1. Διάβασα στην Καθημερινή (σ8 Οικονομική) 15/4/18 βαρύγδουπο άρθρο του Δ. Παπαδημητρίου (πρώην υπουργού Οικονομίας των τσιπριστών που παραιτήθηκε αφού αποκαλύφθηκε πως, παρότι πάμπλουτος εκατομμυριούχος, όπως πλείστοι καλοβολεμένοι κυβερνητικοί, έπαιρνε επίδομα ενοικίου για διαμέρισμα στο Κολωνάκι!) Και σ’ αυτό εγκωμιάζει πάλι τις τσιπρικές επιτεύξεις!
Στη σ14, όμως, διαβάζω πως οι δημόσιες αναπτυξιακές κατασκευαστικές υποδομές έχουν βαλτώσει. Στη σ4 διαβάζω πως η ξένη ιδιωτική Fraport που πήρε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τους αλλάζει κυριολεκτικά και μεταφορικά τα φώτα. Αυτό θα χρειαστεί ξεχωριστό άρθρο αλλά ευθύς δίνει την εικόνα της πραγματικότητας, δηλαδή της αποτελεσματικότητας της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, όταν αυτή έχει την ευκαιρία να δράσει ορθά, και της ανικανότητας του κράτους να διεκπεραιώσει έργα, όσο κι αν προσπαθεί. Διότι το κράτος διακατέχεται από το πώς οι κυβερνόντες θα παραμείνουν στην εξουσία, άσχετα με τα σοσιαλιστικά βερμπαλιστικά και αριθμητικά μαγειρέματα του κ. Παπαδημητρίου.
2. Ιδού μερικά παραδείγματα της κρατικής μέριμνας.
Για τους γνωστούς μικροπολιτικούς, καθαρά κομματικούς πελατεικούς λόγους, δεν επιβλήθηκαν διόδια και τα έξοδα της Εγνατίας Οδού καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή φόρους που πληρώνουν όλοι οι πολίτες, ακόμα και σε ακριτικά νησιά! Δεν υπάρχει παρά μόνο ένα πρατήριο καυσίμων (Μάρτιος 2018) και κανένας Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινηστών!
Στα τέλη Φεβρουαρίου κατέρρευσε τμήμα της Διώρυγας της Κορίνθου επιφέροντας τη διακοπή της σύνδεσης Κορινθιακού και Σαρωνικού για μια βδομάδα! Επί 7 προηγούμενα χρόνια συζητούσαν οι κρατικοί αρμόδιοι «φορείς» για την ανάγκη συντήρησης αλλά – πέρα βρέχει και καταρρέουν χώματα εδώ!
Το λιμάνι του Πειραιά, παρά τις δυσκολίες που δημιουργούνται, αναβαθμίζεται ραγδαία τώρα που οι Κινέζοι πήραν τη διοίκηση και ανέβηκε από τον πάτο στη θέση 38 διεθνώς. Τι έκανε το κράτος τόσα χρόνια; Τίποτε άλλο από το να χαϊδεύει τους συνδικαλιστές κηφήνες.
Μα δεν θα μπορέσει να ανέβει ψηλότερα και να γίνει η εξ ανατολών Πύλη της Ευρώπης αν δεν βελτιωθούν οι σκουριασμένοι μας σιδηρόδρομοι. Πόροι από την Ευρώπη για την αναβάθμισή τους υπάρχουν, αλλά η κυβέρνηση μένει ανίκανη και αδρανής – εκτός από το να διορίζει Καρανίκες και ανίκανους στην Αστυνομία και στην Πυροσβεστική και στην Περιφέρεια. Μεγάλα τμήματα της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης είναι δίχως ηλεκτροδότηση και σε μεγαλύτερα τμήματα η γραμμή είναι μονή!
3. Να συνεχίσω; Ας το κάνω, έτσι για πλάκα. Αν βαρεθείτε αφήστε το!
Εκτός από τα 14 αεροδρόμια που πήρε η Fraport υπάρχουν άλλα 23 υπό την φροντίδα του ελληνικού κράτους. Ούτε σχέδιο ούτε πόρους έχει η τσιπρική κυβέρνηση για την αναβάθμισή τους. Το Ηράκλειο Κρήτης είναι κορυφαίος τουριστικός προορισμός με εκατομμύρια διερχόμενους – που καταριούνται, όπως κι εγώ, την ανάγκη να βρίσκονται σε ένα τόσο τεταρτοκοσμικό αεροδρόμιο με χιλιάδες ξένους και ντόπιους να συνωστίζονται στην αίθουσα αναμονής σαν απορρίμματα σε σκουπιδότοπο. Επί 10 χρόνια η πρόθεση αναβάθμισης βάλτωνε στο στάδιο μελετών. Μόλις φέτος, τον Μάρτιο άρχισαν κάποια έργα ανακαίνισης του Καταστήματος Αφορολογήτων και μέρους των αιθουσών αναμονής. Το έργο δεν είναι πολύ ικανοποιητικό μα τουλάχιστον προχώρησε.
Η ηλεκτροδότηση των νησιών είναι ακόμα ένα έργο που άρχισε τώρα μόλις να εφαρμόζεται μετά από σχέδια προηγούμενων κυβερνήσεων. Ο Τσίπρας χωρίς αναφορά στην παρελθοντική εργασία απλώς καρπώθηκε, ως συνήθως, τη συμπλήρωση του έργου που προχωράει αργόσυρτα.
4. Μάθαμε πως πριν το Πάσχα η Θεσσαλονίκη έμεινε δίχως νερό αρκετές μέρες διότι δεν έγινε καμία συντήρηση στο δίκτυο υδροδότησης τα τελευταία χρόνια. Προσπάθησαν οι συριζαίοι τσαρλατάνοι να αποκρύψουν το γεγονός μα κάτι τέτοιο είναι δύσκολο. Έτσι βλέπουμε το πραγματικό ενδιαφέρον του Τσίπρα ο οποίος έστησε το πρωθυπουργικό γραφείο εκεί για προπαγάνδα και ρουσφέτια και πήγε για να διαφημίσει την επερχόμενη ανάπτυξη, μα δεν είπε λέξη για την ξεραϊλα.
Και τώρα έχει σειρά το Ηράκλειο Κρήτης. Διότι δεν υπήρξε πρόβλεψη για την ξηρασία που τρία έτη τώρα βασανίζει τη μεγαλόνησο και το άδειασμα των φραγμάτων στη Κεντρική και Ανατολική Κρήτη. Όπως εξηγούν ορισμένοι ντόπιοι αρμόδιοι, πρόβλημα έχει και το δίκτυο υδροδότησης από το οποίο υπάρχουν διαρροές και κλοπές (ναι, κλοπές) νερού πάνω από 30%!
Η φετινή ανομβρία, τρίτη κατά σειρά ετών, έφερε μείωση των υδάτινων πόρων στο 78% με ιστορικό ρεκόρ 30ετίας.
5. Δεν θα συνεχίσω διότι καταντά πολύ ανιαρό αφήγημα.
Από το 1800 περίπου που εκδηλώθηκε έντονα η Βιομηχανική πρόοδος και το κράτος άρχισε (στη Βρετανία) να αναλαμβάνει μέριμνα και πρόνοια, δεν υπάρχει παράδειγμα που να δείχνει πως ένα κρατικό έργο (εκτός μονοπωλίων, όπως η έκδοση νομίσματος ή πολεμική δράση κλπ) εκτελείται πιο αποτελεσματικά από αντίστοιχο έργο ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
Όσο περιορισμένη κι αν είναι η κρατική γραφειοκρατία, θα είναι πάντα εμπόδιο και αυτό θα μεγεθύνεται από το εμπόδιο της αδιαφορίας δημόσιων υπαλλήλων (ιδίως με μονιμότητα) που δεν νιώθουν πως πρέπει να προσπαθήσουν λίγο παραπάνω.
Όσο για τους τσιπριστές, η πραγματική προσπάθεια συγκεντρώνεται μόνο στο να περνούν κανονισμούς και νόμους για να ελέγχουν τους πάντες και τα πάντα – όπως τόσο θλιβερά αποκάλυψε τις ασχήμιες του κ. Παππά ο παραιτηθείς πρόεδρος του Ελλ. Διαστ. Οργανισμού. Συλλογιστείτε: Ο πρώην διευθυντής του πολιτικού γραφείου κάποιας οπορτουνίστριας βουλευτίνας, κας Τσάκρη, διορίζεται διοικητής της Διεύθυνσης Επικοινωνιών και Ταχυδρομίων και ο ΕΛΔΟ πετιέται στη δική του εποπτεία μαζί με τα προγράμματα, τις συνεργασίες με άλλους διεθνείς Οργανισμούς και, φυσικά, τα κονδύλια εκατομμυρίων! Ακολουθούμε το χρήμα!