1. Η τσιπρική απαξίωση της Παιδείας συνεχίζεται. Όντας αμόρφωτοι γενικά οι τσιπριστές το θεωρούν μεγάλο δώρο στην κοινωνία να νομοθετούν έτσι που όλοι να κατρακυλήσουν στο δικό τους επίπεδο.
Τρεις υπουργοί Παιδείας σε δυο χρόνια είναι ακόμα ένα μέγα κατόρθωμα της τσιπρικής κυβέρνησης.
Και τώρα φθάνουμε σε συγκλονιστικές μεταρρυθμίσεις. Θα πρέπει να το είχαν σχεδιάσει Τσίπρας και υπ. Παιδείας Γαβρόγλου πρότινος, όταν ο πρώτος, ο κ. Ψαλιδοχέρης, επισκέφθηκε το άντρο του δεύτερου για να ψαλιδίσει πάλι.
Διπλός ο στόχος. Πρώτον, για να επισκιαστούν τα επώδυνα μέτρα της νέας συμφωνίας που μάθαμε πρώτα από ξένες εφημερίδες αφού οι τσιπριστές μας δεν τολμούσαν να τα δημοσιεύσουν εδώ. Δεύτερον, να δοθεί σάρκα και οστά στις ανεφάρμοστες ανοησίες που σκαρφίστηκε και διέδωσε ως “θέσεις” ο νιτσεϊκός (ως προς το μουστάκι) κ. Γαβρόγλου.
2. Τα τελευταία χρόνια έχουμε έναν εξαιρετικό θεσμό, αξιόπιστο, αδιάβλητο, σεβαστό σε όλους κι επιτυχημένο – Πανελλήνιες!
Αυτόν λοιπόν αποφάσισε το τσίρκο να “μεταρρυθμίσει”, να χαθεί δηλαδή και το τελευταίο ίχνος αριστείας στη Μέση Εκπαίδευση. Θα καταργηθούν αυτές και στη θέση τους, όπως εξήγησε ο μέγας εκπαιδευτικός κ. Τσίπρας, “το εθνικό απολυτήριο θα είναι αυτό που θα ορίζει την κατανομή των εισακτέων στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης”. Η διαδικασία των Πανελλαδικών, είπε είναι απάνθρωπη, εξοντωτική.
Έτσι σκοπεύει με αυτή τη μεταρρύθμιση να απαλλάξει τους νέους από τέτοιο βάσανο και τους γονείς από την αγωνία αν τα βλαστάρια τους θα εισαχθούν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Το Απολυτήριο του Λυκείου θα είναι, όπως νομίζουν, λιγότερο κοπιαστική υπόθεση.
3. Μόνο που δεν είναι.
Είπε ο μέγας στοχαστής: “Η αναβάθμιση των δυο τελευταίων τάξεων σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες. Σημαίνει έμφαση στη σχολική ζωή…”
Προσέξτε την απατηλή δήλωση για λιγότερα μαθήματα μα με περισσότερες ώρες που σημαίνει εμβάθυνση, πλάτεμα και – περισσότερη μελέτη που λίγοι μπορούν. Προσέξτε και τη μπαρούφα για “έμφαση στη σχολική ζωή”. Τι πράμα είναι αυτό;
Συγκεκριμένα, στις 2 τελευταίες τάξεις του Λυκείου οι μαθητές, όπως στο Ιντερνάσιοναλ Μπακαλορεά (=Ι.Β.) προσαρμοσμένο στα άθλια ελληνικά δεδομένα, οι μαθητές θα διαλέγουν 6 κύρια μαθήματα (για τον τομέα που θέλουν να σπουδάσουν) και θα εξετάζονται αυστηρότατα, αν εφαρμοστούν οι συνθήκες του ΙΒ, μετά από διετή σκληρή μάθηση.
4. Τώρα, αν στις κρίσιμες, οικονομικά δύσκολες, συνθήκες που βρισκόμαστε ακόμα και μεγάλα ιδιωτικά σχολεία, όπου η μαθητεία κοστίζει πολλές χιλιάδες ευρώ, δεν βρίσκουν εύκολα διδακτικό προσωπικό για το απαιτούμενο επίπεδο, πώς θα το καταφέρουν τα σκουριασμένα σχολεία του Δημοσίου, και δη στην επαρχία, όπου διδάσκουν οι πιο γερασμένοι εκπαιδευτικοί στην ΕΕ (μέσος όρος 50);
Αντί να καταπιαστούν οι τσιπριστές με ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις στις γενικές κατευθυντήριες γραμμές εκπαίδευσης, (περισσότερη πειθαρχία κυρίως) και να δαμάσουν το συνδικαλιστικό τέρας της ΟΛΜΕ, συνεχίζουν τις αλλοπρόσαλλες κωλοτούμπες.
Και δεν προκαλούν καμιά ευθυμία πλέον.