Παιδεία (6)

Παιδεία (6)

- in Παιδεία
0

1. Στα πρώτα 2-3 έτη, οι λειτουργίες του εγκεφάλου και του νευρικού δικτύου του μικρού θα αναπτυχθούν ανάλογα με την ανταπόκριση που έχουν τα σήματα που εκπέμπει στα πρόσωπα που το φροντίζουν. Στα πρώτα δύο έτη τα σήματα είναι στο λεπτό επίπεδο πολύ περισσότερο από το σωματικό. Σήμερα δυστυχώς ελάχιστοι γονείς (μητέρες κυρίως) το αντιλαμβάνονται.

Ο Φρειδερίκος 2ος του οίκου Χόχενστάουφεν στη Σικελία έγινε αυτοκράτωρ της Ιταλίας και Γερμανίας και ανάμεσα σε πολλά άλλα ίδρυσε το Πανεπιστήμιο της Νάπολης 1225, οργάνωσε την 6η Σταυροφορία και ανακατέλαβε ην Ιερουσαλήμ το 1229. Διψούσε για μάθηση, προώθησε Γράμματα και Τέχνες, ερεύνησε πολλές απόψεις του κόσμου και ο ίδιος γνώριζε Ελληνικά, Λατινικά, Γερμανικά κι Εβραϊκά.

Ο σύγχρονός του καλόγηρος Salimbene di Adam έγραψε στα Χρονικά του πως ο Φρειδερίκος ήθελε να μάθει ποια είναι η πρώτη γλώσσα που μιλούν τα μικρά και αν αυτή ήταν άλλη από τη μητρική τους, τότε αυτή θα ήταν και η πρώτη γλώσσα του ανθρώπου – Εβραϊκά, Ελληνικά ή Λατινικά ή όποια άλλη.

Διάφορα έκθετα βρέφη μαζεύτηκαν σύντομα μετά τη γέννησή τους και αφέθηκαν στη φροντίδα νταντάδων. Σύμφωνα με τις εντολές του αυτοκράτορα αυτές τα μεγάλωσαν ξεχωριστά και τηρούσαν απόλυτη σιωπή ενώ φρόντιζαν για όλες τις σωματικές ανάγκες των μικρών. Ο Φρειδερίκος δεν έμαθε τίποτα διότι, όπως γράφει ο di Adam, όλα τα βρέφη πέθαναν προτού συμπληρώσουν το πρώτο τους έτος.

2. Η ιστορία αυτή επιβεβαιώνει τη σύγχρονη γνώση πως ο άνθρωπος δεν ζει μόνο με ψωμί και χοντρή τροφή. Οι λεπτές εντυπώσεις από τις αισθήσεις αποτελούν σημαντικό μέρος της διατροφής του. Είναι γνωστό πως ενώ μπορεί να ζήσει χωρίς τροφή μερικές μέρες και χωρίς αέρα μερικά λεπτά, δεν θα ζήσει πάνω από δευτερόλεπτα χωρίς καθόλου εντυπώσεις.

Τα βρέφη του Φρειδερίκου δεν ήταν κλειστά σε σκοτεινά δωμάτια μονωμένα. Δέχονταν εντυπώσεις όρασης, γεύσης κλπ. Εντούτοις πέθαναν πολύ νωρίς.

Οι μόνες εντυπώσεις που δεν είχαν ήταν ήχοι της ανθρώπινης γλώσσας, ήχοι με σημασία, ήχοι επικοινωνίας.

Με το να μη μιλάνε καθόλου οι νταντάδες είχαν καταργήσει και άλλες μητρικές λειτουργίες για επαφή κι επικοινωνία. Τα παιδιά δεν είχαν κανένα έναυσμα, καμιά ενθάρρυνση να στείλουν μηνύματα στο χοντρό και στο λεπτό επίπεδο. Έτσι οι μηχανισμοί στον εγκέφαλο δεν είχαν καμιά ενθάρρυνση να αναπτυχθούν.

Για όσους γνωρίζουν πως το πλάσμα Άνθρωπος έχει, πέρα από το υλικό σώμα, και λεπτό νοητικό και το ακόμα λεπτότερο πνευματικό σώμα και πως το βρέφος ζει περισσότερο στα λεπτότερα σώματα ως το 3ο έτος, δεν φαίνεται παράξενο που τα μικρά πέθαναν αφού έμειναν χωρίς την απαραίτητη λεπτή τροφή. (Θα επανέλθω σε αυτό το θέμα των σωμάτων στο επόμενο.)

3. Πολλές σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει πως όπου υπάρχει κανονική επικοινωνία μεταξύ μητέρας και μικρού, ακολουθεί κανονική ανάπτυξη. Αυτή δεν είναι ολόιδια σε όλες τις χώρες αλλά αρκετά όμοια με καθορισμένη τάξη. Μιλάμε για νορμάλ παιδάκια, βέβαια.

α) Σε 12 βδομάδες παρατηρούνται χαμόγελα, γουργουρίσματα και φωνήεντα με το Ααα να υπερτερεί.

β) Σε 12 μήνες παρουσιάζονται λίγες μεμονωμένες λέξεις.

γ) Σε 18 μήνες χρησιμοποιούνται περίπου 50 λέξεις.

δ) Στους 24 μήνες οι λέξεις αυξάνονται ραγδαία έτσι που

ε) Στα 3 χρόνια τα μικρά έχουν περίπου 1000 λέξεις και φτιάχνουν προτάσεις.

Η χοντρή διατροφή είναι αυτόνομη. Το μικρό τρώει και πίνει και η έμφυτη λειτουργία της πέψης φροντίζει για την απορρόφηση της τροφής, άλλη για την κυκλοφορία του αίματος και άλλη για το θρέψιμο του όλου οργανισμού.

Η μάθηση της γλώσσας γίνεται με μίμηση και αυτή είναι μια λεπτή λειτουργία που εμπλέκει φυσικά το μυαλό, το νευρικό δίκτυο και τον φωνητικό μηχανισμό. Αλλά η όλη διαδικασία εμπλέκει τον νου και αντανακλά την ενέργειά του. Δεν γίνεται αυτόματα όπως η πέψη.

Τα νοήματα των ήχων και τα συναισθήματα που μεταφέρονται ή αιωρούνται στην ατμόσφαιρα του άμεσου περιβάλλοντος είναι τροφή για το λεπτό σώμα του νου.

Δυστυχώς ελάχιστοι άνθρωποι το γνωρίζουν, το λαμβάνουν υπόψη τους στη συμπεριφορά τους και προσέχουν στην παρουσία βρεφών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *