Φιλ834: Κοράνι και Προφήτης

Φιλ834: Κοράνι και Προφήτης

- in Φιλοσοφία
0

Λέγεται από πολλούς πως το Κοράνι είναι πολύ ωραίο ν’ απαγγέλλεται στα Αραβικά. Για όποιον δεν γνωρίζει Αραβικά, σαν κι έμενα, και το διαβάζει σε μετάφραση, είναι ένα αριστούργημα αγραμματοσύνης, ανιστορικότητας και αφέλειας – και ας το θεωρούν οι Ισλαμιστές την τέλεια και τελική αποκάλυψη του Θεού στον τέλειο και τελικό Προφήτη του Μωάμεθ τον 7ο αιώνα ΚΕ.

Έχω εξετάσει επικριτικά μα ενδελεχώς τον Χριστιανισμό και τις πηγές του (Παλαιά Διαθήκη, Καινή Διαθήκη, Πατέρες, σύγχρονοι κ.λπ.). Τo ίδιο κάνω και για το Ισλάμ και τις πηγές του. Δεν μεροληπτώ εναντίον του.

Το ίδιο το Κοράνι (7ος αιώνας ΚΕ) παραδέχεται πως οι Γραφές των Ιουδαίων (Τοράχ ή Πεντάτευχος) και των Χριστιανών (Καινή Διαθήκη) είναι αρχαιότερες και προφήτες όπως ο Αβραάμ, ο Μωυσής και Ααρών κ.λπ. δίδαξαν ορθά τον έναν Θεό μα μεταγενέστεροι γραφείς διαστρέβλωσαν τη διδασκαλία τους. Ο δε Ιησούς ήταν επίσης προφήτης με ορθή διδασκαλία μα όχι, όπως διδάσκουν οι διαστρεβλωτές ευαγγελιστές και άλλοι, υιός του Θεού και μάλιστα μονογενής! Επίσης το Κοράνι δεν αποδέχεται την Αγία Τριάδα – Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα.

Έτσι, ο Θεός διάλεξε τον Μωάμεθ για να διορθώσει τα λάθη που κυκλοφορούσαν και να δώσει στην ανθρωπότητα την τέλεια Θρησκεία με το Κοράνι!

Συνεπώς, οι ιστορίες του Κορανίου που βρίσκονται και στην Παλαιά Διαθήκη και στην Καινή είναι ορθές. Οι άλλες είναι λάθος!

Σημειώστε πως στην Αραβία, στις περιοχές Μέκκας και Μεντίνας (και αλλού), οι Χριστιανοί αποτελούσαν το 10% του πληθυσμού ο οποίος γενικά είχε ως θρησκεία τον ανιμισμό και την ειδωλολατρία με πολλές θεότητες.

Οπότε ήταν εύκολο για τον Μωάμεθ να πάρει πληροφορίες από γραμματισμένους Χριστιανούς της περιοχής – εκτός από τα ταξίδια του στη Μέση Ανατολή με καραβάνια. Και όντως έπαιρνε, γράφουν ορισμένοι ιστορικοί του Ισλάμ, και ο πιο σημαντικός ήταν ο Kusa Ibn Said, επίσκοπος στη Najrān (Αραβία).

Είναι πολλές οι ατασθαλίες αφηγήσεων στο Κοράνι. Εδώ θα ασχοληθώ με τρεις. Μια γενική στρέβλωση και δυο συγκεκριμένες ιστορίες.

α) Γίνονται πολλές αναφορές στη διδασκαλία και στον «νόμο του Isā (=Ιησού)». Αυτό δεν έχει καμιά βάση στα Ευαγγέλια ή μεταγενέστερους σχολιαστές και θεολόγους. Ο Χριστός λέει σαφώς (Ματθ. 5.17, η Επί του Όρους Ομιλία) πως δεν ήρθε να καταλύσει τον νόμο (της Παλαιάς Διαθήκης) και τους Προφήτες μα να τον συμπληρώσει.

Η πιο κραυγαλέα στρέβλωση στο Κοράνι βρίσκεται στα εδάφια 4.156-158 (σούρα Ελ-Νισά «Οι γυναίκες») όπου ο Ιησούς δεν σταυρώθηκε μα έτσι τους φάνηκε. Διότι τον προφύλαξε ο Αλλάχ!

β) Στο Σούρα ελ-Μάτντε (κεφ. 5 Το στρωμένο τραπέζι), εδάφιο 110, αναφέρονται διάφορα θαύματα του Χριστού (θεραπεία τυφλών και λεπρών και ανάσταση νεκρών) μα και το φτιάξιμο ενός πουλιού από πηλό το οποίο ζωντάνεψε με το φύσημα του Ιησού. Αυτό το τελευταίο δεν είναι στα κανονικά Ευαγγέλια μα στο απόκρυφο Ευαγγέλιο του Θωμά για τον Νηπιακό Ιησού, το οποίο θεωρούνταν από ορθόδοξους σκανδαλώδες κι αιρετικό!

γ) Στο Σούρα 18 ελ-Κεχφ (κεφ. 18 Η Σπηλιά), εδάφια 9-26, δίνεται η αφήγηση των 7 κοιμωμένων στην Έφεσο. Αυτή η ιστορία βρίσκεται στα έργα του Σύριου Jacob του Serugh (περ. 450-521) που το πήρε από ελληνική πηγή, μη διασωζόμενη. Ήταν δημοφιλής ιστορία χριστιανών που εγκλείστηκαν σε σπήλαιο και κοιμήθηκαν για 300 έτη για να γλιτώσουν τις διώξεις του 3ου αιώνα ΚΕ.

Ο Μωάμεθ θα πήρε την ιστορία ή από τη Συρία την οποία επισκέφθηκε με καραβάνι (της γυναίκας του Khadijah) ή πάλι από τους πληροφοριοδότες του στην Αραβία.

Όπως βλέπετε, όντας αμόρφωτος, δεν μπορούσε να ξεχωρίσει μεταξύ της γνήσιας ή ορθοδόξου χριστιανικής παράδοσης και των άσχετων απόκρυφων που ξεπετάχτηκαν σε αφθονία από τον 2ο αιώνα κι έπειτα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *