Οι αρθρογράφοι στην ιστοσελίδα Βίγλα είναι όλοι μέλη του Ομίλου Μελετών. Έχουμε ξαναγράψει για το θέμα. Όλοι (σχεδόν) γράφουμε με ψευδώνυμο μάλλον τυχαία ή (μερικοί) από συνήθεια καθώς γράφουν και αλλού.
Επιστρέφω στο θέμα διότι μερικοί (λιγοστοί) εξέφρασαν την σκέψη πως με τόσα πολλά άρθρα για τόσες διαφορετικές κατηγορίες ενδιαφερόντων και τόσα διαφορετικά θέματα, δεν είναι φανερή η ταυτότητα της ιστοσελίδας – στην πολιτική, τη θρησκεία, τη φιλοσοφία, την ιστορία, την οικονομία κλπ.
Ναι, οπωσδήποτε δεν είναι φανερή η ταυτότητα Βίγλα, όπως η εφημερίδα Αυγή ή Liberal και παρόμοια.
Αλλά η ταυτότητα είναι φανερή αν ο αναγνώστης κάνει τον μικρό κόπο να εξετάσει τη βασική ιδεολογία ή θεώρηση που διαπνέει τα άρθρα και περισυλλογιστεί την ουσία των θεμάτων.
Είναι φανερό πως μας ενδιαφέρει πρώτιστα η αλήθεια, η δικαιοσύνη, η εντιμότητα, η συμπόνοια και η αριστεία στις καλές τέχνες.
Μπορεί να ειπωθεί πως στα πολιτικο-οικονομικά τείνουμε να εκφέρουμε “δεξιές” ή “φιλελεύθερες” απόψεις. Μα δεν υιοθετούμε ούτε υποστηρίζουμε τις απόψεις της Νέας Δημοκρατίας ή άλλου δεξιού κόμματος. Κριτικάρουμε τη Νεοδημοκρατική κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη για τις ανεντιμότητες, τις ανοησίες και τις αντιφάσεις της. Και κυρίως τις προεκλογικές απατηλές υποσχέσεις και την αβελτηρία της να κάνει απαραίτητες μεταρρυθμίσεις. Προωθούμε τον κλασικό φιλελευθερισμό, σαν του Λόκ!
Σε σύγκριση με τη Δεξιά, οι αριστερές ιδεοληψίες κάθε απόχρωσης πάσχουν από πολύ χειρότερες ανοησίες και αντιφάσεις. Πρεσβεύουν ελευθερίες και δικαιώματα παντός είδους μα είναι κατά του φιλ-ελευθερισμού! Μιλούν για πρόοδο μα εμμένουν σε τριτοκοσμικές ή παρωχημένες μαρξιστικές αντιλήψεις και θέλουν να επιβάλουν κάποιου είδους σταλινισμό με το κόμμα να διαφεντεύει τα πάντα. Δεν συμπαθούμε καθόλου το σύνολο φάσμα της αναρχοαριστεράς που υιοθετεί μια ψωραλέα ψευδολογία για να δικαιολογεί τις φιλοδοξίες της για τη νομή της εξουσίας και τις συνακόλουθες ανέντιμες και βίαιες δραστηριότητες της (απεργίες, διαδηλώσεις κλπ.) που ταλαιπωρούν την κοινωνία γενικά.
Οι αρθρογράφοι όλοι πρεσβεύουμε πως οι άνθρωποι πρέπει να μορφωθούν, τα παιδιά να εκπαιδεύονται νωρίς, και όλοι γενικά να ακολουθούν τις βασικές ηθικές αρχές που κάνουν ευχάριστη και άνετη την κοινωνική συμβίωση.
Να μη βλάπτουν άλλους – σωματικά ή νοητικά.
Να μην ψεύδονται κι έτσι να εξαπατούν άλλους.
Να μην κλέβουν – χρήματα, πράγματα, ιδέες.
Να μη νοθεύουν ουσίες, σχέσεις, θεσμούς.
Να μη συσσωρεύουν περισσότερα από ό,τι χρειάζονται.
Στην ανατροφή κι εκπαίδευση τα παιδιά θα πρέπει να διδάσκονται αυτά τα πράγματα στην πράξη!
Αν αυτές οι πέντε πανάρχαιες Αρχές δεν διδάσκονται και δεν εφαρμόζονται, τότε θα υπάρχουν ολοένα περισσότεροι ή περιπλοκότεροι νόμοι που θα επιχειρούν να ρυθμίζουν τις παραβατικότητες και ταραχές – μα χωρίς να το κατορθώνουν. Οι παραβατικότητες και ταραχές θα αυξάνονται. Όπως έγραψε ο Τζων Λοκ, ο «πατέρας» του σύγχρονου Φιλελευθερισμού σε αγνή μορφή, «Ο σκοπός του Νόμου δεν είναι να καταργήσει ή να περιορίσει μα να διατηρήσει και να διευρύνει την ελευθερία»!
Οι θρησκείες ψεύδονται. Η κάθε θρησκεία ισχυρίζεται πως είναι η μόνη αληθινή που αποκαλύπτει την επιθυμία του Θεού για τους ανθρώπους – αγνοώντας πως ο Θεός τους είναι πολύ ανώμαλος αφού περίμενε μόλις τις τελευταίες 4 ή 5 χιλιετίες για να κάνει το θέλημα του γνωστό σε ορισμένους λαούς στη Μέση Ανατολή και καταδίκασε σε άγνοια και αμαρτία τρισεκατομμύρια που είχαν ζήσει πριν 300.000 χρόνια και νωρίτερα! Απαιτεί επίσης οι άνθρωποι να πιστεύουν μόνο σε κείνον, να τον υμνωδούν και να τον λατρεύουν – παράξενη απαίτηση για έναν πανάγαθο!
Υιοθετούμε την αρχαιότατη διδασκαλία πως η Πρωτουσία, η Πρωταρχή και Πρωταιτία των πάντων είναι υπέρτατη Νοημοσύνη ή Συνειδησία, η Ύψιστη Θεότητα, η Πρώτη Αρχή του Πλάτωνα, το Μπράχμαν της Βεδικής Παράδοσης. Αυτή η Δύναμη, ο Εαυτός του σύμπαντος, εισέρχεται σε όλους τους ανθρώπους για να είναι ο αληθινός Εαυτός τους εξίσου.
Κάθε άνθρωπος μπορεί με την κατάλληλη παιδεία στις κατάλληλες συνθήκες να συνειδητοποιήσει αυτήν την πρωταρχικής σημασίας ιδέα. Μα εκτός από τη θεωρία, την οποία εκλαϊκεύουμε σε αυτά τα άρθρα, στον Όμιλο δίνεται και η πρακτική άποψη με πολλές ασκήσεις κι εφαρμογές μετά από πείρα πολλών δεκαετιών.
Έμφαση δίνεται στην πρακτική άποψη!