Λούμπεν σχόλια στο «Νέοι μαρξιστές»

Λούμπεν σχόλια στο «Νέοι μαρξιστές»

Νικόδημος

1. Το άρθρο «Νέοι μαρξιστές (Α’)» αναδημοσιεύθηκε στις αρχές Μαϊου στο Facebook. Είναι άκρως αντικομμουνιστικό υποδείχνοντας ορισμένα λάθη στη στόχαση του Μάρξ (π.χ. επανάσταση έγινε σε αγροτοκτηνοτροφικές χώρες όπως η Ρωσία, Κίνα, Κούβα κ.λπ, όχι σε εκβιομηχανισμένες με προλετάριους όπως η Βρετανία, Γαλλία κ.λπ) και την βαθύτατη άγνοια του πολύτομου και πολυσχιδούς έργου του Μαρξ εκ μέρους αυτών που στη χώρα μας αυτοαποκαλούνται “μαρξιστές” – όπως οι διάφοροι αναρχο-αριστεροί και σοσιαλιστές (Τσίπρας, Παπανδρέου κ.λπ). Η μόνη συγγένεια που τέτοιοι «μαρξιστές» έχουν με τον Μαρξ είναι μερικά εύκολα συνθήματα περί επανάστασης, λαϊκών αγώνων, μόχθου των εργαζομένων, εκμετάλλευση, κακοί καπιταλιστές, ισότητα και παρόμοια.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι διάφοροι αναρχοαριστεροί και σοσιαλιστές (μα και λίγοι αντίπαλοι) έσπευσαν, χωρίς να ξέρουν πολλά για τον Μαρξ και χωρίς καταλαβαίνουν το άρθρο ή και να το έχουν διαβάσει, να εκφράσουν τη δική τους φτηνή συνθηματολογία – ίσως γιατί πρέπει να δείξουν πως υπάρχουν ή γιατί δεν μπορούν να μην επιτεθούν με βρίσιμο ή ασυναρτησίες στον «εχθρό». Η ιδέα μιας συζήτησης με επιχειρήματα και παραπομπές στο μαρξικό έργο είναι γι’ αυτούς απλησίαστη.

Ξεκινώ με το αναπόφευκτο βρίσιμο:

δημητρης παπαδοπουλος: Άλλος μαλάκας και απατεώνας ταυτόχρονα……

Προφανώς ο κ Παπαδόπουλος και δεν έχει κάτι καλύτερο στο μυαλό του.

2. Elias Makris: Νομίζω ότι ο αρθρογράφος έχει βάλει στο μίξερ πολλά, μέχρι και τις προσωπικές του αντιπάθειες στο πολιτικό σκηνικό. Είναι προφανές ότι δεν έχει μελετήσει καθόλου τον Μαρξ. Γιατί τον Μαρξ δεν αρκεί να τον διαβάζεις, πρέπει και να τον μελετήσεις…

Ο κ. Μακρής έχει βρει την εξαίρετη αυτή κάλυψη άγνοιας στη διαφορά μεταξύ ανάγνωσης και μελέτης. Μόνο που είναι μια σοφιστεία και ο ίδιος δεν κάνει μάλλον ούτε το ένα ούτε το άλλο. (Υπάρχει και μια Τρίτη διαβάθμιση: ανάγνωση κι επιπόλαιο διάβασμα όπου κοιτάς χωρίς να διαβάζεις ή να καταλαβαίνεις.) Αν κάνω λάθος, ας μου εξηγήσει πώς θα μελετήσω τον Μαρξ!

3. Μιχαηλ Τσιτσος: αλλά όσοι λέγονται σήμερα μαρξιστές , δεν εννοούν πως γνωρίζουν τα γραπτά του μάρξ , αλλά εννούν πως αγωνίζονται για μια επαναστατημένη κοινωνία που καταργεί τον καπιταλισμό και αγωνίζεται για τα ανθρώπινα ιδεώδη χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο…

Άλλη σοφιστική κάλυψη άγνοιας εδώ. Ίσως ο κ Τσιτσος να μη γνωρίζει πως πολλοί άλλοι επαναστάτησαν για ελευθερίες και δικαιώματα και υψηλότερες αμοιβές αιώνες πριν τον Μαρξ. Οπότε γιατί οι νεότεροι αυτοί “επαναστάτες” αυτοαποκαλούνται μαρξιστές;… Διότι ο Μαρξ προσδιόρισε πως η επανάσταση θα γινόταν σε συγκεκριμένες συνθήκες – που όμως ούτε τότε έγινε ούτε τώρα γίνεται από τούς ψευτομαρξιστές κ. Τσίπρα και συντρόφους (Καμμένο κ.λπ). Κατάργησαν οι τσιπριστές τον καπιταλισμό έστω και σε ελάχιστο βαθμο;… Πώς;…

4. Κλέαρχος Ρόκας: Απλά κουτό κείμενο.

Souzi Magoulianou: Θα μπορούσε να ήταν μαρξιστική περιγραφή αν δεν ήταν τόσο φτωχή και προσανατολισμένη στην υποτίμηση του οικονομολόγου.

Οι δυο αυτοί επιδεικνύουν άλλο γνώρισμα των αναρχοαριστερών/κομμουνιστών/σοσιαλιστών: γνώμη κριτική, δίχως καμιά στήριξη, που όμως που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση διότι πηγάζει από για μας ασύλληπτο σοφολογιοτατισμό και δίνεται με τη σιγουριά Παπικού αλάθητου.

Γιατί “κουτό” άρθρο; Διότι ανατρέπει τις εμπεδωμένες ανοησίες των αμόρφωτων ψευτομαρξιστών και αυτό είναι ακατανόητο κι ενοχλητικό. Γιατί μαρξιστική; Άγνωστο. Γιατί φτωχή; Άγνωστο. Αλλά δεν πρέπει να υποτιμάμε τους θεμελιωτές της επιστημονικοθρησκευτικής θολούρας του μαρξισμού.

5. Σύνηθης πρακτική είναι και η ακόλουθη στιχομυθία μεταξύ αντίπαλων ιδεολόγων:

Kostas Eloy: Ότι και να λέτε και να γράφετε ο Μαρξ και ο Λένιν Τρότσκι κλπ θα μείνουν στην ιστορία αιώνια ενώ οι ηγέτες της δεξιάς και εκπρόσωποι του καπιταλισμού εξαφανιστηκαν χάθηκαν μέσα στην ανυπαρξία τους και φυσικά δεν τους σέβεται κανείς


Dimitri Mostioglou: Και ο Χιτλερ, Μουσολίνι,Φρανκο, Περόν,Κάστρο,Τσε τουν ,θα μύνουν στην ιστορία αιώνια και τι μ’αυτό;

Και τους Μαρξ ,Λένιν και λτπ δεν τους σέβονται γιατί ήταν ένα τίποτα.Να τους χαίρεστε γιατί είστε τίποτα.


Kostas Eloy: Dimitri Mostioglou η διαφορά είναι ότι ο Φράνκο Μουσολίνι κλπ ήθελαν να διατηρήσουν το σύστημα. Ενώ αυτοί που γραφω εγώ ήθελαν να το αλλάξουν. Και φυσικά κρίνοντας από τα χάλια που ζούμε παγκόσμια είχαν ΔΙΚΙΟ

Αξιοπρόσεκτη είναι η κολοβή λογική και σύνταξη του κ Eloy που αδυνατεί να απαντήσει στην αντίρρηση του κ Mostioglou – κι ας έχει κι αυτός ασυνταξία και ανορθογραφία.

6. Αρης Παντελαδης: Πληρωμη για προπαγάνδα? Ο Μαρξ όταν έβλεπε σκεφτόταν κι έγραφε ήταν ήδη μπροστά απ τον αιώνα του . Και θα γελούσε γύρω στα 2 δεύτερα με τους βολεμένους επικριτές του σήμερα . Και αν στις δεκαετίες του δολωματος αυτά φαινόντουσαν θεωρίες , σήμερα ας δούμε τι γίνεται γύρω αλλά και τριγύρω. Για πάνε μια στο Αμέρικα να δουμε άστεγους να μην το πιστεύεις! Καλά για τον τρίτο κόσμο ? Κράτη με πλούτο και ιθαγενείς που γεννιούνται πεθαίνουν χωρίς ταυτότητα? Στην αυλή μας? Όλα κομπλέ? Ή Ευρώπη των τενεκεδων τραπεζών σούπερ ? Το όπλο πέπλο του καπιταλισμού είναι η (υπέρ)κατανάλωση και η ευφορία της επιλογής αλλά μόνο με όρους χρήματος…τους γνωστούς σε όλους… Αλλά όταν είσαι βολεμένος και όταν πληρώνεσαι απο πανω γραφεις και παραχαραζεις αναίμακτα κι ανέμελα αντί τουλάχιστον να το βουλώνεις αν δεν έχεις τίποτα καλύτερο να προτείνεις όπως περίπου κάνουμε όλοι

Εδώ έχουμε την κακοτράχαλη ασυναρτησία που επίσης χαρακτηρίζει τη σκέψη κι έκφραση πολλών τέτοιων σχολιαστών. Τον παρακαλώ θερμά να μου υποδείξει τι παραχαράζω ακριβώς. Θα το βουλώσω αμέσως και για πάντα!

7. Antonis Tzouganatos: Φιλόσοφος στοχαστής επαναστάτης που διαφώτισε τα ανθρώπινα μυαλά ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς του κεφαλαιου δίνοντας με την επαναστατικη του θεωρία τα εργαλεία απελευθέρωσης της εργατικής τάξης

Ακόμα ένας που διατυμπανίζει την πεφωτισμένη άγνοιά του του Μαρξ και την κοινή, καταξιωμένη αναρχοαριστερή συνθηματολογία. Σε αυτόν και πολλούς άλλους απευθύνεται σίγουρα με λεπτό χιούμορ ο προσγειωμένος –

παναγιωτης παπαθανασιου: Ρε παιδιά ή Ρωσία έκλεισε τό εργοστάσιο εσείς κρατάτε την αντιπροσωπεία

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may also like

Ε1452: Μετασοβιετική πολιτική θεωρία και πρακτική

1. Από το 2012 κι έπειτα ο Βλαδίμηρος