Παιδείας απαξίωση

Παιδείας απαξίωση

Νικόδημος

1. Είναι αξιοθαύμαστη η δημιουργία. Καθημερινά μας εκπλήσσει το Μεγάλο Άγνωστο με αποκαλύψεις. Ακόμα και οι πιο επώδυνες τραγωδίες περιέχουν ένα στοιχείο έκπληξης. Ακόμα και η φαυλότητα των τσιπριστών έχει ανεξάντλητη σχεδόν ποικιλία.

Ακούσαμε (Σεπτ. 2018) τις μεγαλοστομίες του απαράμιλλου σε παλαβομάρες πρωθυπουργού μας στη χώρα των φονιάδων, καπιταλιστών, εκμεταλλευτών. Η αγάπη του για τον ελληνικό λαό ξεχείλιζε σε μια συγκινητικότατη ακτινοβολία αυταρέσκειας που τον έκανε να γλιστρά σε λάθος χειρονομίες, λάθος μορφασμούς και λάθος προφορά και Αγγλικών μα κι Ελληνικών. Κρίμα, κρίμα που εμείς όλοι βλέπουμε μόνο τα στραβά του. Διότι, κι αν στραβοβλέπει, κι αν στραβοπατά, είναι η αγάπη του για τον υπεροχότερο λαό που κυβερνά, μια αγάπη που συγκεντρώνεται στην παραμονή του στον πρωθυπουργικό θώκο.

2. Ναι, θα γράψω για την Παιδεία. Διότι τίποτε δεν δείχνει τον κυνισμό και την αισχρότητα των τσιπριστών όσο η αδιαφορία τους για την Παιδεία. Αυτή η πλευρά δεν κρύβεται.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου δημοσιεύθηκε (23/9/18) η Έκθεση Ποιότητας Ανώτατης Εκπαίδευσης για το 2017 που η ανεξάρτητη, μη κυβερνητική, αρχή ΑΔΙΠ παρέδωσε στον πρόεδρο της Βουλής κ. Βούτση. Και η έκθεση αυτή δείχνει πως η ποιότητα παίρνει βαθμούς κάτω από τη βάση. Όχι δηλαδή πως δεν το ξέρει κάθε νουνεχής πολίτης με παιδιά στα κρατικά ΑΕΙ (μα και στη μέση και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση).

Η μεγάλη οδυνηρότατη τραγελαφική ειρωνεία είναι πως 2-3 μέρες νωρίτερα είχε βγει το περισπούδαστο πόρισμα της Επιτροπής Παρασκευόπουλου υπό την αιγίδα του υπ. Παιδείας κ. Γαβρόγλου για την κατάσταση (εγκληματικότητας) στα ΑΕΙ και γύρω από αυτά. Κακώς αδημονούσαμε. Τα ευρήματα των καθηγητάδων, που ανήκουν σε μια ανώτερη σφαίρα διανόησης, είναι απλά: για την εγκληματικότητα φυσικά δεν φταίνε οι εγκληματίες, οι ναρκέμποροι, οι πορνέμποροι, οι αναρχικοί μπαχαλάκηδες, οι αντιεξουσιαστές και οι τσιπριστές. Φταίει η απουσία σαλονιών για τους ταραχοποιούς και μηχανημάτων ΑΤΜ αφενός και αφετέρου η άγνοια των καθηγητών και πρυτάνεων που δεν ξέρουν να διαχειρίζονται κρίσεις. Επίσης κάποια σύγχυση στους φοιτητές κι άλλους θαμώνες στα ΑΕΙ που δεν ξεχωρίζουν και δεν επιτίθενται μόνο σε μέλη της άρχουσας τάξης.

3. Τι επισημαίνει όμως η ανεξάρτητη, όχι κομματική, αρχή;

Υπάρχει ανεπαρκής χρηματοδότηση, μεγάλος αριθμός φοιτητών και παρατεταμένη διάρκεια σπουδών για το 42% των φοιτητών.

Το πρώτο δείχνει την πραγματική εκτίμηση που τρέφουν οι τσιπριστές προς την παιδεία έχοντας κομματάρχη έναν αμόρφωτο κομμουνιστάκο.

Το δεύτερο δείχνει την πελώρια παλαβομάρα του έθνους που νομίζει (εδώ και δεκαετίες) πως κάθε τούβλο πρέπει να πάει σε ΑΕΙ ενώ θα ήταν καλύτερα για το παιδί να γίνει αγρότης ή σκουπιδιάρης, ντελιβεράς κ.λπ. Αυτή η τάση όμως οδηγεί αναπόφευκτα στο –

Τρίτο μειωτικό στοιχείο. Πολλοί εκ φύσεως, λόγω χαμηλής νοημοσύνης, δεν τα βγάζουν πέρα. Πολλοί επίσης επιδίδονται σε ζωή χαρισάμενη με αισθησιακές απολαύσεις φορτώνοντας τη μελέτη “στον κόκορα”. Μερικοί πάλι μπορεί να χρειάζεται να εργάζονται ταυτόχρονα για βιοπορισμό.

4. Έτσι, στη χώρα του νεαρού κι ανώριμου κι επομένως άμεμπτου πρωθυπουργού, υπάρχουν 44 φοιτητές για κάθε διδάσκοντα και μόνο η Κροατία μας ξεπερνά στην Ευρώπη με 77. (Στις άλλες βαθμίδες μαθαίνω για 25 ως 30 μαθητές. Πάλι καλά!)

Ενδεικτικά σε άλλες χώρες οι αναλογίες είναι ανατριχιαστικά απίστευτες: στην κοντινή μας Σερβία έχουν 24, στην καθυστερημένη Τουρκία 23 (!), στο κουτόφραγκο Βέλγιο 21 και στη μικρή Μάλτα μόλις 10 (είναι μικρή)!

Αυτές οι χώρες ενδιαφέρονται για το μέλλον τους. Εμείς και ιδίως οι τσιπριστές όχι.

5. Μα υπάρχουν κι άλλες αδυναμίες.

Ούτε ξένοι φοιτητές ούτε ξένοι διδάσκοντες προσελκύονται από τις καταστάσεις στα κρατικά ΑΕΙ μας. Οι διδάσκοντες, μετά το στραπάτσο που έφαγαν από την τσιπρική κυβέρνηση που έδιωξε τους ξένους, ούτε να ακούσουν θέλουν.

Δεν υπάρχει διασύνδεση μεταξύ ΑΕΙ και επιχειρήσεων. Έτσι μένουν άνεργοι στο υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ (όχι Ευρωζώνη μόνο) 25% – 30% οι πτυχιούχοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Έχουμε επίσης το μεγαλύτερο ποσοστό στην ΕΕ φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό.

Μόνο ερευνητικές δραστηριότητες είναι υψηλού επιπέδου κι αυτό διότι δεν υπάγονται στο υπουργείο Παιδείας, μα ως επί το πλείστον σε κέντρα με χρηματοδότηση της Ευρώπης!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may also like

607. Φιλοσοφία: Έχει νόημα η ζωή;

Ναι, η ζωή έχει νόημα και μάλιστα πολύ