Μισαλλοδοξία και παραλογισμός

Μισαλλοδοξία και παραλογισμός

1. Το άρθρο του κ. Ν. Χειλά (ΤΟ ΒΗΜΑ) περί συλλογικής τύφλωσης μου κίνησε την περιέργεια και το διάβασα ανακαλύπτοντας πως αφορά την κα Σώτη Τριανταφύλλου και την επικείμενη δίκη της για ρατσισμό διότι κάπου η συγγραφέας χρησιμοποίησε την υποτιθέμενη ρήση του Μάρκο Πόλο «Φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι, ενώ μετριοπαθής είναι εκείνος που σε κρατάει για να σου κόψουν το κεφάλι».

Η ρήση έχει αποδειχθεί αληθέστατη και είδαμε στις τηλεοράσεις μας αυτόν τον φανατισμό σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια. Είναι όντως μια εκδήλωση και, κατά την κα Σώτη Τριανταφύλλου “ιδεολογία εκβαρβαρισμού”.

Τώρα πώς και γιατί ορισμένοι αποφάσισαν πως το τσιτάτο είναι «χωρίς αμφιβολία… ρατσιστικό και μισαλλόδοξο» και η κα Σ. Τριανταφύλλου πρέπει να διωχθεί δεν το καταλαβαίνω και δεν γνωρίζω τις λεπτομέρειες. Εντύπωση όμως μου έκαναν τα σχόλια του κ. Ν. Χειλά που δείχνουν έντονο παραλογισμό καθώς, συν άλλοις, συμφωνεί με το “μισαλλόδοξο” – σάμπως και το να περιγράφεις ειρωνικά ή ωμά μια ωμή βαρβαρότητα δείχνει προκατάληψη, που είναι η προϋπόθεση για μισαλλοδοξία.

2. ‘Ο ρατσισμός’ γράφει, ‘έχει οντογενετικό χαρακτήρα. Ο πυρήνας του είναι βιολογικός, όχι θρησκευτικός, ή πολιτιστικός. Γι αυτό και οι αντισημίτες θέλουν εξίσου να αφανίσουν τον άθεο Καρλ Μαρξ όπως τον θεοσεβή ραβίνο.’ Αυτά είναι σαχλαμάρες. Επιπλέον, οι πιο πολλοί μαρξιστές εδώ στην Ελλάδα είναι αντισημίτες (αλλά και αλλού και άλλοτε).

Η βάση του ρατσισμού, της μισαλλοδοξίας και της ξενοφοβίας, όταν δεν υπάρχει συμφέρον οικονομικό, είναι η προκατάληψη με την περιοριστική αντίληψη πως η δική μου φυλή, ιδεολογία ή θρησκεία κι εθνότητα είναι ανώτερη.

Μετά, βρίσκει πως η κ.Τριανταφύλλου δεν επιτρέπεται να διωχθεί δικαστικά όχι επειδή ο λόγος της είναι ορθός αλλά επειδή είναι «κούφιος», ρητορικός, και επομένως, σύμφωνα με το άρθρο 1 του αντι-ρατσιστικού νόμου, «δεν ενέχει απειλή για τη ζωή, την ελευθερία ή τη σωματική ακεραιότητα» των οπαδών του Ισλαμ. Αυτή η συλλογιστική κι αν είναι κούφια.

3. Στη συνέχεια ο Ν. Χειλάς επιδίδεται με φόρα στον παραδοσιακό παραλογισμό των αριστερών.

Νομίζει πως επειδή ο αντιρατσιστικός νόμος θεσπίστηκε επί κυβέρνησης Σαμαρά, η Αριστερά δεν έχει ευθύνη για τη διάδωση κι εφαρμογή του. Επίσης δεν του αρέσει που η Σ. Τριανταφύλλου λέει πως “έχουμε μπει στον δρόμο που χάραξε ο Στάλιν” και υποδείχνει πως η κυβέρνηση Συριζαίων “διευρύνει τις πολιτικές ελευθερίες” (;!) αφού μείωσε δραματικά τις επεμβάσεις της αστυνομίας κατά διαδηλωτών!!!

Με άλλα λόγια ο Ν. Χειλάς θέλει τα μπουλούκια των μασκοφόρων μπαχαλάκηδων, που τρομάζουν και ταλαιπωρούν τους φιλήσυχους πολίτες, να συνεχίσουν τη δράση τους ανενόχλητοι από την αστυνομία που έχει καθήκον να μας προστατεύει. Και οι συριζαίοι να συνεχίσουν να επιτίθενται και να βιαιοπραγούν ποικιλότροπα κατά όποιων διαφωνούν μαζί τους, όπως έκαναν στην Αθήνα, στην Κερατέα, στις Σκουριές και αλλού, και να προσπαθούν να ελέγχουν τα μέσα ενημέρωσης με τους κίβδηλους τρόπους του Νίκου Παππά!

4. Η αναφορά του στον γερμανό “φιλόσοφο” Τέοντορ Αντόρνο που έγραψε για τη “συλλογική τύφλωση” της δεκαετίας 1960 είναι μια πρόσθετη ευκαιρία να παρουσιάσει τον εκφυλισμό της αστικής κουλτούρας που αποβλακώνει το κοινό συστηματικά – ενώ προφανώς η δική του το διαφωτίζει και το ανυψώνει, όπως οι αναρχοαριστεροί αμόρφωτοι!

Αυτό δε το φαινόμενο, μας πληροφορεί, έγινε ακόμη πιο έντονο στον “ύστερο καπιταλισμό”- που πρέπει να είναι η Γερμανία. Διότι εκεί, εξηγεί, στα τελευταία οχτώ έτη τα πλείστα ΜΜΕ διακήρυτταν ότι τα κύρια αίτια της τρέχουσας κρίσης δεν είναι “τα κατασκευαστικά λάθη της Ευρωζώνης και οι αρπαχτές των τραπεζών τους”, αλλά τα δημοσιονομικά ελλείμματα των προβληματικών μελών της.

Με άλλα λόγια, πάλι, η άσπιλη Ελλάς δεν είχε δημοσιονομικά ελλείμματα και χάσματα στο ισοζύγιο εμπορικών συναλλαγών – και οι κυβενήσεις Ανδρέα και μεταγενέστερων (ιδίως Κωστάκη Καραμανλή) δεν δανείζονταν υπέρμετρα για να διορίζουν χιλιάδες ημέτερους. Όχι, φταίει η Ευρωζώνη – και μόνο από θαύμα οι Ιρλανδία, Ισπανία, Κύπρος και άλλες χώρες γλίτωσαν από τα μνημόνια!

5. Για όσους δεν έχετε αντιληφθεί, “Τα πυρά της πλειοψηφίας των λαϊκίστικων μέσων ενημέρωσης στρέφονται μονομερώς κατά της κυβέρνησης του Σύριζα. Οι δανειστές και οι θεσμοί τους , που κρατούν υποτελή τη χώρα, μένουν αντίθετα στο απυρόβλητο. Το ίδιο ισχύει και για το κομματικό ancien regime της διαφθοράς, τη Νέα Δημοκρατία και το Πασοκ στο οποίο δίνουν άφεση αμαρτιών” (!!!). Ελπίζω τώρα να καταλαβαίνουμε!

“Η συλλογική τύφλωση, σύμφωνα με τον Αντόρνο, είναι σύμφυτη με τον καπιταλισμό…. Αυτή προκαλεί παραισθήσεις, που «τυφλώνουν» και το νου – ατομικά και συλλογικά.” Μόνο λοιπόν στον μη-καπιταλισμό (= κομμουνισμό;) γλιτώνουμε από τύφλα!

Και η κα Σ. Τριανταφύλλου, κατά τον Ν. Χειλά, “συμβαδίζει με το κίνημα των εξαγριωμένων μικροαστών, οι οποίοι, υπό την επήρεια της παγκοσμιοποίησης, έχουν χάσει κάθε ηθική αναστολή και ζητούν το «σταύρωσον αυτόν» για τους Μουσουλμάνους”. Προσέξτε την ασύστολη ασυναρτησία στο ότι η παγκοσμιοποίηση μας έχει εξαγριώσει ώστε να χάσουμε κάθε αναστολή και ζητάμε να σταυρωθούν οι Μουσουλμάνοι όλοι, όχι να αναχαιτιστούν οι φανατικοί που καταστρέφουν τα πάντα και σφάζουν τους πάντες!

Έτσι θα έπρεπε η Σ. Τριανταφύλλου να αναγνωρίσει καλύτερα τη δική της τυφλότητα για τα δικαιώματα που δίνει στον εαυτό της μα αρνείται σε άλλους (= τζιχαντιστές τρομοκράτες)!

Δυστυχώς ο κ. Ν. Χειλάς ανήκει σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του έθνους με όμοια νοοτροπία.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may also like

212. Ποίηση: Τι είναι ποίηση και τι όχι

Πρόσφατα διάβασα τον τόμο του κ. Κώστα Κουτσουρέλη