυλάσσονται και να συντηρούνται άριστα οι προσοδοφόροι αυτοί χώροι. Αυτό δεν γίνεται. Κοτζάμ Δήλος μέχρι πρόσφατα δεν είχε φύλακες!

2. Οι αρμόδιες αρχές απέρριψαν την αίτηση του οίκου μόδας Gucci να χρησιμοποιήσει την Ακρόπολη σε μια διαφημιστική της καμπάνια.

Θεωρήθηκε ιεροσυλία.

Κατανοώ το σκεπτικό και δεν μπορώ να μην θαυμάσω για μια ακόμα φορά την ηλιθιότητα του έθνους των Ελλήνων και τη φθηνή υποκρισία μας.

Πως ακριβώς θα ήταν ιεροσυλία;

Θα προσβάλλονταν οι μαρμάρινες κολώνες και θα ντροπιάζονταν οι Καρυάτιδες επειδή μερικά μοντέλα θα παρελαύναν παρουσιάζοντας τα μοδάτα ρούχα του οίκου Gucci;

Και οι αθάνατοι θεοί θα άστραφταν και θα βροντούσαν θυμωμένοι;

Σε τι ακριβώς συνίσταται η ιεροσυλία; Στο ότι θα εμφανιστούν τα όμορφα μοντέλα με ρούχα (ίσως και εσώρουχα), στο ότι ο οίκος Gucci ενδέχεται να αποκομίσει έσοδα ή στο ότι το ΚΑΣ θα έβγαζε μερικά πρόσθετα χρήματα;…

Και τελικά πως δεν ήταν ιεροσυλία το 1951 όταν ο οίκος Ντιόρ έκανε φωτογραφήσεις με τα μοντελάκια του ή όταν η Μελίνα Μερκούρη διαφήμιζε την υποψηφιότητά της έχοντας φόντο την Ακρόπολη;

3. Ακούμε και ξανακούμε μέχρι αηδίας για τον “Ιερό Βράχο”.

Πως ακριβώς είναι  “ιερός” ο βράχος με τα μνημεία του;

Τη θρησκεία εκείνη την αφήσαμε – καλώς ή κακώς – για μια άλλη. Οπότε δεν είναι θέμα θρησκευτικό. Όπως ακριβώς δεν θεωρούμε “ιερό” τόπο την Ελευσίνα, την Αφαία στην Αίγινα και τόσα άλλα μνημεία.

Αν όντως πιστεύαμε πως η Ακρόπολη (και οποιοδήποτε άλλο μνημείο) είναι ιερός χώρος, σίγουρα δεν θα έπρεπε να αλωνίζουν εκεί κάθε μέρα χιλιάδες επισκέπτες που φλυαρούν, καπνίζουν, πίνουν κλπ και βέβαια πληρώνουν για να μπορούν να το κάνουν.

Το κέρδος υπάρχει. Μα και φωτογράφοι και κινηματογραφιστές έχουν πληρώσει αδρά για να χρησιμοποιήσουν τον “ιερό βράχο” σε βιβλία, ντοκιμαντέρ και ταινίες, από όπου θα υπήρχε χρηματικό όφελος. Η πρόταση Gucci δεν διαφέρει σε τίποτα!

Αχ αυτή η αηδιαστική σοσιαλιστική “αξιοπρέπεια” και η ψωροπερηφάνια της Ψωροκώσταινας!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *