Ο τυφλοσούρτης της ΕΛ.ΑΣ.

Ο τυφλοσούρτης της ΕΛ.ΑΣ.

Απόστολος Λακασάς

Πολλά περιλαµβάνει η αστυνομική εκπαίδευση. Ιδού τι ορίζεται επισήμως στη σχετική νομοθεσία: «Η θεωρητική αστυνομική εκπαίδευση περιλαμβάνει ιδίως την ανάπτυξη θεωρητικού υποβάθρου σε τομείς που αφορούν την αυτοπροστασία, την αυτοάμυνα, τη δεοντολογία του αστυνομικού προσωπικού, την οπλοτεχνική και σκοποβολή, καθώς και μαθήματα αμιγώς αστυνομικού αντικειμένου». Το πρακτικό κομμάτι αφορά την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών αντικειμένων. Μεταξύ των μαθημάτων που διδάσκονται στην αστυνομική ακαδημία είναι και το δίκαιο –με έμφαση ιδίως στο συνταγματικό δίκαιο και τα ατομικά δικαιώματα, στο διοικητικό δίκαιο, στο ποινικό δίκαιο και την ποινική δικονομία–, η κοινωνιολογία, η ψυχολογία και η εγκληματολογία.

Οι θέσεις στην αστυνομική ακαδημία είναι περιζήτητες από τους 18χρονους, καθώς οδηγούν σε άμεση πρόσληψη. Ετσι, οι εισακτέοι έχουν υψηλές βαθμολογίες. Τι μένει τελικά στους αποφοίτους της; Είναι λάθος η συνήθης μηδενιστική γενίκευση. Αλλά μην εθελοτυφλούμε για το υψηλό μέσο επίπεδο σπουδών και αποφοίτων…

Είναι, για να πάρουμε αφορμή από την τραγική κατάληξη του πυροβολισμού κατά του 16χρονου Ρομά από αστυνομικό, αδιανόητο ένας αστυνομικός να μη γνωρίζει βασικά στοιχεία, όπως ότι «κατά την καταδίωξη δεν επιτρέπονται πυροβολισμοί για ακινητοποίηση του οχήματος και επικίνδυνοι χειρισμοί και ελιγμοί για την εκτροπή του οχήματος».

Τα χαρακτηριστικά και ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης είναι βασικός μοχλός για αλλαγές που επέρχονται σε επιστημονικούς και παραγωγικούς κλάδους, επηρεάζοντας ευρύτερα την κοινωνία. Επί χρόνια αιτούμενο είναι η αναβάθμιση σπουδών στην αστυνομική ακαδημία, η οποία διεκδικεί στη συνείδηση της κοινωνίας τον τίτλο του ΑΕΙ και όχι της παραγωγικής σχολής. Μπορεί αυτή να έχει επιτευχθεί, ωστόσο μεγάλο μέρος της κοινωνίας δυσπιστεί.

Κρίσιμο είναι οι αρμόδιοι ακαδημαϊκοί και πολιτικοί παράγοντες να κατανοήσουν ότι η αναβάθμιση των σπουδών των στελεχών της αστυνομίας δεν φαίνεται στα χαρτιά (στα πτυχία;) αλλά στον δρόμο. Μπορεί η ιδιοσυγκρασία κάθε αστυνομικού να είναι βασική για τη συμπεριφορά του, όμως οι δάσκαλοι οφείλουν να ξέρουν ότι εκπαιδεύουν, όχι επιστήμονες, αλλά αστυνομικούς που μπορούν να κρατούν όπλο και να πυροβολούν.

Πηγή: Καθημερινή

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like

Η προστασία μαρτύρων

Ιωάννα Μάνδρου Υπάρχουν θεσµοί αναγκαίοι και απαραίτητοι που