Απόστολος Λακασάς
Χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως παρουσίασε βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο οποίο απαντούσε σε ερωτήσεις που υποβλήθηκαν από διάφορα προφίλ πολιτών για την επίσκεψη, την περασμένη εβδομάδα, των εκπροσώπων 30 αμερικανικών ΑΕΙ στην Ελλάδα.
Στόχος της επίσκεψης, η ώσμωση των ελληνικών – αμερικανικών ΑΕΙ ώστε να στηθούν γέφυρες συνεργασίας. Η υπουργός αξιοποίησε χθες το Facebook για να επαναλάβει γνωστά στοιχεία για συνεργασίες που έχουν ήδη αρχίσει να «τρέχουν», χωρίς φυσικά να απαντήσει σε κρίσιμες διευκρινίσεις (π.χ. δωρεάν μεταπτυχιακά, αλλά για πόσο διάστημα;) που θα μπορούσαν να ζητήσουν γνώστες των σχετικών θεμάτων.
Ηταν μια επικοινωνιακή αξιοποίηση της επίσκεψης των Αμερικανών –άλλωστε η κ. Κεραμέως αποφάσισε να απαντήσει σε ερωτήσεις όπως για το ύψος της (1,80) ή για το πώς είναι ο Αλις Κούπερ, τον οποίο συνάντησε σε θερινή συναυλία από κοντά («πάρα πολύ συμπαθής, προσιτός, απλός άνθρωπος και αγαπάει πολύ τη χώρα μας»), καθώς διανύουμε το τελευταίο έτος κυβερνητικής θητείας. Το επισημαίνω αυτό διότι η υπουργός σε προχθεσινή τηλεοπτική της εμφάνιση υποσχέθηκε νέους διορισμούς εκπαιδευτικών «εφόσον ο ελληνικός λαός τιμήσει εκ νέου την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με την ψήφο του».
Ωστόσο, εάν ανοίξουμε το… κάδρο θα διαπιστώσουμε μια εκπαίδευση σε μετάβαση, με πολλές εκκρεμότητες. Ενδεικτικά, στην υποχρεωτική εκπαίδευση ακόμη δεν έχει προκηρυχθεί η συγγραφή βιβλίων για τα νέα προγράμματα σπουδών. Αυτό οδηγεί σε καθυστέρηση υλοποίησης μιας αλλαγής που κρίνεται σημαντική, αφού πολλά βιβλία είναι δεκαετίας και βάλε. Επίσης, άγνωστο είναι το τι θα διδάσκονται οι μαθητές που θα απαλλάσσονται από τα Θρησκευτικά, με την καθυστέρηση απόφασης να ευνοεί όσους τάσσονται κατά της απαλλαγής.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η εφαρμογή του νέου νόμου-πλαισίου που ψηφίστηκε τον Ιούλιο συναντά σημαντικές δυσκολίες, καθώς, παρά την περί του αντιθέτου διακήρυξη, το υπουργείο Παιδείας έχει αποφασιστικό λόγο σε κρίσιμα θέματα, όπως π.χ. τα δίδακτρα για τα μεταπτυχιακά προγράμματα.
Εντέλει, σε ένα «μαγαζί» με γνωστά τα μεγάλα του προβλήματα, η βιτρίνα δεν μπορεί να πείσει ακόμη κι αν είναι τέλεια.
Πηγή: Καθημερινή