130. Ιστορικά: Ένας θρύλος για τον Τζένγκις Χαν

130. Ιστορικά: Ένας θρύλος για τον Τζένγκις Χαν

- in Ιστορικά
0

1. Στο Hokkaido, το πιο βόρειο και πιο κρύο νησί της Ιαπωνίας, πολλοί φέρουν το όνομα (Minamotono) Yoshitsune και ισχυρίζονται πως κατάγονται από εκείνον. Ένας θρύλος, ζωντανός ακόμα στο Χοκάιντο τον θέλει να φεύγει από την Ιαπωνία να πηγαίνει στη Μογγολία και να γίνεται ο τρομερός …. Τζένγκις Χαν!

2. Ο Yoshitsune (1159 – 1189) ήταν ο 9ος γιος του Minamotono Yoshitomo και μικρότερος από τον ετεροθαλή αδελφό του, Yoritomo, τρίτο γιο του Yoshitomo, ο οποίος αργότερα έγινε ο πρώτος Shogun και ντε φάκτο κυβερνήτης όλης της χώρας.

Ο Yoshitsune στα 10 του, αφού ο πατέρας του και οι δυο μεγαλύτεροι αδελφοί σκοτώθηκαν σε μια εμφύλια σύρραξη και η μητέρα του τον μετέφερε μακριά, τοποθετήθηκε στη φροντίδα των μοναχών του Ναού Kurama στη οροσειρά Hiei, κοντά στην πρωτεύουσα Kyoto. Αργότερα έγινε προστατευόμενος ακόλουθος της πατριάς Fujiwara.

Στα 15 του ήταν ήδη εξαίρετος ξιφομάχος και νίκησε τον λήσταρχο Kumasaka Chohan. Αργότερα νίκησε τον διάσημο πολεμιστή μονομάχο Benkei ο οποίος έγινε πιστός υπηρέτης του και πέθανε το 1189 προστατεύοντάς τον στην μάχη του φρουρίου Koromogawa. Έτσι ο ίδιος έμεινε στην Ιστορία ως θρυλικός σαμουράι.

3. Στο 1180 ο αδελφός του Yoritomo είχε μαζέψει στρατό για να πολεμήσει τους Τάιρα (γνωστούς και ως Heike) που είχαν σφετεριστεί την εξουσία του αυτοκράτορα. Ο Yoshitsune προσχώρησε στις δυνάμεις του αδελφού του όπου παρουσιάστηκε κι ένας τρίτος αδελφός, ο Noriyori. Στον πόλεμο Genpei τα αδέλφια βγήκαν θριαμβευτές νικώντας τους Τάιρα πολεμιστές σε μερικές κρίσιμες μάχες, μα όχι οριστικά.

Το 1184 ο Yoshitsune με διαταγή του Yoritomo πολέμησε και σκότωσε τον ξάδελφό του Mimotono Yoshinaka που ήθελε να πάρει τον έλεγχο της πατριάς Mimoto. Του δόθηκε ο τίτλος του στρατηγού (στα 25 του!) και στη συνέχεια νίκησε πάλι τους Τάιρα και τον Απρίλη 1184 τους κατατρόπωσε στη Ναυμαχία του Dan–no–ura καταστρέφοντάς τους οριστικά. Έτσι τελείωσε και ο πόλεμος Genpei.

4. Ο Yoshitsune διορίστηκε κυβερνήτης του Iyo και πήρε πολλούς τίτλους τιμής από τον έγκλειστο αυτοκράτορα. Είχε αποκτήσει τη φήμη μεγάλου στρατηγού και ανίκητου σαμουράι.

Ο αδελφός του ζήλεψε τη μεγάλη φήμη και τα κατορθώματα του και αρνήθηκε να τον δεχθεί στην Kamakura όπου ζούσε. Σε ένα γράμμα του μάλιστα τον κατήγγειλε για αυθαίρετες πράξεις στις μάχες του.

Ο αυτοκράτορας έδωσε άδεια στον Yoshitsune να συμμαχήσει με τον θείο του Yukiie κατά του Yoritomo. Μα ο Yoritomo έστειλε στρατιώτες του να τον πιάσουν και ο Yoshitsune έφυγε από το Kyoto μαζί με την πιστή ερωμένη του Shizuka. Καταφεύγοντας στη γνωστή του πατριά Fujiwara έζησε ήρεμα για λίγο. Όταν όμως ο πατέρας Fujiwarano Hidehira πέθανε, ο γιος Yasuhira αθέτησε την υπόσχεση στον πατέρα του να προστατεύει τον Yoshitsune και τον πρόδωσε. Με τους δικούς του πολεμιστές πολιόρκησε το Koromogawa φρούριο και σκότωσε τους ακολούθους (και τον πιστό Benkei) του Yoshitsune, ο οποίος τότε αυτοκτόνησε με σεπούκου.

5. Στο Hokkaido διατηρείται ακόμα, όπως ανέφερα στο τμήμα §1, ο θρύλος πως ο Yoshitsune δεν πέθανε, μα δραπέτευσε στο κρύο εκείνο νησί, τη γη της μεγάλης φυλής Aino, που την εποχή εκείνη (12ος αιώνας) ήταν ανεξάρτητο κράτος. Εκεί έζησε με διαφορετικό όνομα και άφησε πολλούς απογόνους.

Στην πόλη Biratori εγέρθηκε το ιερό μικρό μνημείο Yoshitsune προς τιμή του μεγάλου εξόριστου πολεμιστή. (Ιερό μνημείο, πρέπει να πούμε, υπάρχει και στην πόλη Fujisawa που, υποτίθεται, περιέχει τη σωρό του.)

Μα ο μύθος έχει μια παραλλαγή στην οποία ο μεγάλος σαμουράι, νέος ακόμα, πάει πιο βόρεια στο νησί Sakhalin και από κει περνά στη Μογγολία. Εκεί παίρνει το όνομα Temujin και με τις ικανότητες του, ενώνει τις φυλές των Μογγόλων και γίνεται ο Τζένγκινς Χαν.

Πράγματι ο Τεμουζίν εμφανίζεται ως μεγάλος πολεμιστής πολύ ξαφνικά και μετά, παρότι έκανε σχέδια για την κατάληψη της Ιαπωνίας, δεν προχώρησε σε εισβολή για να μη σκοτώσει συμπατριώτες του και προδώσει την ταυτότητά του. Έτσι έστρεψε τους Μογγόλους νότια στην Κίνα και ανατολικά στην Κεντρική Ασία.

Η εκδοχή αυτή απορρίφθηκε πλήρως από όλους τους ιστορικούς. Μα είναι ένας αρκετά όμορφος θρύλος!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like

663. Φιλοσοφία: Χριστιανική μισαλλοδοξία

Σε κάθε νουνεχή θρησκευόμενο στη χριστιανοσύνη πρέπει να