Πάσχος Μανδραβέλης
Είχε γελάσει κάθε πικραμένος και είχε γίνει θέμα στους New York Times η περιπέτεια του προγραμματιστή κ. Φώτη Αντωνόπουλου, ο οποίος αποφάσισε να ανοίξει ηλεκτρονική εταιρεία πώλησης προϊόντων ελιάς. Οπως έγραψε η αμερικανική εφημερίδα «χρειάστηκε 10 μήνες για να συγκεντρώσει δεκάδες έγγραφα και σφραγίδες, μεταξύ άλλων για να αποδείξει ότι οι συνταξιοδοτικές εισφορές του ήταν εντάξει ώστε να ξεκινήσει. Ούτε αυτό, όμως, ήταν αρκετό: στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου τής υπό ίδρυσιν εταιρείας ζητήθηκε από το υπουργείο Υγείας να υποβάλουν ακτινογραφία πνευμόνων και δείγμα κοπράνων, εφόσον επρόκειτο για εταιρεία τροφίμων» (18.3.2012).
Η οδύσσεια του κ. Αντωνόπουλου οφειλόταν σε ένα απαρχαιωμένο νομικό πλαίσιο που έπνιγε στη γραφειοκρατία κάθε νέα επιχειρηματική προσπάθεια. Είναι η γραφειοκρατία που κάθε πρωθυπουργός υπόσχεται ότι θα πατάξει. Ακόμη και ο κ. Αλέξης Τσίπρας ορκίστηκε προχθές στο Ταλίν, ότι «η ψηφιακή οικονομία, και οι νέες τεχνολογίες, είναι το μέλλον και η κυβέρνηση έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα για να καλύψει το μεγάλο κενό» (29.9.2017). Μα, όπως λέει και το τραγούδι, «μαζί μου παίζεις θέατρο αράδα, μια τέτοια κωμωδία δεν ξανάδα…». Η κυβέρνησή του όχι μόνο δεν μειώνει την προηγούμενη γραφειοκρατία, αλλά για ψηφοθηρικούς λόγους προσθέτει καινούργια.
Μια ομάδα νέων Ελλήνων έκανε την παγκοσμίως πρωτοποριακή ηλεκτρονική εφαρμογή Beat (πρώην Taxibeat), που λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ ταξιτζήδων και όσων ψάχνουν ταξί. Ο πελάτης βλέπει στο κινητό τα αυτοκίνητα που είναι συμβεβλημένα με την εφαρμογή, ελέγχει τις αξιολογήσεις προηγούμενων πελατών, τον τύπο του αυτοκινήτου κ.ά., επιλέγει και με ένα πλήκτρο το ταξί έρχεται στην πόρτα του. Η επιτυχία της εφαρμογής ήταν μεγάλη. Εξαπλώθηκε εκτός των Αθηνών σε πολλές μεγάλες πόλεις του κόσμου και τελικώς η εταιρεία εξαγοράστηκε από τον γερμανικό κολοσσό Daimler.
Στα χρόνια του σοσιαλισμού όμως, καμιά επιτυχία δεν περνάει ατιμώρητη. Ισχύει η παρατήρηση του Ρόναλντ Ρέιγκαν για την πολιτική του κράτους απέναντι στις επιχειρήσεις: «Αν κινείται φορολόγησέ το. Αν συνεχίσει να κινείται ρύθμισέ το. Αν σταματήσει να κινείται επιδότησέ το». Αφού λοιπόν η Beat δεν γονάτισε από τα υπέρογκα φορολογικά βάρη, ο κ. Χρήστος Σπίρτζης αποφάσισε να τη «ρυθμίσει». Τη μετατρέπει σε εταιρεία «μεταφορικού έργου» φορτώνοντάς την περιττή γραφειοκρατία και παράβολα. Το αντίστοιχο θα ήταν να νομοθετούνταν τώρα οι ακτινογραφίες και οι εξετάσεις κοπράνων για όσους ανοίγουν ηλεκτρονικό κατάστημα. Κι όλα αυτά διότι ο κ. Τσίπρας και ο κ. Σπίρτζης θέλουν έναν καλό λόγο από τον πρόεδρο των ταξιτζήδων κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο και προσδοκούν ψηφαλάκια στις κάλπες. Υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει κάτι στη χώρα με αυτήν την κυβέρνηση;
Πηγή: Καθημερινή