Λαϊκή “Εξέλιξη”, Δ’

Λαϊκή “Εξέλιξη”, Δ’

1. Όπως έγραψα συχνά στο παρελθόν, η ανάπτυξη του ανθρώπου σε ανώτερο ον θα πρέπει να ονομάζεται «ανέλιξη». Η «εξέλιξη» δείχνει οποιαδήποτε κατεύθυνση, ακόμα και προς κατώτερες μορφές ή βαθμίδες.

Το να αποκτήσει κάποιος ξαφνικά το χάρισμα να θεραπεύει άλλους ή να βλέπει τις σκέψεις τους ή να αιωρείται και παρόμοια είναι οπωσδήποτε μια «εξέλιξη» μα δεν έχει σχέση με την ανέλιξη. Φιλόσοφοι, μύστες και γιόγκιδες που ακολουθούν μια γνήσια πειθαρχία για ανέλιξη στην Αυτοσυνειδησία, αποφεύγουν με αυστηρότητα τέτοιες υπερφυσικές εκδηλώσεις. Η αγία Τερέζα της Αβίλα κάποτε σηκωνόταν και αιωρούνταν στον αέρα μα πάντα έλεγε σε συντρόφισσες μοναχές να την πιάνουν, να την κατεβάζουν στο έδαφος και να την κρατούν εκεί.

2. Η πραγματική ανάπτυξη ή ανέλιξη του ανθρώπου είναι προς μια κατεύθυνση άλλη από σωματικές ή και νοητικές δυνάμεις.

Το γρήγορο τρέξιμο, το έχουν αρκετά τετράποδα – το άλογο, η τσίτα. Το πέταγμα, το έχουν τα πουλιά. Μεγάλη ρώμη, την έχουν λιοντάρια, ελέφαντες, γορίλες. Και ούτως ή άλλως, έχουν εφευρεθεί μηχανές που κάνουν όλα αυτά τα θαυμαστά.

Συσκευές έχουν εφευρεθεί και για επικοινωνία εκ του μακρόθεν – το τηλέφωνο, το ραδιόφωνο, η τηλεόραση.

Η ανέλιξη γίνεται στη σφαίρα της Συνείδησης, που θεάται ή έχει επίγνωση όλων των ενεργειών, λειτουργιών και πράξεων του ανθρώπου. Λόγω της ταύτισής μας με συναισθήματα, σκέψεις και διαθέσεις του νου ή καταστάσεις του σώματος, αγνοούμε αυτήν την υπέρτατη δύναμή μας, νομίζοντας πως αυτή είναι ιδιότητα του νου και πως ο νους είναι το ανώτερο και ισχυρότερο στοιχείο της ύπαρξής μας.

Αλλά το γεγονός πως όλες οι καταστάσεις και όλες οι λειτουργίες του νου μπορούν να παρατηρηθούν, και να παρατηρούνται, όπως και αυτές του σώματος, δείχνει πως η Συνείδηση, που θεάται ή έχει επίγνωση του νου, είναι ανώτερη.

Όπως το σώμα είναι όχημα ή όργανο για την ύπαρξη και κίνηση στον υλικό κόσμο, έτσι και ο νους είναι σύνεργο της Συνειδήσεως για τις λεπτότερες απόψεις του μεγάλου σύμπαντος.

3. Με την ανέλιξη, φυσικά, ένας άνθρωπος ενδέχεται να μπορεί να επικοινωνεί τηλεπαθητικά με άλλους ή να μετακινεί πράγματα εκ του μακρόθεν. Αλλά αυτό δεν είναι η επιδίωξή του. Σκοπός του είναι η Αυτοσυνειδησία.

Βέβαια, είναι αυτονόητο πως ένας συγγραφέας θα θέλει να χρησιμοποιήσει αυτές τις ασυνήθιστες εκδηλώσεις σε κάποιο μυθιστόρημα ή σενάριο σε ταινία. Το θέμα είναι θαυμαστό και συναρπαστικό. Γι αυτό πολλοί, όλο και πιο συχνά, καταφεύγουν σε τέτοια θέματα. Ένα μεγάλο κοινό βρίσκει πολλή ευχαρίστηση σε αυτά. Μόνο που τα περισσότερα έργα είναι πολύ παρακατιανά.

Αλλά τέτοια φαινόμενα δεν παρατηρούνται στην εποχή μας ούτε παρατηρήθηκαν σε παλαιότερες περιόδους. Μόνο σε παραμύθια και σε μύθους αναφέρονται.

4. Μερικοί έχουν στην εποχή μας ισχυριστεί πως κατέχουν κάποια δύναμη τηλεκίνησης και μπορούν να μετακινήσουν ένα πράγμα (ένα ποτήρι, μια καρέκλα) ή να κάμψουν ένα κουτάλι από μακριά. Τίποτα τέτοιο δεν έχει αποδειχθεί ξεκάθαρα.

Επίσης, κυρίως στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, σε διάφορες χώρες όπου ο πνευματισμός είχε ή έχει μεγάλη εξάπλωση, άλλοι έχουν ισχυριστεί πως είναι μέντιουμ (=μεσάζοντες ανάμεσα σε ζωντανούς και νεκρούς ή πνεύματα και ξωτικά). Ούτε τέτοια φαινόμενα έχουν ποτέ αποδειχθεί ξεκάθαρα. Με λίγες πληροφορίες για την πρότερη ζωή των νεκρών και τις ελπίδες ή επιθυμίες των ζωντανών συγγενών τους, μπορεί κάποιος επιτήδειος να «μεταδώσει» μηνύματα από το «υπερπέραν».

Άλλοι πάλι, πολύ σοβαρά, ισχυρίζονται πως βλέπουν το μέλλον μέσω ανάγνωσης αστρολογικών ζωδίων, φλυτζανιών καφέ, τράπουλας ή χειρομαντείας. Ούτε τέτοια φαινόμενα έχουν αποδειχθεί.

Είναι δυνατόν, ασφαλώς, να παρατηρήσεις προσεκτικά κάποιο πρόσωπο και, ειδικά αν σου είναι γνωστό κι εσύ έχεις διαύγεια, να μαντέψεις πως αισθάνεται και τι σκέφτεται την ώρα εκείνη. Αλλά αυτό πολύ απέχει από το να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή τι σκέφτονται οι άλλοι.

5. Τα μόνα «υπερφυσικά» φαινόμενα για τα οποία υπάρχουν πολλές επιβεβαιωμένες μαρτυρίες είναι τρία: η τηλεπάθεια, η εξω-σωματική εμπειρία επίγνωσης και η εμπειρία déjà vu. Οπωσδήποτε υπάρχει και πολλή απάτη αλλά πολλά επεισόδια έχουν πλέον τεκμηριωθεί ικανοποιητικά.

Ένα συχνό σύμπτωμα της εξωσωματικής εμπειρίας είναι η διεύρυνση της επίγνωσης ώστε να αγκαλιάζει τα πάντα. Αυτό δείχνει την κατεύθυνση για ανώτερα επίπεδα Συνειδήσεως και την υπέρτατη συνειδητοποίηση του αληθινού Εαυτού που είναι ο σκοπός της ανέλιξης.

Όταν κανείς φτάνει στα ανώτερα αυτά επίπεδα, θα εκδηλώσει πιθανώς μια ή άλλη ασυνήθιστη δύναμη.

Όμως όπως λένε οι άγιοι και σοφοί που ανυψώθηκαν στην Αυτοσυνειδησία, αυτές οι δυνάμεις δεν χρησιμοποιούνται ποτέ για προσωπικούς στόχους, για την ικανοποίηση εγωιστικών επιθυμιών.

Τέτοιες περιπτώσεις, φυσικά, δεν θα προσφέρουν από μόνες τους συναρπαστικό ανάγνωσμα ή θέαμα για λαϊκή κατανάλωση.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like

255. Πολιτική Οικονομία: Δυσκολίες Δημοκρατίας

1. Ακολουθώντας τον δάσκαλό του Πλάτωνα, ο Αριστοτέλης,