Συνεχίζω με τη διαφθορά στη Ρωσία. Τη δική μας διαφθορά στη Δύση την ξέρουμε αρκετά καλά. Αντιγράφω κυρίως από ένα άρθρο στο Διαδίκτυο. Στη φωτογραφία ο τοτινός πρωθυπουργός και νυν πρόεδρος Πούτιν εγκαινιάζει το έργο σφηνώνοντας ένα επίχρυσο στήριγμα: η αρχή μιας σιδηροδρομικής γραμμής 411 χλμ στην Τούβα, Σιβηρία.
Στα δεξιά, ο επικεφαλής στην Τούβα Sholban Kourοcool είπε αργότερα σε συνέντευξη πως η νέα γραμμή Kuragino-Kyzyl θα μειώσει την ανεργία στην περιοχή. Αυτά στις 19/12/2011.
Ολόκληρο το 2012 πέρασε χωρίς να γίνει εργασία στις ράγες διότι η χρηματοδότηση, περίπου 1 δισ. δολάρια, ξοδεύτηκε για τα απαραίτητα έγγραφα από διάφορες υπηρεσίες σε διάφορα υπουργεία. Το 2013 διατέθηκαν 3 δισ. δολάρια για την κατασκευή, μα πάλι δεν ξεκίνησαν εργασίες.
Το 2014 ο υπουργός Άμυνας κ. Shoigu, που κατάγεται από την Τούβα, πρότεινε η γραμμή να επεκταθεί στη Μογγολία και από εκεί στην Κίνα. Η πρόταση έγινε δεκτή, μα πάλι δεν έγινε καμιά εργασία για 3 χρόνια! Και κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς απέγιναν τα χρήματα.
Το 2017 ο οργανισμός “Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι” και η “Επιχείρηση Βιομηχανικής Ενέργειας” της Τούβας υπέγραψαν μια συμφωνία να ολοκληρώσουν τη σιδηροδρομική γραμμή ως το 2022 και πήραν $1,5 δισ. από τον κρατικό προϋπολογισμό. Μα πάλι τίποτα δεν έγινε – πέρα από το επίχρυσο στήριγμα που σφήνωσε ο τοτινός πρωθυπουργός και νυν πρόεδρος τον Δεκέμβριο 2011!
Τα χρήματα ξοδεύτηκαν δεξιά και αριστερά σε νέο σχέδιο που δρομολογήθηκε το 2019 για το φθινόπωρο του 2023!
Μα λίγο αργότερα το 2019, ο κ. Belozertsev, επικεφαλής του οργανισμού “Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι”, δήλωσε επίσημα πια πως η κατασκευή θα άρχιζε τον επόμενο χρόνο 2020 και “θα επεκταθεί σε νέες προοπτικές, αφού εξασφαλίστηκε η απαραίτητη χρηματοδότηση για το έργο”.
Όντως, 100 εκατ. δολάρια δόθηκαν για να ξεκινήσει η κατασκευή μα, λόγω τεχνικών δυσκολιών, οι εργασίες αναβλήθηκαν για το επόμενο έτος κι έτσι πέρασε και η χρονιά 2021.
Στα τέλη του έτους η κυβέρνηση εξέδωσε νέα απόφαση με την οποία οι εργασίες μετατέθηκαν στο έτος 2026 καθώς τα χρήματα που διατέθηκαν ξοδεύτηκαν και ο προϋπολογισμός δεν άφηνε άλλα περιθώρια.
Με την έναρξη της “ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης“ στην Ουκρανία εξ ανάγκης πολλά δημόσια έργα πήραν αναβολή.
Τα δυο μέτρα ράγες της γραμμής Kuragino-Kyzyl με το επίχρυσο στήριγμα παραμένουν η ακριβότερη σιδηροδρομική γραμμή στην ιστορία του κόσμου!