Νικόδημος
1. Κάποτε στην Ινδία, σε μια μάζωξη σοφών ασκητών στην αίθουσα ενός μοναστηριού, ένας είχε τη φαεινή ιδέα να θέσει ένα αινιγματικό ερώτημα. Τράβηξε μια κάθετη γραμμή πάνω στον πίνακα και ρώτησε: «Πώς μπορούμε να την κάνουμε μικρότερη δίχως να την αγγίξουμε;»
Καλοί μου αναγνώστες μην πάει ο νους σας σε μαγικές ή υπερφυσικές ενέργειες γιόγκηδων…
Η λύση είναι πιο απλή μα κάπως ανορθόδοξη…
Ένας από τους άλλους σηκώθηκε, πήγε στον πίνακα, πήρε την κιμωλία και στα δεξιά της γραμμής έσυρε μια μακρύτερη κάθετη!
Όλοι χαμογέλασαν με ικανοποίηση.
2. Η σοφία δεν είναι μεταφυσική, ρομαντική, στυγνά διανοητική όπως σε πανεπιστημιακούς και λόγιους, ή συναισθηματική.
Είναι πολύ απλή και πρακτική – όπως η αρχαία «φρόνησις».
Γίναμε ξάφνου μάρτυρες μιας μεταμοντέρνας κοσμο-ιστορικής παράστασης που είναι τραγωδία και κωμωδία συγχρόνως και κοινή ζωή.
Είναι «κοινή ζωή» διότι παντού στον πλανήτη σε όλα τα μήκη και πλάτη, σε όλες τις χώρες, οι άνθρωποι όλοι βιώνουν ο καθένας και η καθεμία την εμπειρία της πανδημίας του κορωνοϊού. Άλλοι συμμετέχουν σε μια τραγωδία με πολλούς θανάτους και πολλή οδύνη, πολλοί μάλιστα χωρίς να υποφέρουν οι ίδιοι. Άλλοι πάλι βλέπουν τα τραγελαφικά κι ευτράπελα της υπόθεσης και συνεχίζουν να διασκεδάζουν.
Ελάχιστοι θυμούνται πως είναι – και όλοι είμαστε, όπως είπε ο Γάλλος παλαιοντολόγος και Ιησουίτης Pierre Teilhard de Chardin (1881 – 1955), «πνευματικά όντα που βιώνουν μια ανθρώπινη εμπειρία». Οι πολλοί προτιμούμε να μένουμε μωρόδοξα πλάσματα με τους φόβους, τις συνήθειες και τις αυταπάτες μας.
3. Συλλογιστείτε τις καθημερινές δραστηριότητες αν είμασταν εκπαιδευτικοί, εστιάτορες, κομμωτές, καταστηματάρχες κ.λπ. Τα παρατήσαμε και πειθαρχήσαμε να μείνουμε σπίτι και όπου δυνατόν να κάνουμε τις δραστηριότητες από το σπίτι δίχως επαφή με άλλους.
Η γραμμή της προσωπικής μας απασχόλησης, της «κανονικής» καθημερινότητας μίκρυνε ξαφνικά καθώς ένα χέρι αόρατο τράβηξε την πολύ μεγαλύτερη γραμμή της ύπουλης θανατηφόρας πανδημίας.
Η ζωή, η επιβίωση μας πρόβαλε αναμφισβήτητα και αναντίρρητα ως το κυριότερο αγαθό που θα πρέπει με θυσία των ασχολιών, των ελευθεριών και των συνηθειών μας να προστατεύσουμε!
Ναι, υπάρχουν ακόμα οι ανόητοι, που μένουν σκλάβοι στις πιο ευτελείς επιθυμίες και τα πιο ποταπά πάθη τους, παρά την εξάπλωση της πανδημίας και τον αυξανόμενο αριθμό πασχόντων και πεθαμένων. Είναι και αυτές οι επιπόλαιες επιδιώξεις, εκδηλώσεις της ανθρώπινης εμπειρίας.
4. Συλλογιστείτε όλα όσα θεωρούσαμε σπουδαία και παθιαζόμασταν με αυτά ή οργιζόμασταν όταν ματαιώνονταν ή αγαλλιάζαμε όταν πετύχαιναν. Τώρα μας απασχολούν ως αμυδρές αόριστες αναμνήσεις.
Συλλογιστείτε και όλες τις ειδήσεις στην προ-πανδημιακή εποχή.
Το Μπρέξιτ και οι βρετανικές εκλογές. Οι δικές μας εκλογές του Ιουλίου 2019. Οι επενδύσεις που δεν προχωρούσαν. Το Πολυτεχνείο, οι μασκοφόροι μπαχαλάκηδες με τα μολότοφ τους. Τα φάουλ του Σαββίδη και του ΠΑΟΚ και η οπισθοχώρηση της Νεοδημοκρατικής κυβέρνησης. Η νίκη του Τσιτσιπά και η δήλωση του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλου. Οι χαζοχαρούμενες που έκαναν τα κολπάκια του silly walk στην παρέλαση 28ης Οκτωβρίου. Η προβολή της ταινίας «Τζόκερ», η έφοδος της αστυνομίας σε κινηματογράφο με ανήλικους που την έβλεπαν και οι επακόλουθοι καυγάδες, πολιτικοί και κοινωνικοί. Το σκάνδαλο του αιώνα της Νοβάρτις. Το επίδομα 3.000 ευρώ για να επιστρέψουν οι ξενιτεμένοι μυαλωμένοι μας. Το δικαίωμα ψήφου για τους αποδήμους. Και τόσα πολλά άλλα!
5. Η μεγάλη γραμμή της πανδημίας μίκρυνε όλες αυτές τις γραμμές τόσο που διαγράφτηκαν από την οθόνη του παρόντος και χάθηκαν στον κάδο.
Όλοι περιμένουμε πάνω από μήνα τώρα να ακούσουμε τις εξελίξεις στον καλπασμό της πανδημίας στη χώρα μας και τις δύσμοιρες χώρες σαν τις ευρωπαϊκές (Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία) και τις άλλες δύσμοιρες χώρες με τους παρανοϊκούς ηγέτες όπως η Βρετανία, η Αμερική και η γειτονική μας Τουρκία.
Από άκρη σε άκρη του πλανήτη όλοι παρακολουθούμε τις εξελίξεις με την ίδια περιέργεια και όλοι όλο για αυτή μιλούμε.
Η ανθρωπότητα είναι μια, ένας ενιαίος οργανισμός στη βιόσφαιρα της Γαίας και οπωσδήποτε παίζει κάποιο ρόλο στα πλανητικά τεκταινόμενα.
Μα δεν θέλουμε να το θυμόμαστε – ειδικά οι αμόρφωτες μεγάλες μάζες και οι ανίκανοι πολιτικοί και θρησκευτικοί ηγέτες προσκολλημένοι στις κοντές και άνευ σημασίας γραμμούλες τους!
– – –
Όλα τα σχόλια των αναγνωστών είναι ευπρόσδεκτα, εφόσον δεν χρησιμοποιούν προσβλητικούς ή υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Επίσης σχόλια στα οποία έχει επιλεγεί η “Υποβολή ως Ανώνυμος/η – Unknown” δεν θα δημοσιεύονται. Μπορείτε να επιλέξετε να υποβάλετε ένα σχόλιο είτε με το προφίλ σας στο Google (1η επιλογή), είτε με κάποιο ψευδώνυμο (2η επιλογή: “Όνομα/URL“), συμπληρώνοντας μόνο το πεδίο “Όνομα” με κάποιο ψευδώνυμο της αρεσκείας σας. Όλα τα σχόλια πριν τη δημοσίευσή τους πρέπει να εγκριθούν από τον Διαχειριστή (comment moderation), γι αυτό πιθανόν να υπάρξει μια μικρή καθυστέρηση.