Τ327: Προφήτης Ιεζεκιήλ

Τ327: Προφήτης Ιεζεκιήλ

- in Ταυτότητα
0

Στις 23 Ιουλίου η Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει τη μνήμη του προφήτη Ιεζεκιήλ. Αυτός ανήκει στους 4 μεγάλους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης μαζί με τους Ησαΐα, Ιερεμία και Δανιήλ. Το όνομα σημαίνει “Ο Θεός είναι δυνατός” ή “Εκείνος που ο Θεός δυναμώνει”.

Γιος ιερέα, γεννημένος το 620 πκε, ιερέας ο ίδιος στον Ναό, οδηγήθηκε κι αυτός αιχμάλωτος στη Βαβυλώνα στην 1η κατάληψη της Ιερουσαλήμ, 597. Εκεί, το 593 κλήθηκε ως προφήτης και λειτούργησε μεταξύ των εξόριστων συμπατριωτών του. Σε όραμα είδε, στο 9ο έτος εξορίας, την πολιορκία και καταστροφή της Ιερουσαλήμ και η θλιβερή είδηση επιβεβαιώθηκε. Μα ο ίδιος έδρασε ως φύλακας, πατέρας και δάσκαλος δίνοντας συνεχώς ελπίδα και κουράγιο στους εξόριστους. Πέθανε το 571 πκε.

Μερικοί βρίσκουν στο κεφ. 28, εδάφια 9-10 κυρίως, προφητεία για τον Ιησού. Μα τα εδάφια 11-12 μιλούν για τον άρχοντα της Τύρου!

Άλλο μεγάλο όραμα είναι στο κεφ. 37: η πεδιάδα με τα οστά όπου βλέπει τα κόκαλα να συναρμολογούνται και με εντολή του Κυρίου, ο ίδιος προστάζει το πνεύμα [της ζωής] να τους ζωντανέψει, όπερ και εγένετο! Και αυτά είναι οι εξόριστοι Εβραίοι που επιστρέφουν στη χώρα τους – αφού ο Κύριος έβγαλε από τα μνήματα τον λαό Του!

Το βιβλίο του Ιεζεκιήλ διαιρείται σε τρία γενικά μέρη: (α) κεφ. 1-24, (β) κεφ. 25-32 και (γ) κεφ. 33-48.

Το 1ο μέρος περιέχει προειδοποιήσεις για τη βέβαιη καταστροφή της Ιερής Πόλης. Στο 2ο είναι οι καταδίκες για τα ειδωλολατρικά έθνη γύρω από την Ιουδαία και Σαμάρεια δηλ. το Ισραήλ. Το 3ο απαρτίζεται από διάφορες προφητείες και οράματα – με την υπόσχεση ενός νέου Ισραήλ, μιας νέας Ιερουσαλήμ και ενός νέου Ναού και ο λαός θα ζήσει ως ενωμένο έθνος κάτω από έναν βασιλιά από τη γραμμή του Δαβίδ.

Πόσο γνήσια προφητικά είναι αυτά τα οράματα ;

Ο ίδιος γράφει πως το όραμα των οστών που ξαναντύνονται σάρκα και δέρμα και γίνονται άνθρωποι είναι συμβολικό της αποκατάστασης του έθνους του Ισραήλ άσχετα με το ότι εκκλησιαστικοί βλέπουν εδώ ένα θαύμα μαζικής νεκρανάστασης.

Οι σκεπτικιστές λένε πως για κάποιον που είδε την εξορία και την αργόρρυθμη αναγέννηση του Ισραήλ μετά την τελική καταστροφή της Ιερουσαλήμ το 587, θα μπορούσε να κάνει αυτές τις προφητείες, πολλές από τις οποίες είναι δυσνόητες.

Πολύ ενδιαφέρουσες όμως είναι ορισμένες αναφορές στη λατρεία και μέσα στον Ναό ακόμα.

Στο 8.16 αναφέρει, όταν έχει το όραμα της σύνολης Ιερουσαλήμ, πως στον Ναό, ανάμεσα στην πύλη και το θυσιαστήριο, 20 άντρες είχαν στρέψει τα οπίσθιά τους προς τον ναό και με τα πρόσωπά τους στην αντίθετη κατεύθυνση προσκυνούσαν τον Ήλιο. Όμοιες αναφορές υπάρχουν και στο βιβλίο Βασιλείων Δ, κεφ. 23.5 (σκεύη λατρείας του Ήλιου και του Βαάλ στον Ναό) και 23.11 (ίπποι που αφιερώθηκαν στον Ήλιο στην αυλή του Ναού)! Στο δε 23.13 αναφέρεται κτίσμα του Σολομώντα αφιερωμένο στην Αστάρτη!

Λίγο νωρίτερα στον Ιεζεκιήλ, 8.14, στον Οίκο του Κυρίου, στη βορεινή πλευρά γυναίκες θρηνούσαν τον Θαμμούς – που πέθαινε και ανασταινόταν!

Πλήρης πολυθεϊσμός και ειδωλολατρεία!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *