του Πάσχου Μανδραβέλη
Κανείς δεν καταλαβαίνει γιατί πρέπει να διαφημίζεται –και μάλιστα σε τέτοιους καιρούς ανέχειας– μια μονοπωλιακή εταιρεία όπως η ΕΥΔΑΠ. Δεν το καταλαβαίνουν ούτε εφημερίδες της Αριστεράς και, όπως η «Εποχή», αναρωτιούνται: «Το ΚΕΕΛΠΝΟ, η ΕΥΔΑΠ και άλλοι ανάλογοι οργανισμοί ή επιχειρήσεις που ελέγχονται από το Δημόσιο για ποιο λόγο να έχουν διαφημιστικό προϋπολογισμό; Η ΕΥΔΑΠ ποιον έχει ανταγωνιστή, αφού καμιά άλλη εταιρεία διαχείρισης του νερού για την Αττική δεν υπάρχει; Εχει το απόλυτο μονοπώλιο!». (12.7.2016)
Ο γρίφος περιπλέκεται από την αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης της ΕΥΔΑΠ κατά 850.000 ευρώ εν μέσω θέρους, όταν ήδη τρέχει ένα διαφημιστικό πρόγραμμα 1,6 εκατ. ευρώ. Να σημειώσουμε ότι το διαφημιστικό κονδύλι που η κυβέρνηση του επάρατου δικομματισμού είχε προϋπολογίσει για το 2015 ήταν μικρότερο του ενός εκατομμυρίου, όσο δηλαδή περίπου είναι η αύξηση που φέτος αποδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ Ιωάννης Μπενίσης. Και παρά το σχετικά μικρό διαφημιστικό κονδύλι του 2015, έγινε πάρτι με τους εκβιαστές, το οποίο πέρυσι αποκαλύφθηκε από την αστυνομία. Φαντασθείτε τι έχει να γίνει φέτος, αφού, σύμφωνα με καταγγελία της ΔΑΚΕ-ΕΥΔΑΠ, το ποσό ανέρχεται στα 2,45 εκατ. ευρώ. Προφανώς λεφτά για τα φίλια στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ΜΜΕ υπάρχουν. Και ας διογκώνονται οι οφειλές των καταναλωτών προς την εταιρεία.
Οι αριστεροί της εφημερίδας «Εποχή» προτείνουν: «Η κυβέρνηση του ΣυΡιζΑ οφείλει να σταματήσει αυτήν τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος. Και άμεσα, νομοθετικά, να σταματήσουν να έχουν διαφημιστικά μπάτζετ όλοι αυτοί οι οργανισμοί (ΚΕΕΛΠΝΟ, ΕΥΔΑΠ κ.ά.). Ας δοθούν τα προϋπολογισμένα χρήματα στην ανθρωπιστική κρίση». Το ίδιο προτείνει και η ΔΑΚΕ-ΕΥΔΑΠ: «Αν ενδιαφερόντουσαν πραγματικά για τους πολίτες και αφού για μια ακόμα φορά θέλουν να δώσουν χρήματα από το ταμείο της ΕΥΔΑΠ, είναι επιβεβλημένο το παραπάνω ποσό να στηρίξει τούς κοινωνικά αδύναμους-μακροχρόνια άνεργους καθώς και τους χαμηλοσυνταξιούχους που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εξαθλίωσε κόβοντας το ΕΚΑΣ».
Αφελείς! Με τέτοιες πρωτοβουλίες δεν γίνεται παιγνίδι με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Δεν ταΐζονται όσοι αναπαράγουν αμάσητα τα προπαγανδιστικά τηλεγραφήματα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων για τον κ. Τσίπρα: «Τον ξέρουν όλοι από παιδί. Και σήμερα υποδέχθηκαν το δικό τους παιδί ως πρωθυπουργό της Ελλάδας. Οχι με το πρωτόκολλο που επιβάλλει ο θεσμός, αλλά με την αγάπη και την οικειότητα που προβλέπει αυτή η γνήσια και άδολη σχέση». (ΑΠΕ, 16.8.2016)
Εχουμε γράψει πολλάκις ότι το χειρότερο χαρακτηριστικό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν είναι ούτε η ιδεοληψία ούτε η ανικανότητα των στελεχών της. Είναι ότι ανασταίνουν και αναπαράγουν τις χειρότερες εκδοχές της Μεταπολίτευσης, αυτές δηλαδή που μας οδήγησαν στη χρεοκοπία. Να θυμίσουμε ότι η κρατική διαφημιστική δαπάνη διογκώθηκε υπερβολικά λίγο πριν από τη χρεοκοπία. Από 42 εκατ. ευρώ το 2003 έφτασε στα 83 εκατ. το 2008. Φυσικά η χώρα δεν χρεοκόπησε από την κρατική διαφήμιση, αλλά φασούλι το φασούλι αδειάζει το σακούλι. Και τουλάχιστον η κυβέρνηση του κ. Κώστα Καραμανλή χειραγωγούσε τα ΜΜΕ με τα δανεικά που τότε υπήρχαν στις αγορές. Τούτοι εδώ το κάνουν με τους φόρους και τα υπέρογκα τέλη που μας χρεώνουν.
Πηγή: Καθημερινή