Ιδιωτική Παιδεία (2)

Ιδιωτική Παιδεία (2)

Νικόδημος

Διαβάζοντας τις περιπέτειες της Εσθονίας, μιας από τις τρεις Βαλτικές χώρες, στη διάρκεια του 20ου αιώνα με τις αλλεπάλληλες εισβολές που δέχθηκε από τους Ρώσους, Γερμανούς και, μετά, Σοβιετικούς (μα και τον δικό της αντισημιτισμό στη γερμανική κατοχή), δεν μπορείς να μη νιώσεις έκπληξη και θαυμασμό για την ανάκαμψη της χώρας μετά το 1989 και την πρόοδό της.

Σήμερα (Μάρτιος 2019) είναι μια από τις πιο φιλελεύθερες προηγμένες χώρες στον πλανήτη. Το κατά κεφαλήν εισόδημα ή ΑΕΠ είναι πολύ ψηλότερο από το ελληνικό και ο ρυθμός ανάπτυξής της ασύγκριτα ταχύτερος από τον δικό μας.

Μικρή κοινωνία, με πληθυσμό κάτω από 1,5 εκατομμύριο, πρώτη ψήφισε το 2005 στις εθνικές εκλογές ηλεκτρονικά μέσω Διαδικτύου. Εδώ θεωρείται κακούργημα από τους αγράμματους αναρχοαριστερούς διότι δεν θα έχουν κανένα έλεγχο!

Στα τεστ της PISA (που πρόσφατα, τέλη Φεβρουαρίου, τη θυμήθηκε και ο κ. Γαβρόγλου, υπουργός Παιδείας για μια ακόμα ψηφοθηρική απάτη του) οι Εσθονοί μαθητές κατατάσσονται στην 3η θέση μετά από εκείνους της Σιγκαπούρης και Ιαπωνίας.

Εντούτοις, παρά τις τόσες επιτεύξεις τους, οι Εσθονοί δηλώνουν μέσω των εκπροσώπων τους στην κυβέρνηση πως τους λείπει ακόμα η ανταγωνιστικότητα στη διεθνή κοινότητα. Έχουν δημιουργήσει εξαιρετικά ερευνητικά προγράμματα στα οποία συμμετέχουν και ξένοι μελετητές για κάποια περίοδο. Μα δεν μπορούν να τους κρατήσουν για μεγάλα διαστήματα διότι σε άλλα κέντρα οι χρηματοδοτήσεις είναι πολύ καλύτερες και οι ερευνητές μεταναστεύουν (=brain drain, κι εδώ). Έτσι, θέλουν να δημιουργήσουν, κατά την κα Μάιλς Ρεπς, υπουργό Έρευνας και Τεχνολογίας, προγράμματα ανωτέρου επιπέδου με ιδιωτικές χορηγήσεις που θα κρατήσουν στους Εσθονούς στη χώρα τους και θα προσελκύσουν ξένους επιστήμονες.

Στην Ψωροκώσταινά μας, οι κομμουνιστές με το ανανεωμένο ανθρώπινο πρόσωπο κάνουν το αντίθετο, εμποδίζοντας κάθε προσπάθεια διεύρυνσης και αναβάθμισης ερευνητικών προγραμμάτων και παιδείας γενικότερα. Δεν θέλουν καμιά αξιολόγηση διδακτικού προσωπικού (που μάλλον θα έδειχνε την καφρίλα της πλειοψηφίας). Δεν θέλουν τίποτα που θα προσέλκυε ξένους επιστήμονες ή ξένους φοιτητές κι έτσι ο συνδικαλισμός των εκπαιδευτικών θα έχανε την ιδιότητα του κλειστού επαγγέλματός τους.

Αλλά αναβαθμίζουν τα ΤΕΙ δίνοντάς τους την ταμπέλα ΑΕΙ!

Μια δράκα δογματικών δεινοσαύρων κομμουνιστικής δεισιδαιμονίας, καθοδηγούμενοι όλοι από αμόρφωτους μωρολόγους αποφάσισαν πως η αριστεία (και η αρετή), αφού οι ίδιοι αδυνατούν να την έχουν, είναι ρετσινιά και κάνουν ό,τι μπορούν να υποβιβάσουν τους άριστους στον κατώτατο σοσιαλιστικό παρονομαστή ή τους αναγκάζουν να μεταναστεύσουν (Νανόπουλος, Δασκαλόπουλος κ.λπ. κ.λπ.). 600.000 μετανάστευσαν στις πολιτισμένες χώρες της Δύσης κι ανάμεσά τους δεκάδες χιλιάδες πτυχιούχοι που διαπρέπουν στο εξωτερικό.

Το κακό είναι πως ούτε οι πολλοί πολίτες νοιάζονται για τη συμφορά αυτή. Στην πραγματικότητα είναι οι ίδιοι τόσο απληροφόρητοι και ακαλλιέργητοι που δεν καταλαβαίνουν πολλά πράγματα για το όλο θέμα.

Στην Κύπρο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια λειτουργούν πλάι στο δημόσιο και αυτό τώρα ωθείται στην αναβάθμιση των δικών του υποδομών, σπουδών κι ερευνών παίρνοντας χρηματοδότηση (χορηγίες) από ιδιώτες! Υπάρχουν προγράμματα στα Αγγλικά έτσι που να προσελκύονται (καθηγητές και) φοιτητές από 50 ξένες χώρες!

Σκεφθείτε τι θα γινόταν στη χώρα μας αν, ως εκ θαύματος, η Οξφόρδη και το Κέμπριτζ ή το Χάρβαρντ και το Μπέρκλεϊ ίδρυαν παραρτήματα εδώ! 

Η Ελλάδα θα εκτοξευόταν σε υπερδύναμη Παιδείας στην Ανατολική Μεσόγειο και η συνεισφορά της στο ΑΕΠ (=εθνικό εισόδημα) θα ακολουθούσε, αναλογικά,  εκ του πλησίον αυτό του τουρισμού!

Μα η δράκα των εκπαιδευτικών και πολιτικών δεινόσαυρων δεν το δέχεται. Κάλλιο τυφλοπόντικες αναρχοαριστεροί παρά οξυδερκείς δεξιόστροφοι!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may also like

607. Φιλοσοφία: Έχει νόημα η ζωή;

Ναι, η ζωή έχει νόημα και μάλιστα πολύ