Ανοιχτά ΜΜΕ

Ανοιχτά ΜΜΕ

Νότης Παπαδόπουλος 

Στη σωστή κατεύθυνση ήταν η χθεσινή πρόταση του κ. Τσίπρα στη Βουλή να στηριχθούν με διακομματική συναίνεση όλα τα συγκροτήματα τύπου που βρίσκονται σε οικονομική ασφυξία ώστε να μην κλείσουν και απαξιωθούν οι τίτλοι τους ώσπου να μεταβιβαστούν σε άλλους ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Και ασφαλώς – αντίθετα στις διάφορες προσπάθειες της κυβέρνησης για χειραγώγηση και έλεγχο των ΜΜΕ – η πρόταση αυτή είναι καλοδεχούμενη από τους εργαζόμενους στα Μέσα Ενημέρωσης, ιδιαιτέρως του ΔΟΛ και του Πηγάσου, που συνεχίσουν να εργάζονται αμισθί για μήνες.

Η περιπέτεια των συγκροτημάτων τύπου που βρίσκονται σήμερα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας είναι αποτέλεσμα της πρωτοφανούς κρίσης που ζει η ελληνική οικονομία με τρομακτικές επιπτώσεις στα μέσα ενημέρωσης που ζουν κυρίως από τις διαφημίσεις. Οι αριθμοί μιλούν μόνοι τους: πριν από την κρίση η συνολική ετήσια διαφημιστική δαπάνη έφτανε το 1 δισ ευρώ, ενώ σήμερα είναι περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ!

Υπενθυμίζεται ότι οι πτωχευτικές διαδικασίες που ενεργοποιούν οι τράπεζες όταν τα ΜΜΕ δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην αποπληρωμή των δανειακών τους υποχρεώσεων κρατούν τουλάχιστον δύο μήνες. Στο ενδιάμεσο κάθε τέτοια επιχείρηση τύπου κινδυνεύει να μείνει από ρευστά διαθέσιμα, αφού όλα τα έσοδά της δεσμεύονται από τις τράπεζες, και επομένως να κλείσει.

Είναι, όμως, στο συμφέρον τόσο των τραπεζών όσο και του δημοσίου οι εφημερίδες να παραμείνουν ανοικτές διότι τα περιουσιακά στοιχεία των εκδοτικών αυτών επιχειρήσεων (όπως π.χ.οι τίτλοι τους: ΤO ΒΗΜΑ ή ΤΑ ΝΕΑ) θα απαξιωθούν και τα έσοδα που θα συλλέξουν στη συνέχεια οι δανειστές των μέσων στους οποίους έχουν περιέλθει θα είναι πενιχρά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο η κυβέρνηση, όσο και ο Πρόεδρος της Βουλής αλλά και τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης, όπως βεβαίως και οι εκπρόσωποι των Τραπεζών έχουν κάνει σαφές ότι τάσσονται εναντίον της διακοπής της έκδοσης των εντύπων ή την αναστολή λειτουργίας των ραδιοφώνων, αναγνωρίζοντας ότι άλλο είναι μία επιχείρηση ΜΜΕ και άλλο μία επιχείρηση π.χ. Σούπερ Μάρκετ τα στοιχεία της οποίας δεν απαξιώνονται αν μείνει κάποιες βδομάδες κλειστή.

Η πρωτοφανής συμπαράσταση από εκατοντάδες προσωπικότητες της επιστήμης και της τέχνης που υπέγραψαν υπέρ της συνέχισης λειτουργίας του Βήματος και των Νέων (αλλά και των άλλων μέσων ενημέρωσης του ΔΟΛ) καθώς και η στήριξη από απλούς πολίτες όλο αυτό το τελευταίο διάστημα που το μεγαλύτερο συγκρότημα τύπου τη χώρας αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, δείχνει ανάγλυφα την διαχρονική αξία που έχουν για την ελληνική κοινωνία οι μεγάλες αυτές εφημερίδες.

Στον σχεδόν ένα αιώνα κυκλοφορίας τους οι δύο εφημερίδες του συγκροτήματος απέδειξαν ότι έχουν μία στενή σχέση με την πολιτιστική και πολιτική ιστορία του τόπου αλλά και τις γενιές και γενιές που μεγάλωσαν μαζί τους θεωρώντας τις φάρους δημοκρατίας και ελευθερίας ακόμη και σε εποχές που η ελεύθερη έκφραση και η ισότιμη προβολή απόψεων ήσαν πολυτέλειες για τη χώρα.

Πηγή: TO ΒΗΜΑ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *