Απαξίωση Παιδείας (Γ’)

Απαξίωση Παιδείας (Γ’)

1. Είναι κρίμα που ο κ. Γαβρόγλου επισύρει τόση επίκριση καθώς δίχως να το επιδιώκει γίνεται πρωτοσέλιδος και κύριο θέμα στην τηλεόραση. Είναι ένας (πρώην) καθηγητάκος λιγοστών κυβικών.

Ίσως όμως να εκπροσωπεί όχι μόνον όλους τους υπουργούς Παιδείας που ίδρωσαν ακόμα και τον χειμώνα για να αφήσουν «έργο» πίσω τους – και, ακόμα περισσότερο, όνομα! Δεν θυμάμαι κανέναν εκτός από την κα Διαμαντοπούλου.

Όντας Κωνσταντινοπολίτης, ο κ. Γαβρόγλου θα έπρεπε να είχε κάνει το στρατιωτικό του στην … Τουρκία. Μα καθώς έλειπε για σπουδές στο εξωτερικό τη γλύτωσε και αργότερα, επί Χούντας, πήρε την ελληνική ιθαγένεια κι εξαγόρασε τη θητεία του – όπως πολλοί Έλληνες του εξωτερικού με διπλή υπηκοότητα.

Έτσι εκπροσωπεί άριστα τους τσιπρικούς «επαναστάτες» της καρέκλας. Δεν έχουν ρίξει σφαίρα μα ξέρουν άριστα να ρίχνουν βρισιές.

2. Υπάρχουν, δίδασκε ο Πλάτων, δύο είδη παιδείας, δύο είδη γνώσης: το κοινό και κατώτερο που σε βοηθάει να ζεις και να κινείσαι στον υλικό κόσμο αλλά και σε περιορίζει σε αυτόν, και το ανώτερο που σε κάνει ανώτερο, ενάρετο άνθρωπο ώστε να συνειδητοποιήσεις την υπερ-ανθρώπινη καταγωγή σου και να επιστρέψεις στην αληθινή, θεϊκή φύση σου. (Οι τσιπριστές μας το έκοψαν αυτό.)

Το ίδιο δίδασκε και η αρχαία Βεδική Παράδοση των Ινδιών. Ο νεαρός μαθητής/φοιτητής πήγαινε στο σχολείο (ashram) για να μάθει, αφού υπηρετήσει πρώτα και για μεγάλο διάστημα τον δάσκαλο (guru), πώς να ζει σύμφωνα με τον Φυσικό Νόμο (dharma) κι έτσι να συνειδητοποιήσει τον αληθινό εαυτό (Atman). Τα άλλα, τα της καθημερινότητας, και της δουλειάς και της καριέρας τα μάθαινε παρεμπιπτόντως και από την οικογένεια και στην εργασία του.

Στη σύγχρονη παρακμή εμείς εξαχρειώσαμε και τα δύο είδη. Σε όλες τις βαθμίδες Παιδείας οι διδάσκοντες θέλουν περισσότερες διακοπές και μεγαλύτερη αμοιβή – για να μην «κουράζονται» οι διδασκόμενοι!

3. Ως αντιπολίτευση ωρυόταν ο Τσίπρας: όχι 30 και 25 – μόνο 20 μαθητές σε κάθε τάξη! Όπως όχι μνημόνια και υποτέλεια στους νεοχιτλερικούς Σόιμπλε και Μέρκελ. Τώρα έχουμε 25 και 30 μαθητές, όπως μνημόνια και υποτέλεια. Κανείς επαναστάτης δεν επαναστατεί τώρα αγανακτισμένος. Όλοι απολαμβάνουν τον άξιο και υψηλό μισθό τους.

Έτσι πιλοτικά προγράμματα μένουν στα συρτάρια ενώ άλλα προγράμματα που ενδεχομένως θα έφερναν και χρήματα στα χειμαζόμενα πανεπιστήμια πετιούνται στους σωρούς σκουπιδιών που συσσωρεύουν οι τσιπριστές.

Πιεζόμενη από τους ξένους θεσμούς, η κα Γεροβασίλη θέλει, λέει, αξιολογήσεις από όλους τους τομείς του Δημοσίου μα στα δημόσια εκπαιδευτήρια καταργούνται οι αξιολογήσεις διδασκομένων και, φυσικά, ούτε λόγος για τις λεγεώνες του ΟΛΜΕ. Και πιεζόμενος από τις συντεχνίες των διδασκόντων, ο Γαβρόγλου δεν θέλει να ακούσει!

4. Υπάρχουν τρισάθλιοι δάσκαλοι, συνδικαλιστικά κομματόσκυλα.

Υπάρχουν όμως και μερικοί καλοί διδάσκοντες, όπως βρόμικα, ανεπαρκέστατα κτίρια σε κάθε βαθμίδα, ιδίως τα πανεπιστημιακά.

Υπάρχουν μπαχαλάκηδες, έμποροι ναρκωτικών, πορνεία και παιδεραστία σε όλα τα εκπαιδευτικά επίπεδα.

Μα ο απαράμιλλος επαναστάτης κ. Τσίπρας, και τα τσιράκια του, οι Τσακαλώτος, Παππάς, κα Κονιόρδου και βέβαια ο Γαβρόγλου, θέλουν να φέρουν περισσότερη «δημοκρατία» στην εκπαίδευση έτσι που όλοι να γίνουν αγράμματοι, ανίκανοι κι έκφυλοι σαν τους κυβερνώντες τσιπριστές. Και αποπροσανατολίζουν τον κοσμάκη με θέματα παρέλασης, σημαιοφόρων, εικόνες Χριστού και Παναγιάς στην τάξη (γιατί όχι και Βελουχιώτη και Σαράφη;), πρωινή προσευχή, μαθητικά συμβούλια με αυξημένες αρμοδιότητες (!), ναι-όχι Πανελλαδικές, νέες δέσμες και … πάντοτε διακοπές!

Και σύσσωμη η αντιπολίτευση ακολουθεί βουβή και βαθιά υπνωτισμένη. Και απορείς φυσικά που οι ενδιαφερόμενοι διδάσκοντες και διδασκόμενοι δεν κάνουν απεργίες, διαδηλώσεις και καταλήψεις. Ούτε οι γονείς!

Έλεγαν οι (νέο–)Πυθαγόρειοι: Να κοιτάς το είδωλό σου στον καθρέπτη όχι στο φως του λύχνου το βράδυ, αλλά στο φως του δυνατού ήλιου μας την ημέρα αν θες να γνωρίζεις πώς πραγματικά φαίνεσαι και τι πραγματικά είσαι.

Τώρα όμως έχουμε τη σοφία των ξετσίποτων Μπαλτάδων, Φίληδων, Γαβρόγλου και πάνω από όλους τον ίδιο τον κ Τσίπρα που «ευημερεύει» κάπου ανάμεσα στη Λέσβο και τη Μυτιλήνη.

2 Comments

  1. Ιορδάνης Παρασκευάς

    Καλησπέρα σας κε Πετριά,
    η κακοδαιμονία της ελλην. εκπαίδευσης βασίζεται στο τρίγωνο της διαπλοκής όπως το ονομάζω (Νόμος του τρία) :
    1) Η διορισμένη Διοίκηση γραφειοκρατών ( Προϊστάμενοι διευθύνσεων ή γραφείων κατά τόπους) φερέφωνα της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας.
    2) Το συνάφι των κρατικοκηφήνων συνδικαΛΗστών με τα εξωφρενικά προνόμια (ελάχιστες ώρες διδασκαλίας για να περνούν την …"γραμμή" στους τόπους δουλειάς ) και τέλος :
    3) Οι παλαιοί μόνιμοι οργανικοί ανά σχολείο ( αμετακίνητοι εφ' όρου ζωής ) που εφαρμόζουν ανώδυνες εντολές της Διοίκησης αλλά
    είναι αδίστακτοι σε κάθε αλλαγή, καινοτομία ή φιλελεύθερη πνοή ( ουσιαστικά αυτοί κυβερνούν τα "σχολειά" !)
    Αυτή η τριάδα διαπλέκεται στις μεταθέσεις, αποσπάσεις, ειδικές θέσεις, σε κάθε τι που αφορά την πορεία του εκπαιδευτικού προσωπικού και
    εκπαιδευτικού έργου : καμία ευκαιρία σε νέους ταλαντούχους επιστήμονες (αναπληρωτές ή νεοδιορισθέντες ) που είναι ο τελευταίος τροχός …
    Η Ο.Λ.Μ.Ε. ( Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης= συνδικαΛΗστικό Καθηγητών ) δημιούργημα του Δημ. Γληνού 1914 ("άλλη κολόνα του
    κομμουνισμού" – κατά τον φίλο μας Νικόδημο) και η αντίστοιχη Δ.Ο.Ε. (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας = Δάσκαλοι) ζουν και … βασιλεύουν !
    Όλα αυτά θεωρήστε τα … εσωτερική πληροφόρηση 🙂 🙂
    Τέλος για τις Πανελλήνιες ή Πανελλαδικές ή Γενικές εξετάσεις και την πιθανή κατάργησή τους με εισαγωγή στις Αν. Σχολές μέσω σχολικού βαθμού:
    Αναρωτιόμουν κι εγώ γιατί όλοι οι παλιοί "καθηγηταράδες" και οι κρατικοδίαιτοι συνδικαΛΗΣΤΕΣ θέλουν να … διδάξουν μόνο στην Β' και Γ' Λυκείου (!)
    Ειδικά στην επαρχία ! Τώρα μου λύθηκε η απορία : από ευγενή άμιλλα , βεβαίως-βεβαίως = ιδιαίτερα μαθήματα (!)
    Σου λέει : να πατάξουμε την Παραπαιδεία ( γιατί να τα παίρνουν τα φροντιστήρια ; ) και όχι τα "δικά μας " παιδιά : έτσι κι αλλιώς οι μαθητές δεν μαθαίνουν τίποτα !
    Να δημοσιεύσει και τιμοκατάλογο (σε ευρώ) το ΥΠΕΠΘ : τόσο "πάει" το 18, τόσο το 19 και τόσο το 20άρι ! 🙂 🙂
    Α-νόητοι καραγκιοζοπαίχτες του μπερντέ !

    Με εκτίμηση και φιλικά
    Ι.Π.

    1. Π. Πετριάς

      Ευχαριστούμε για τον σχολιασμό κ. Παρασκευά!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may also like

E1589: Κλεπτοκρατίας κλωνοποίηση

Γράφω εγώ γιατί ο Νικόδημος βαρέθηκε τον ατέλειωτο