Μ176: Ο Κρίσνα και ο Σουντάμα

Μ176: Ο Κρίσνα και ο Σουντάμα

- in Μυθιστορία
0

Ο Κύριος Κρίσνα είχε από την παιδική του ηλικία έναν φίλο τον Σουντάμα. Έπαιζαν μαζί και απολάμβαναν ο ένας τη συντροφιά του άλλου. Μια φορά όμως ο Σουντάμα που κρατούσε λίγα γλυκά και για τους δυο έφαγε και το μερίδιο του Κρίσνα στα κρυφά.

Σαν αποτέλεσμα αυτής του της πράξης ο Σουντάμα χώρισε από τον Κρίσνα και μεγάλωσε μετά σε στέρηση. Παρότι φτωχός παντρεύτηκε και κάποια ώρα η γυναίκα του, αφού είχε μάθει για την παλαιά φιλία του άντρα της με τον μεγάλο Κρίσνα, τον παρότρυνε να πάει και να ζητήσει λίγη βοήθεια, ειδικά καθώς αρρώσταινε συχνά.

Ο Σουντάμα ξεκίνησε για το παλάτι του Κρίσνα μα ήταν τόσο αδύναμος που πριν φτάσει εκεί λιποθύμησε στον δρόμο. Οι φρουροί είδαν τον άνθρωπο να πέφτει λίγα μέτρα από την είσοδο, ειδοποίησαν τον άρχοντά τους κι εκείνος τους είπε να τον φέρουν μέσα.

Αυτοί τον συνόδευσαν μέσα στο παλάτι μα τον κοίταζαν με περιφρόνηση βλέποντας πόσο ατημέλητος και κακοντυμένος ήταν. Και απορούσαν τι τον ήθελε ο άρχοντάς τους.

Τελικά όταν τον οδήγησαν στον Κρίσνα εκείνος αναγνώρισε και αγκάλιασε με χαρά τον παιδικό του φίλο και ο ίδιος τον βοήθησε να πλυθεί και να καθαριστεί. Και οι δυο χάρηκαν και άρχισαν ν’ ανακαλούν τα παιδικά τους χρόνια και τα παιχνίδια τους. Και όλη την ώρα ο Κρίσνα του φερόταν με αγάπη, φροντίδα και σεβασμό.

Βλέποντας τη στάση του κυρίου τους και οι υπηρέτες τώρα άρχισαν να δείχνουν όμοιο σεβασμό. Γρήγορα μάλιστα έγινε γνωστό πως ο Σουντάμα ήταν αδελφικός φίλος του άρχοντα Κρίσνα και όλοι στην πόλη άλλαξαν συμπεριφορά απέναντι στον Σουντάμα.

    – – – – – – – — – – – – – – –

Η ιστοριούλα, μια από τις πολλές του Κυρίου Κρίσνα, δίνει μια άλλη εκδοχή της χριστιανικής παραβολής του Άσωτου Υιού (Λουκά 15.11).

Εδώ στην ινδική παραβολή, η αλληγορία είναι μια πιο ακριβής παρουσίαση της σχέσης του ατόμου με τον Ύψιστο, ή ατομικού εαυτού Άτμαν με τον οικουμενικό Παραμάτμαν.

Ο Κρίσνα συμβολίζει τον Παραμάτμαν. Ο Σουντάμα συμβολίζει τον ατομικό εαυτό που αρχικά ζει σε αρμονία με τον οικουμενικό, ωσότου αποφασίσει να περάσει στην ξεχωριστή ύπαρξη του εγωισμού και αντί να μοιραστεί τα γλυκά κανονικά με τον φίλο του τα τρώει όλα. Ακολουθεί στέρηση και φτώχεια. Η σύζυγος συμβολίζει τη μπούντχι (= δύναμη λογικής και διάκρισης) που τον συμβουλεύει να ξαναπλησιάσει τον Κρίσνα κι εκείνος το κάνει. Έτσι επανέρχεται η ενότητα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *