Τ52: Φιλελευθερισμός (Ι)

Τ52: Φιλελευθερισμός (Ι)

- in Ταυτότητα
0

1. Στο Φιλελευθερισμός (Η’), εξετάσαμε το θέμα της περιουσίας και στο Φιλελευθερισμός (Θ’) κάναμε μια ανακεφαλαίωση. Υπάρχουν δυο ακόμα στοιχεία που πρέπει να διασφαλίζονται από τη νομοθεσία της Πολιτείας για να μπορεί κάθε πολίτης να απολαμβάνει απρόσκοπτα πληρότητα ζωής. Το ένα είναι η υπόληψη ή φήμη και το άλλο η ησυχία ή ιδιωτικότητά του.

Στις μέρες μας (Φεβ 2018) και για πολλά χρόνια στη χώρα μας, η ύβρις και η λασπολογία από τον κίτρινο τύπο (έξοχο παράδειγμα η Αυριανή του κ. Κουρή) έγιναν καθημερινές καθιερωμένες δραστηριότητες.

Αυτές, όπως ο λίβελλος, απαγορεύονται από τη νομοθεσία και κατά καιρούς άνθρωποι του δημόσιου βίου μηνύουν δημοσιογράφους που, όπως ισχυρίζονται, έθιξαν με άρθρα τους την υπόληψή τους.

Στην πραγματικότητα η λασπολογία έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της πολιτικής καθημερινότητας, ιδίως από τους τσιπριστές, που δεν έχουν άλλα μέσα άμυνας διότι στερούνται λογικής κι επιχειρημάτων.

2. Η υπόληψη είναι μια αναγκαία ιδιότητα για κάθε πολίτη και ιδίως για επαγελματίες όπως γιατροί, δικηγόροι, καταστηματάρχες.

Αν μάθεις πως ο φούρναρης της γειτονιάς σου νοθεύει τα αλεύρια του, θα πάψεις να ψωνίζεις στον φούρνο του. Αν μάθεις πως ο παθολόγος σου έκανε λάθος διάγνωση και δυο και τρεις φορές, θα βρεις άλλον παθολόγο.

Η απρόσκοπτη εκτέλεση του επαγγέλματος στηρίζεται στην καλή φήμη που έχει ο επαγγελματίας. Γι αυτό οι κατηγορίες εναντίον του πρέπει να έχουν βάση και όχι να εκτοξεύονται αβασάνιστα καταστρέφοντας τον άνθρωπο. Γι’ αυτό η νομοθεσία επιχειρεί να προστατεύσει την υπόληψη από αβάσιμες επιθέσεις.

Η φήμη, λοιπόν, η υπόληψη, όπως η περιουσία, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της πληρότητας της ζωής του πολίτη. Η φήμη βασίζεται όχι μόνο στον καλό επαγγελματισμό, αλλά και στην ηθικά άμεμπτη συμπεριφορά γενικότερα.

3. Κάθε άνθρωπος θέλει να έχει και τον ιδιωτικό χώρο του, την κατοικία του (περιουσία) όπου να μπορεί να ησυχάζει μακριά ‘από το αγριεμένο πλήθος’. Αυτή η ησυχία μπορεί να είναι λίγη ώρα ξεκούρασης κι ένα μπάνιο ή 8 ώρες ύπνου. Μπορεί επίσης να θέλει να παίξει με τα παιδιά του ή να συζητήσει μαζί τους και με τη γυναίκα του. Μπορεί επίσης να θέλει να διαβάσει την εφημερίδα, να ακούσει το ραδιόφωνο ή να δει τηλεόραση.

Αυτά όλα είναι η προσωπική, οικογενειακή ζωή του – η ιδιωτικότητά του. Και αυτή δεν πρέπει να παραβιάζεται από ληστές ή άλλους μπαχαλάκηδες. Διότι και αυτή είναι μια αναπόσπαστη άποψη της πληρότητας της ζωής κάθε πολίτη, την οποία οφείλει να προστατεύει το κράτος.

4. Αλλά η ιδιωτικότητα, η προσωπική μας ζωή, έχει και άλλα στοιχεία.

Οι άνθρωποι έχουν τα χόμπι τους. Ένας μαζεύει γραμματόσημα. Άλλος λύνει σταυρόλεξα. Άλλος παίζει πιάνο ή βιολί. Άλλος πάλι φτιάχνει καραβάκια ή ζωγραφίζει.

Πέρα όμως από αυτές τις ασχολίες, οι άνθρωποι λατρεύουν μια θεότητα, ανάλογα με το θρήσκευμα που επικρατεί στην οικογένειά τους. Εδώ έχουμε χριστιανούς ορθόδοξους και μερικούς καθολικούς˙ επίσης εβραίους και μουσουλμάνους. Ο καθένας λατρεύει, δίνει ευχαριστίες και προσεύχεται στον Θεό του με τον τρόπο της δικής του θρησκείας.

Υπάρχουν και άλλοι που επιδίδονται σε διαφορετικού τύπου πνευματική ενασχόληση κάνοντας ασκήσεις γιόγκα ή διαλογισμό.

Αυτές οι ενασχολήσεις επίσης συμβάλλουν στην πληρότητα της ζωής και πρέπει να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη παρακολούθησή τους.

5. Μπορεί ορισμένοι κύκλοι να πάσχουν από μισαλλοδοξία. Όμως η Πολιτεία οφείλει να προστατεύει πλήρως την ιδιωτικότητα κάθε πολίτη.

Είναι παράλογο η Εκκλησία να φωνασκεί κατά ξένων πνευματικών αναζητήσεων, όπως π.χ. η πρακτική γιόγκα, ή η λατρεία του Δωδεκάθεου, και να συμμαχεί με μπαχαλάκηδες της αναρχοαριστεράς ή της ακροδεξιάς που αποδεδειγμένα επιδίδονται σε αντικοινωνική συμπεριφορά μα υποστηρίζουν δήθεν την Εκκλησία.

Ο κάθε πολίτης πρέπει να αφήνεται να επιδίδεται σε όποια πνευματική δραστηριότητα τον ελκύει εφόσον δεν κάνει κακό σε άλλους.

Αυτό είναι το πνεύμα του Φιλελευθερισμού.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *