Κορωνοϊός: Μερικά τραγελαφικά του ιού

Κορωνοϊός: Μερικά τραγελαφικά του ιού

Νικόδημος

1. Περισσότερο τραγικά παρά για γέλιο.

Πώς επιτρέπουν οι ανώτατοι ιεράρχες αυτή την τρομερή δεισιδαιμονία στην Ορθοδοξία, αυτή την αφελέστατη και επικίνδυνη πίστη των αμαθέστατων εύπιστων κοινών ανθρώπων ότι προστατεύονται από την πανδημία χάρη σε φυλακτά, χάρη σε εικονίσματα, χάρη σε αγίους;

Δεν αμφιβάλλω πως η αληθινή πίστη, όπως δίδασκε ο Ιησούς, μπορεί να μετακινήσει βουνά.

Μα πότε στην Ιστορία έγινε κάτι τέτοιο; Επανειλημμένα η Ορθοδοξία και ο Ρωμαιοκαθολικισμός και ο Προτεσταντισμός δέχτηκαν οδυνηρά πλήγματα και ζημιές από πανούκλες και επιθέσεις αλλόπιστων. Και αν αναφερθούν μερικές περιπτώσεις όπου οι προσευχές και λιτανείες και θείες λειτουργίες φαίνονται να αποτρέπουν μια απειλή, πάντα υπάρχουν και άλλοι καθαρά υλικοί παράγοντες που λειτούργησαν αποφασιστικά.

2. Διάβασα σε κιτρινάδα σκανδάλων (Τρίτη 10/3/20) πως ο Άγιος Νικηφόρος ο Λεπρός παρουσιάστηκε σε κάποιον άγνωστο κοινό άνθρωπο στην Αττική σε όραμα και του υποσχέθηκε πως ο ίδιος θα φροντίσει να ανακόψει την εξάπλωση του κορωνοϊού.

Έχω προσέξει (στα περίπτερα) πως η φυλλάδα των σκανδάλων (ποιος τα έχει με ποιον ή χώρισε από κάποιον και το αντίθετο) εναλλάσσει τα γαργαλιστικά κουτσομπολιά με παραμύθια θρησκόληπτης κατάνυξης περί αγίων, προφητειών, θαυματουργών εικόνων και παρόμοια – και αυτά όλα είναι δεισιδαιμονίες που δεν έχουν υγιή σχέση με τη θρησκεία και την πίστη προς τα θεία.

Αμφιβάλλω αν οι φυλλάδες τέτοιου είδους διαβάζονται από πολλούς, μα τέτοια παραμύθια γίνονται πιστευτά και μεταδίδονται – όπως ο ιός!

3. Ακούς επίσης στις ειδήσεις πως οι πιστοί πάνε στην εκκλησία φορώντας μάσκα (κάποτε και γάντια μιας χρήσης). Ως εδώ καλά!

Μετά πάνε στο εικονοστάσι, κατεβάζουν τη μάσκα και φιλούν το εικόνισμα! Πιστεύουν ίσως πως τα πολλά φιλήματα των πιστών με τόση αφοσίωση θα εξουδετερώνουν τον ιό που κάθεται σε επιφάνειες. Δεν καταλαβαίνουν πως οι ίδιοι μπαίνουν σε κίνδυνο και βάζουν άλλους στον ίδιο κίνδυνο μετάδοσης του ιού, όχι της πίστης ή της σωτηρίας.

Και το ίδιο ισχύει για τη θεία μετάληψη. Αυτό είναι χειρότερο.

Ιερείς και ιεράρχες δείχνουν εγκληματική αδιαφορία αν δεν σπεύδουν να προειδοποιήσουν τα ποίμνια (και εδώ πράγματι πρόκειται για κοπάδια προβάτων) για τον κίνδυνο που διατρέχουν.

4. Ναι, κι εγώ πιστεύω ακράδαντα πως η αληθινή πίστη μπορεί να μετακινήσει βουνά και να κάνει σακάτηδες να περπατήσουν ή τυφλούς να ξαναβρούν την όρασή τους.

Μα πού θα βρεθεί τέτοια πίστη στις ασεβέστατες συμφεροντολόγες ημέρες μας του υλισμού και αθεϊσμού;

Το να αγνοούμε τον κίνδυνο μετάδοσης ενός ιού δεν δείχνει πίστη μα αμέλεια, ευπιστία και μωρία!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may also like

Ε1452: Μετασοβιετική πολιτική θεωρία και πρακτική

1. Από το 2012 κι έπειτα ο Βλαδίμηρος