του Πάσχου Μανδραβέλη
Ενας παλιός βουλευτής των Βρετανών Εργατικών –και πολύ αριστερός– ρωτήθηκε κάποτε αν πρέπει να καταργηθεί η πρώτη θέση στα τρένα. «Ποτέ!» απάντησε οργισμένος. «Στόχος μας είναι να καταργήσουμε τη δεύτερη και τρίτη θέση. Ολοι οι Βρετανοί πολίτες αξίζουν να ταξιδεύουν πρώτη θέση. Δεν νομίζετε;» Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν είναι από αυτή την πάστα των πολιτικών. Ανήκουν στη καφενειακή
Αριστερά, εκείνη που διαπρέπει στα παχιά συνθήματα και στο μηδενικό έργο. Τελευταίο επίτευγμα της Αριστεράς των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι η κατάργηση του ολοήμερου σχολείου, διότι λέει δημιουργούνται διακρίσεις.
Ετσι ο κ. Νίκος Φίλης με μια μακροσκελή ανακοίνωση εξηγεί πώς γίνεται η ευθανασία της κατσίκας του γείτονα: «Με το ισχύον καθεστώς πολυτυπίας των σχολείων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση προκύπτει ένα άδικο, ανορθολογικό και αντιπαιδαγωγικό δεδομένο: να προσφέρονται γνωστικά αντικείμενα (Πληροφορική, Θεατρική Αγωγή) καθώς και αυξημένες ώρες σε άλλα μαθήματα (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά) μόνο σε έναν τύπο σχολείου, αυτόν του ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), ενώ σε μη ενταγμένα στο ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία δεν προσφέρονται αντίστοιχες ευκαιρίες… Με τον τρόπο αυτό διαμορφώνεται ένα καθεστώς έντονων διακρίσεων μεταξύ των μαθητών του δημοτικού σχολείου, που δεν είναι πλέον αποδεκτές».
Ας προσέξουμε λιγάκι τη λογική για πορεία προς τον σοσιαλισμό του πάτου. Επειδή σε κάποια σχολεία δεν προσφέρονται κάποιες ευκαιρίες, τις απαγορεύουμε σε όλα. Δεν επιχειρούμε να βοηθήσουμε όσους υστερούν, απλώς χαντακώνουμε αυτό που έχει βελτιωθεί. Δεν κάνουμε, έστω σταδιακά, όλα τα σχολεία ολοήμερα με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα· καταργούμε το πρόγραμμα όπου υπάρχει.
Βεβαίως, η επέκταση του κατά κοινή ομολογία επιτυχημένου Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος σε όλα τα σχολεία, χρειάζεται λεφτά ή –καλύτερα– ιδέες και πολλή δουλειά. Χρειάζεται εμπνευσμένη πολιτική ηγεσία να αναζητήσει πόρους, πιθανώς να εντάξει τις τοπικές κοινωνίες στην εκπαίδευση των παιδιών ή και να ζητήσει ιδιωτικούς χορηγούς, μιας και το κράτος έχει χρεοκοπήσει. Δεν περιμένουμε φυσικά από την πολιτική ηγεσία των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τέτοια θαύματα. Μόνο αναίσχυντα ρουσφέτια προς όφελος των κομματικών εγκάθετων είναι ικανοί να κάνουν. Οπως γίνεται τώρα με την κεντρική επιτροπή εξετάσεων για τις πανελλαδικές…
Στην ανακοίνωσή του, ο κ. Φίλης τονίζει ότι από την επόμενη χρονιά «θα γίνεται ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων σε όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας από 4/θέσια και πάνω, θα ενοποιηθούν τα Εβδομαδιαία Ωρολόγια Προγράμματα, ύστερα από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ενώ η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος θα γενικευτεί για όλες τις τάξεις στις 13.15». Δεν διευκρινίζει όμως τι θα γίνει με μικρότερα σχολεία (συνήθως της Περιφέρειας), που δεν έχουν τις ευκαιρίες με τα «4/θέσια και πάνω» που βρίσκονται στις πόλεις. Παραμένει η «πολυτυπία» της δημοτικής εκπαίδευσης. Δεν θα έπρεπε, σύμφωνα με τον προκρούστειο σοσιαλισμό των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, να γίνουν όλα τα σχολεία διθέσια και τριθέσια έτσι ώστε να μην «προκύπτει ένα άδικο, ανορθολογικό και αντιπαιδαγωγικό δεδομένο»;
Ο Ουίστον Τσώρτσιλ είχε πει κάποτε ότι «το εγγενές ελάττωμα του καπιταλισμού είναι η άνιση κατανομή της ευλογίας του. Η εγγενής αρετή του σοσιαλισμού είναι η ίση κατανομή της μιζέριας του». Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το επιβεβαίωσε.
Πηγή: Καθημερινή