Στέφανος Κασιμάτης
Όχι, δεν σκοπεύω να καταπιαστώ με το βαρυσήμαντο θέμα του τίτλου. Απλώς δανείζομαι τον τίτλο της ομιλίας που έδωσε χθες ο Αλέξης Τσίπρας στους δικηγόρους των Παρισίων – που τον βράβευσαν για κάποιο λόγο τον οποίο μόνον οι ίδιοι γνωρίζουν. Και τον δανείζομαι, επειδή ταιριάζει με το θέμα μου, το οποίο αφορά το παρόν της δημοκρατίας στην Ελλάδα, υπό κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Ο σύμβουλος του πρωθυπουργού για θέματα στρατηγικής είναι το πρόσφατο παράδειγμα. Ο κύριος αυτός σκυλόβρισε αγριότατα και χυδαιότατα μια γυναίκα, επειδή αυτή διαφώνησε με ανάρτησή του στο Facebook. Παρακάμπτω το ξεκατίνιασμα, διότι το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στη δικαιολογία, που αισθάνθηκε την υποχρέωση να διατυπώσει αργότερα. Συνοψίζεται στον εξής χαριτωμένο συλλογισμό: Δεν μου αρέσει αυτό, αλλά το έκανα· άρα, ήταν απαραίτητο να το κάνω.
Τόσο απλοϊκή είναι η αντίληψή τους για τη δημοκρατία – την πραγματική δημοκρατία, προφανώς· όχι την αστική. Είναι σαν μια μορφή απολυταρχίας της «ηθικής ανωτερότητας», την οποία ωστόσο ο καθένας τους ερμηνεύει κατά το συμφέρον, την περίσταση και τις ορέξεις του. Οπως ο βουλευτής Κοζάνης του ΣΥΡΙΖΑ Ιωάννης Θεοφύλακτος, ο παντελώς άγνωστος, μέχρι τη στιγμή εκείνη που εξήγησε στη Βουλή με αξιοθαύμαστη λιτότητα ύφους τι είναι νόμος: «Είναι η άποψή σας και είμαστε η πλειοψηφία. Ο νόμος είναι αυτό που πιστεύουμε εμείς», είπε. (Σημειωτέον, δε, ότι ο συγκεκριμένος βουλευτής είναι και δικηγόρος. Απόφοιτος της Νομικής του Αριστοτελείου, με μεταπτυχιακό στο Διεθνές και Ευρωπαϊκό Δίκαιο! Φαντάσου δηλαδή να ήταν ένας κοινός άσχετος…)
Είναι μια άποψη, για την οποία δεν ντρέπονται· τους βγαίνει φυσικά και χωρίς ενοχές. Δεν συγκράτησα το όνομα ενός άλλου βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, ενός ακόμη από το ανώνυμο πλήθος της Κ.Ο., που τον άκουσα τυχαία στο ραδιόφωνο, μέσα σε ένα ταξί. Δυσανασχετούσε ο βουλευτής με την ερώτηση που του είχε μόλις τεθεί από τον δημοσιογράφο. «Είναι άδικο», παραπονιόταν. «Γιατί είναι άδικο;» τον ρωτάει δημοσιογράφος· και ο βουλευτής, με απέραντη, αφοπλιστική φυσικότητα: «Δεν μου αρέσει». Γιατί δεν το λες από την αρχή, καημένε, και μας ταλαιπωρείς με θεωρίες περί δικαίου; Δεν είναι καν απολυταρχία της «ηθικής ανωτερότητας» αυτό το πράγμα. Δημοκρατία γι’ αυτούς είναι κυρίως το άθροισμα των συμπλεγμάτων τους.
Πηγή: Καθημερινή