Τουρισμός και υποδομές

Τουρισμός και υποδομές

1. Η σεζόν ξεκίνησε τον Απρίλη και τώρα τρέχει ασυγκράτητα.

Ήμουν στην Κρήτη, στο Ηράκλειο. Τι τριτοκοσμικό αεροδρόμιο είναι αυτό το “Νίκος Καζαντζάκης”! Χιλιάδες ταξιδιώτες (και μερικοί υπάλληλοι) στριμωγμένοι σε μια μεγάλη αίθουσα με 7 πύλες εξόδου, μια καντίνα, αδιάκοπο θόρυβο και μπόλικη μπόχα.

Ευτυχώς που δεκατέσσερα αεροδρόμια, σε χειρότερη κατάσταση, πέρασαν στα χέρια άλλων ικανών επιχειρηματιών από τον θανάσιμο εναγκαλισμό ανίκανων κρατικών υπηρεσιών όπου διορίζονται μόνο κομματόσκυλα εδώ και δεκαετίες πελατειακής συνδιαλλαγής. Ευτυχώς ήρθε η ενεργοποίηση της Fraport έστω αργά.

Πέρυσι διακινήθηκαν στα αεροδρόμιά μας 54 εκμ. επιβάτες με 416.000 πτήσεις. Φέτος στην Κρήτη αναμένεται αύξηση ως και 40%!

2. Η ανικανότητα του κρατισμού με την απολυταρχικότητα του πρωθυπουργού (ο οποίος σύμφωνα με το Σύνταγμα του 1986 διορίζει τους πάντες) είναι γνωστή. Διότι και άλλες μορφές διακίνησης τουριστών πάσχουν από ελαττωματικές υποδομές.

Πολλοί τουρίστες εισέρχονται ιδίως για τη Βόρεια Ελλάδα μέσω οδικών αρτηριών από την Τουρκία, τη Βουλγαρία και άλλες χώρες.

Εποχικότητα χαρακτηρίζει και αυτόν τον οδικό τουρισμό μα οι κεντρικοί μεθοριακοί σταθμοί παρουσιάζουν την ίδια τριτοκοσμική εικόνα των πλείστων αεροδρομίων. Υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό και υλικοτεχνικό εξοπλισμό που προκαλούν μακριές ουρές, κάποτε χιλιομέτρων, και πολλές ώρες αναμονής.

Αυτό το γνωρίζουμε κι εμείς στις εξόδους του Πάσχα ή άλλων εορταστικών τριημέρων και τετραημέρων. Και γνωρίζουμε πολύ καλά τι σημαίνει να είσαι εγκλωβισμένος με παιδιά στο ζεστό αμάξι!

3. Για το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν χρειάζεται να πούμε πολλά εκτός του ότι βρίσκεται σε χειρότερη κατάσταση.

Αλλά μήπως τα λιμάνια μας είναι καλύτερα;

Κι εκεί συναντάμε όμοιο συνωστισμό και ανεπαρκή οργάνωση. Δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομές (π.χ. τουαλέτες) ούτε μια εύρυθμη λειτουργία καθώς αμάξια και φορτηγά τρέχουνε εδώ κι εκεί απειλώντας τους επιβιβαζόμενους πεζούς.

Ούτε καθαριότητα υπάρχει ούτε συντήρηση ούτε διασύνδεση με άλλα συγκοινωνιακά δίκτυα. Από τις αποβάθρες ως τον ηλεκτρικό στον Πειραιά περπατάς για 15 ή 30 λεπτά, ανάλογα με το πλοίο.

4. Αναμφίβολα, εν μέσω κρίσης δεν υπάρχουν χρήματα για να καλυφθούν τέτοιες ανάγκες, μόνο για διορισμούς ημετέρων! Αλλά δεν υπήρχαν ούτε προ δεκαετίας, πριν την κρίση. Και τότε βολεύονταν οι ημέτεροι πρώτα και οι πελάτες ψηφοφόροι. Ποιος ενήλικας δεν θυμάται το μαύρο χάλι της κρατικής Ολυμπιακής με τις αναπάντεχες, ανεξήγητες καθυστερήσεις και το υπεράριθμο προσωπικό που προτιμούσε να απεργεί παρά να πετά!

Αναμφίβολα, συνωστισμοί και ουρές και καθυστερήσεις υπάρχουν στο Κάιρο και στην Καλκούτα. Περί αυτού πρόκειται. Πάντα συγκρινόμαστε με τριτοκοσμικές χώρες για να έχουμε καθαρή εικόνα και δικαιολογίες!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *