Πολιτική Οικονομία 151: Λιμάνια λιμνάζοντα

Πολιτική Οικονομία 151: Λιμάνια λιμνάζοντα

Νικόδημος

1. Το επεισόδιο της Σαμοθράκης με τους παρατημένους τουρίστες και την αδυναμία ή ανικανότητα των ιθυνόντων (λιμενικών, ακτοπλοϊκών και κυβερνώντων) να φέρουν γρήγορη ανακούφιση είναι μόνο ένα σύμπτωμα σε μια κατάσταση που χρονίζει – επί χρόνια…

Τον Μάρτιο 2018 η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) έστειλε Επιστολή-Έκθεση των δυσκολιών που υπάρχουν στα λιμάνια μας, όχι μόνο σε νησιά άγονης γραμμής (όπως π.χ. η Σαμοθράκη) μα και σε κοσμοπολίτικα, όπως η Μύκονος και Σαντορίνη, και μεγάλα, όπως το Ηράκλειο Κρήτης, η Ηγουμενίτσα, το Λαύριο και πολλά άλλα.

Τέτοιο ήταν το ενδιαφέρον του αρμόδιου υπουργείου (Ναυτιλίας) που εδέησε να απαντήσει ο Γεν. Γραμ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων (προσέξτε τον πομπώδη τίτλο), Χρήστος Λαμπρίδης, μόνο τον Φεβρουάριο 2019, έντεκα μήνες αργότερα!

(Παίρνω τα στοιχεία από το ολοσέλιδο άρθρο του Η. Μπέλλου, Οικονομικές Σελίδες, 7, Καθημερινή, 25 Αυγούστου 2019.)

2. Τα γενικά προβλήματα σε όλα τα λιμάνια, που κάνουν τους πλοιάρχους να προσεύχονται μόλις πλησιάζουν, είναι γνωστά εδώ και χρόνια μα επισημαίνονται μαζί με τις απαραίτητες βελτιώσεις:

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης: δηλαδή είναι ρηχά – όπως περίπου τα μυαλά των πολιτικάντηδων και δη στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Προσκρουστήρες: δηλαδή προφυλακτήρες (buffer, impactor) που απορροφούν και αποσβένουν την πρόσκρουση, φτιαγμένοι από λάστιχο/καουτσούκ.

Στέγαστρα – έτσι που επιβάτες και λιμενικό προσωπικό να έχουν κάποια προφύλαξη από δυνατό ήλιο ή βροχή.

WC, δηλαδή τουαλέτες για τις βασικές ανάγκες μας.

Επιδιορθώσεις στους προβλήτες, ειδικά στις ζημιές στο υποθαλάσσιο επίπεδο.

Ενίσχυση φωτισμού στους προβλήτες για να ξεχωρίζουν και να μην χάνονται στον γενικότερο φωτισμό του λιμανιού και της πόλης.

3. Αυτές είναι οι κυριότερες γενικές επισημάνσεις. Υπάρχουν άλλες ιδιαιτερότητες για ξεχωριστά, πολυσύχναστα λιμάνια. Κι ένα άλλο σοβαρό μα σίγουρα δυσεπίλυτο για την ώρα πρόβλημα είναι το ότι το ίδιο λιμάνι δέχεται ταυτόχρονα επιβατικά πλοία, εμπορικά, αλιευτικά και κότερα (π.χ. Αίγινα, Ύδρα, Μήλος κλπ).

Εδώ επισημαίνω δύο καταπληκτικά φαινόμενα:

α) Ο κ. Χ. Λαμπρίδης με τον πομπώδη τίτλο στην απάντησή του (Φεβρ. 2019) εκφράζει διάφορα ευχολόγια περί συντονισμού των αρμοδίων υπηρεσιών για τον εκσυγχρονισμό και “την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών” στο πλαίσιο “της υλοποίησης της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής” – μια γλώσσα καρεκλοκένταυρου γραφειοκράτη σοσιαλιστικής κυβέρνησης. Μα αμέσως μετά γράφει πως “δεν έχει αρμοδιότητα να εκτελεί λιμενικά έργα”.

β) Υπάρχουν κονδύλια διαθέσιμα από το ΕΣΠΑ της Ευρώπης και άλλοι εθνικοί πόροι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Από τα 600 εκατομμύρια περίπου χρησιμοποιήθηκαν μόλις 30 εκατομμύρια (!!! που κόπηκαν δραστικά για να έχει ο κ. Τσίπρας τα παλαβά πλεονάσματά του.)

4. Είναι θλιβερό να μην ενδιαφέρονται οι κυβερνήσεις επί δεκαετίες να βελτιώσουν τα λιμάνια της χώρας, ενώ τόσα χρόνια τώρα έχουν τόσα τεράστια έσοδα από τον τουρισμό!

Είναι πάλι ενδεικτικό της φοβερής συριζοφρένειας που κατέχει όλους τους πολιτικάντηδες και το άρρωστο κράτος να είναι αναρμόδιος ο Γεν. Γραμ. Λιμένων να προωθήσει την εκτέλεση λιμενικών έργων!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may also like

Ε1441: Ρώσοι αιχμάλωτοι στρατιώτες

Βρήκα στο ίντερνετ φωτογραφίες Ρώσων πιλότων και στρατιωτών