Πάσχος Μανδραβέλης
Μπορεί να μην έχουν μετρό στη συμπρωτεύουσα, αλλά οι Θεσσαλονικείς χόρτασαν βαγόνια. Μόλις ανέλαβαν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ξεκίνησαν να πηγαινοφέρνουν οχήματα στη ΔΕΘ προκειμένου να φάνε τα μάτια ψάρια. Το 2016, ο επαναστάτης πρώην πρύτανης του ΑΠΘ και πολυπράγμων πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» έφερε το πρώτο βαγόνι για επίδειξη στη ΔΕΘ. Το όχημα δεν είχε καμία σχέση με το μετρό Θεσσαλονίκης. Ηταν διαφορετικών διαστάσεων, προδιαγραφών, από άλλη κατασκευάστρια εταιρεία. Είχε μέχρι και διαφορετικό χρώμα. Αλλά όπως οι κονκισταδόρες δεν νοιάζονταν για την ποιότητα των χαντρών που μοίραζαν στους ιθαγενείς, έτσι και ο κ. Γιάννης Μυλόπουλος πήρε ένα βαγόνι από το μετρό της Αθήνας και το εξέθεσε στη Θεσσαλονίκη.
Δεν ξέρουμε πόσο επιβαρύνθηκαν οι φορολογούμενοι γι’ αυτή τη μεταφορά. Απλώς ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», σε συνέντευξη Τύπου, διαβεβαίωσε ότι «κόστισε απειροελάχιστα». Αλλά πάλι οι κονκισταδόρες του κράτους θεωρούν «απειροελάχιστα» όσα κι να ξοδέψουν από τα δικά μας λεφτά για να κάνουν φιγούρα. Τέλος πάντων! Πριν καν ανοίξει η 81η ΔΕΘ, άγνωστοι «τρύπωσαν» ανενόχλητοι στις εγκαταστάσεις και έκαναν γράφιτι στο εκθεσιακό βαγόνι του μετρό. Αυτά το 2016…
Το 2017 έφτασε το πρώτο πραγματικό βαγόνι του μετρό Θεσσαλονίκης, πάλι για την έκθεση. Το είδαν οι επισκέπτες της 82ης ΔΕΘ, αλλά δεν μάθαμε ποτέ τι απέγινε μετά. Μπορεί να επέστρεψε στο εργοστάσιο για ολοκλήρωση, όπως έγινε το 2018 με το «Aσημένιο Bέλος» στην 83η ΔΕΘ. Ηταν ένα τρένο που ήρθε από την Ιταλία, έκαναν μια βόλτα οι υπουργοί από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κατερίνη και επέστρεψε στην Ιταλία. Σίγουρα και αυτό το σόου μάς κόστισε «απειροελάχιστα».
Το 2018 ξαναήρθε «για πρώτη φορά» ένα βαγόνι του μετρό για την 83η ΔΕΘ. «Είστε οι πρώτοι που το βλέπετε», είπε στην πρόθυμη για κυβερνητική προπαγάνδα ΕΡΤ ο κ. Μυλόπουλος (4.9.2018). Το 2019, μετά τα εγκαίνια στα ζωγραφισμένα εκδοτήρια εισιτηρίων που έκανε ο πρωθυπουργός, ξαναήρθαν «για πρώτη φορά» τα βαγόνια του μετρό. Οι κυβερνητικοί παράγοντες φωτογραφήθηκαν με παρδαλά γιλέκα, εντός των ακίνητων βαγονιών. Ο κ. Μυλόπουλος (που πληρώνεται από όλους του Ελληνες) έγραψε ότι «το μετρό (που επίσης πληρώνουν όλοι οι Ελληνες) στηρίζει Νοτοπούλου». Τα βαγόνια εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους. Και έγιναν έρμαιο των βανδάλων. Οπως έγινε και το 2016, κάποιοι μπήκαν κρυφά στον χώρο αποθήκευσης των (ακίνητων και μέχρι τουλάχιστον το 2020 άχρηστων) βαγονιών και έγραψαν συνθήματα με σπρέι.
Από μια άποψη αυτή ήταν η λογική κατάληξη. Οχι μόνο λόγω της ανικανότητας των κυβερνώντων να προστατέψουν την περιουσία μας, αλλά επειδή κάποιοι σκέφτηκαν «ένα σκασμό λεφτά πληρώνει η κυβέρνηση για να κάνει φιγούρα. Να μην κάνουμε κι εμείς λίγο;».
Πηγή: Καθημερινή