1. Πολλές και θαυμαστές είναι οι ανακολουθίες και αντιφάσεις στα 4 ΚΕ (= 4 Κανονικά Ευαγγέλια). Η Επί του Όρους Ομιλία, στο κεφ. 5 Ματθαίου, με τους μακαρισμούς είναι, στο κεφ. 6 του Λουκά, Ομιλία επί τόπου πεδινού και οι μακαρισμοί ελάχιστη σχέση έχουν μεταξύ τους. Στον Ματθαίο, ο Ιησούς μιλά στους 12 μαθητές, στον Λουκά σε πλήθος!
Μετά, οι Ματθαίος (24.46) και Μάρκος (15.34) παρουσιάζουν τον Ιησού πάνω στον σταυρό να κραυγάζει με αγωνία και απελπισία «Θεέ μου γιατί με εγκατέλειψες», ενώ οι Λουκάς (23.34-46) και Ιωάννης (19.23-35) παρουσιάζουν τον Ιησού να έχει διαύγεια και πλήρη έλεγχο, να συγχωρεί τους ανίδεους σταυρωτές του και να κανονίζει τη φροντίδα της μητέρας του. Ποια εκδοχή είναι αληθινή, άραγε;
Όσο εξοργιστικές κι αν είναι όλες αυτές οι διαφωνίες (δεν συμφωνούν οι εξιστορήσεις ούτε στη γενεαλογία του Ιησού ούτε καν στον παππού του), ακόμα πιο εξοργιστική είναι η αδιαφορία των ιεραρχών για το θέμα. Από τη μια είναι οι θεολόγοι και σχολιαστές της Καινής Διαθήκης που μεταφράζουν γράφοντας δικά τους Ευαγγέλια και αλλοιώνοντας τα πρωτότυπα. Από την άλλη, οι θεολόγοι, αρχιεπίσκοποι και πατριάρχες που δεν κάνουν καμιά προσπάθεια να εξηγήσουν τις ασυμφωνίες των δήθεν θεόπνευστων ευαγγελιστών, που οπωσδήποτε έζησαν κι έγραψαν πολλές δεκαετίες αργότερα από τα περιστατικά που υποτίθεται εξιστορούν.
2. Μα σήμερα επικεντρώνομαι στην περιγραφή της ανάστασης – Ματθαίος κεφ. 28, Μάρκος 16, Λουκάς 24 και Ιωάννης 20.
Στον Ματθαίο, δυο γυναίκες πάνε την αυγή στον τάφο, Μαρία η Μαγδαληνή και άλλη Μαρία, όπου άγγελος έχει μετακυλήσει την πέτρα, τις πληροφορεί πως ο Ιησούς αναστήθηκε κι εκείνες γυρίζουν να το πουν στους 11. Στον δρόμο εμφανίζεται ο Ιησούς, τον προσκυνούν κι αγγίζουν τα πόδια του και μεταφέρουν το μήνυμά του οι μαθητές να τον συναντήσουν στη Γαλιλαία αργότερα.
Στο μεταξύ οι Εβραίοι αρχιερείς δωροδοκούν τους φρουρούς να πουν πως οι μαθητές έκλεψαν το σώμα του Ιησού! (Και πού ήταν οι φρουροί όταν οι μαθητές έκλεβαν το σώμα;) Πού ήταν οι φρουροί όταν ο άγγελος μετακίνησε τον βράχο που έφραζε τον τάφο; Άγνωστο! Όμως, οι μαθητές τον συναντούν αργότερα, μερικοί έχουν αμφιβολία και διστάζουν να τον προσκυνήσουν κι εκείνος τους προτρέπει να διδάξουν τα έθνη.
3. Στον Μάρκο, τρεις γυναίκες πάνε: η Μαρία Μαγδαληνή, η Μαρία του Ιακώβου και η Σαλώμη. Τώρα ένας νεανίσκος είναι στον τάφο και τους λέει να πούνε στους μαθητές να πάνε στη Γαλιλαία (1-8).
Μα μετά (9-20) μαθαίνουμε πως ο Ιησούς εμφανίζεται πρώτα στη Μαρία Μαγδαληνή ήδη! Στη συνέχεια οι μαθητές δεν τις πιστεύουν.
Αργότερα εμφανίζεται σε δυο μαθητές μα σε άλλη μορφή του, μα ούτε αυτούς τους πιστεύουν οι υπόλοιποι.
Τελικά εμφανίζεται στους 11 και τους προτρέπει να κηρύξουν το ευαγγέλιο. Μετά, αναλήφθηκε στον ουρανό και κάθισε στα δεξιά του Θεού!
Προσέξτε την εμφάνιση πρώτα στη Μαρία Μαγδαληνή! Μετά την εμφάνιση στους δυο που δεν κατονομάζονται!
4. Στον Λουκά, πάνε κάποιες γυναίκες και μερικοί άλλοι μα δεν δίνονται ονόματα ή αριθμοί. Ο τάφος είναι άδειος μα δεν υπάρχει άγγελος. Υπάρχουν δυο λαμπροντυμένοι άντρες που τους λένε να ενημερώσουν τους μαθητές – και μαθαίνουμε στη συνέχεια πως ήταν τρεις γυναίκες, η Μαρία Μαγδαληνή, η Μαρία του Ιακώβου και κάποια Ιωάννα (όχι Σαλώμη). Οι 11 δεν τις επίστεψαν και ο Πέτρος πάει και διαπιστώνει με τα μάτια του πως ο τάφος είναι άδειος.
Στον δρόμο προς Εμμαούς ο Κλεόπας κι ένας άλλος μαθητής έχουν την επίσκεψη του Ιησού μα δεν τον αναγνωρίζουν ωσότου τρώνε το βράδυ και μόλις τον αναγνωρίσουν εκείνος χάνεται! Μα καθώς συνομιλούσαν νωρίτερα, του είπαν πως μερικοί (όχι ο Πέτρος μόνος!) πήγαν και είδαν τον τάφο άδειο. Μετά, γύρισαν στην Ιερουσαλήμ και είπαν στους άλλους μαθητές τα καθέκαστα και όλοι συμφώνησαν πως ο Ιησούς αναστήθηκε και τον είδε ο Πέτρος! (24.34)
5. Στον Ιωάννη, η Μαρία Μαγδαληνή μόνη πάει και βρίσκει τον τάφο άδειο (ούτε καν άγγελος ή άλλος παρών). Γυρίζει και το λέει στον Πέτρο και στον αγαπημένο μαθητή. Τρέχουν και οι δυο και πρώτος φτάνει ο αγαπημένος, μα δεν μπαίνει και μπαίνει μέσα πρώτος ο Πέτρος. Μετά, μπαίνει και ο αγαπημένος και αφού πείσθηκαν και οι δυο, επήγαν στους άλλους.
Στο μεταξύ η Μαρία έκλαιε έξω από τον τάφο, μπήκε μέσα όμως και είδε έναν άγγελο στο μέρος της κεφαλής και άλλον στο μέρος των ποδιών του άφαντου σώματος. Τότε εμφανίστηκε ο Ιησούς πλάι της και της είπε να μην τον αγγίξει διότι δεν ανέβηκε ακόμα στον Πατέρα του. «Πήγαινε στους αδελφούς μου κι εγώ ανεβαίνω στον Πατέρα.»
Το ίδιο βράδυ παρουσιάστηκε στους 11 κι ενεφύσησε σ΄ αυτούς το Άγιο Πνεύμα, ο Θωμάς έλειπε όμως και δεν τους πίστεψε. Έτσι μετά από οχτώ μέρες ο Ιησούς εμφανίστηκε ξανά και ο Θωμάς άγγιξε τις ουλές και πείσθηκε.
Αργότερα ο Ιησούς παρουσιάστηκε πάλι στη λίμνη Τιβεριάδα σε 7 μαθητές και μάλιστα τους ετοίμασε γεύμα με ψάρια!….
6. Δυο είναι τα μόνα σημεία στο οποία και οι 4 εξιστορήσεις συμφωνούν – πως ο τάφος ήταν άδειος και πως ο Ιησούς εμφανίστηκε κάποια ώρα στους μαθητές. Οι δε Ματθαίος και Ιωάννης δεν αναφέρουν καν την ανάληψη. Τόσο καλά πληροφορημένοι ήταν για τα γεγονότα!…
Και όλο αυτό το αλαλούμ τώρα περνά για «θεόπνευστη» γραφή και αληθινή Ιστορία!