Ο Bodhidharma, σύμφωνα με θρύλους από τα μέσα του 6ου αιώνα κε ως τον 11ο αιώνα με γραπτά του Κινέζου Dogen, καταγόταν από τη Δυτική Περιοχή (=κεντρική Ασία μα και Ινδία) και ως 28ος Πατριάρχης του Βουδισμού, πήγε στην Κίνα τον 5ο ή τον 6ο αιώνα κε. Εκεί, πάντα σύμφωνα με την παράδοση, εδραίωσε τη διδασκαλία Ζεν ως 1ος Πατριάρχης. Η λέξη “Ζεν” είναι παραφθορά της σανσκριτικής dhyãna=”διαλογισμός”. Και ο κλάδος Ζεν τονίζει τον διαλογισμό και ακολουθεί τη φιλοσοφία mahãyãna που μοιάζει πολύ με τη φιλοσοφία Advaita Vedãnta=”μονισμός”.
Ο Πατριάρχης αποφάσισε μετά από 9 έτη στην Κίνα, να επιστρέψει στην Ινδία. Πριν αποχωρήσει κάλεσε τους 4 πλησιέστερους μαθητές του για να δοκιμάσει την κατανόηση και οξυδέρκειά τους.
Ο Dao Fu είπε: “Η αλήθεια δεν περιορίζεται από λέξεις και φράσεις χωρίς, όμως, να είναι ξεχωριστή από λέξεις και φράσεις. Έτσι λειτουργεί το Τάο”.
Bodhidharma: “Εσύ παίρνεις το δέρμα μου”.
Η μοναχή Zong Chi: “Είναι σαν τη θέα του Άναντα (=μαθητή του Βούδα) όταν ατένισε τον κόσμο του Βούδα μια φορά και για πάντα”.
Bodhidharma: “Εσύ παίρνεις τη σάρκα μου”
Ο Dai Yu είπε: “Τα 4 στοιχεία (αέρας, πυρ, νερό, γη) είναι κενά. Τα 5 skandha (=μορφή, αίσθηση, συνειδησία, χαρακτήρας, διάκριση) είναι δίχως ύπαρξη. Καμιά ιδιότητα δεν είναι πραγματική. Πραγματικότητα είναι το τίποτα.
Bodhidharma: “Εσύ παίρνεις τα οστά μου”
Τελικά ήρθε μπροστά ο Huika και υποκλίθηκε. Μετά έμεινε όρθιος, ευθυτενής και σιωπηλός.
Bodhidharma: “Εσύ παίρνεις το μεδούλι μου”.
Μετά ο δάσκαλος πέρασε, σύμφωνα με το Η μετάδοση της λάμπας του Dogen, τον χιτώνα και την κούπα (σύμβολα του ηγουμένου) στον Dazu Huika.
Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Πατριάρχης αποχώρησε πάνω σε φύλλο καλαμιού εμπιστευόμενος τη ζωή του σε κείνο το φύλλο (=Ζεν), διασχίζοντας τον ωκεανό του αέρα (saṃsara της ζωής που επαναλαμβάνει).