134. Ταυτότητα: Λογοκρισία και Τζόκερ

134. Ταυτότητα: Λογοκρισία και Τζόκερ

- in Ταυτότητα
0

Νικόδημος

1. Το θέμα της λογοκρισίας είναι μεγάλο, πολύπλοκο, σημαντικό και πανάρχαιο. Και ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης το πραγματεύθηκαν και λίγο πολύ συμφώνησαν ότι τα παιδιά πρέπει να διαπαιδαγωγούνται με κατάλληλα εμπνευστικά προς την αρετή έργα. Η κρίση τους ήταν σχετικά εύκολη.

Τότε δεν υπήρχε τηλεόραση, κινηματογράφος, ραδιόφωνο και, φυσικά, ίντερνετ. Η διαπαιδαγώγηση ήταν πολύ πιο εύκολη. Μα ο πολύς κόσμος δεν ήθελε από τότε την εκπαίδευση προς την αρετή. Διότι τέτοια εκπαίδευση συνεπαγόταν, όπως και τώρα, πολλή εργασία εκ μέρους των γονέων και κηδεμόνων. Γι’ αυτό εδώ και χιλιετίες αυτή δεν είναι πολύ δημοφιλής – και γενεά με γενεά το επίπεδο της αγχωτικής ηθικής, αρετής και αριστείας κατεβαίνει.

Σας λέω ξεκάθαρα εξαρχής έτσι που να μη χρειαστεί να συνεχίσετε αν διαφωνείτε πως συμφωνώ πλήρως με τους Πλάτωνα και Αριστοτέλη.

Πρέπει να υπάρχει λογοκρισία για ό,τι αφορά τα μικρά παιδιά.

2. Βέβαια είναι πολύ δύσκολο να επιβάλλεται λογοκρισία μόνο για παιδιά στην εποχή της κινητής τηλεφωνίας που πλέον μοιράζεται όλα τα αγαθά του ίντερνετ και δεν υπάρχει σχεδόν καμιά ρύθμιση στα θέματα και θεάματά του.

Εδώ έχουμε τη σχιζοφρένεια της μεταμοντέρνας εποχής που οδηγεί απαρέγκλιτα σε αυξανόμενη βαρβαρότητα – αρπαγή, βία εγκληματικότητα και χάος τελικά. Διότι αφενός λέγεται ψευδώς ή πολύ ελαφρά τη καρδία πως θέλουμε να προστατεύσουμε τα παιδιά (να μην τιμωρηθούν, να μη δεχτούν ένα χαστούκι, να μην προσβληθούν, να μην τραυματιστούν ψυχικά!), αφετέρου, όμως, όλη αυτή η κακία – αρπαγή, βία εγκληματικότητα κάθε τύπου, πορνογραφία, χάος και ψυχοπάθεια σαν του Τζόκερ – κυκλοφορούν ελεύθερα στο ίντερνετ και σχεδόν ομοίως στην τηλεόραση και στους κινηματογράφους. (Δεν αναφέρω τα βιβλία, διότι τα παιδιά και οι έφηβοι δεν διαβάζουν πια τίποτα πέραν των αναγκαστικών μαθημάτων τους.)

3. Υπάρχουν αφενός οι αναρχοαριστεροί που για ηθικό πλεονέκτημα έχουν μόνο τη ψευδολογία και αφετέρου οι ψευτοφιλελεύθεροι που φωνασκούν για δικαιώματα και ανθρωπιστικές αξίες μα, ουσιαστικά, προωθούν την αντίληψη «Γιατί να μην κάνω ό,τι μου αρέσει».

Όποιος προτείνει κάποια μέτρα για τον περιορισμό της βίας και ψυχοπάθειας σε θεάματα και βιβλία, θεωρείται και από τις δυο παρατάξεις καταπιεστής, οπισθοδρομικός, ρατσιστής, σεξιστής, φασίστας και παρόμοια.

Και ναι μεν ο Χριστός δίδαξε την αγάπη και την ειρήνη αλλά μόνο οι γνήσιοι χριστιανοί μπορούν να εκδηλώνουν αγάπη και ειρήνη. Οι αναρχοαριστεροί είναι προωθητές του αθεϊσμού, οι δε ψευτοφιλελεύθεροι είναι οπαδοί του κερδώου Ερμή – των αρχιερέων μη εξαιρουμένων.

Το να θέλουμε να εφαρμοσθούν ορισμένα μέτρα που θα προστατεύουν τα παιδιά από την εκπορνευτική επίδραση εγκληματικών και ψυχοπλακωτικών θεαμάτων και γραπτών, δεν σημαίνει καθόλου πως θέλουμε την παλιά αστυνομοκρατία για την οποία ψευδώς διαμαρτύρονται οι αναρχοαριστεροί.

4. Πρέπει μια κυβέρνηση με κότσια που δεν θα φοβηθεί να σπάσει αυγά και αρκετά κούφια κεφάλια να αντιμετωπίσει θαρραλέα το ιντερνετικό χάος ασυδοσίας, περιορίζοντας τις παραβατικές ορέξεις των ενηλίκων, προστατεύοντας τα νεαρά βλαστάρια του Έθνους.

Δεν μπορούμε όλοι εμείς οι «μεγάλοι» να βλέπουμε σαδομαζοχισμούς και ξεδιάντροπα πορνό με κάθε ανωμαλία και να περιμένουμε πως τα παιδιά με αδιευκρίνιστο θαυματουργό τρόπο θα έχουν ανοσία. Δεν μπορούμε να προσποιούμαστε πως τόσα έργα με την εξύμνηση βίας και ψυχοπάθειας, με την προβολή συχνά ακροτήτων σεξουαλικής ανωμαλίας, είναι «τέχνη» κι έτσι πρέπει να έχουν άδεια να κυκλοφορούν παντού δίχως περιορισμό.

Χρειάζεται κάποια ρύθμιση για το καλό όλων.

Στο μεταξύ ας εφαρμόζονται αυστηρά οι νόμοι για την καταλληλότητα και μη καταλληλότητα των θεαμάτων και λογοτεχνικών έργων για παιδιά.

Είναι χρήσιμοι νόμοι και μόνο ανόητοι λαϊκιστές θέλουν την κατάργησή τους.

Έργα σαν τον Τζόκερ ή την Ευνοούμενη (του κ Λάνθιμου) δεν θα έπρεπε να γυρίζονται ή να προβάλλονται, μα αν προβληθούν τότε οι γονείς και οι ιθύνοντες ας φροντίζουν ανήλικοι να μην βλέπουν τέτοιες σαχλαμάρες.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may also like

Ε1443: Η Ρωσική πλευρά (2)

Αντιγράφω από κάποια Irina M. που ζει στην