Παμπάλαια Λεωφορεία

Παμπάλαια Λεωφορεία

Π. Πετριάς

Έχουμε γράψει πολλάκις στο παρελθόν για την αθλιότητα των δημόσιων Μαζικών Μέσων Μεταφορών (λεωφορείων, τρένων κλπ.) και τη σχεδόν πλήρη αδιαφορία των κυβερνήσεων για το θέμα. Οι μεγάλοι ριζοσπαστικοί μεταρρυθμιστές του τσιπρικού τσούρμου ενδιαφέρονται μόνο για υπερπλεονάσματα με τα οποία παραπλανούν τους βλάκες της Ευρώπης και για παροχές με τις οποίες θα παραπλανήσουν τους ηλίθιους Έλληνες μια και μπήκαμε στην προεκλογική περίοδο.

Σημείο πρώτο: Παντού τζαμπατζήδες – ακόμα κι εκεί που άρχισαν με καθυστέρηση αιώνων να λειτουργούν τα ηλεκτρονικά εισιτήρια. Το κόστος το πληρώνουν οι λιγοστοί έντιμοι πολίτες και όλοι οι φορολογούμενοι. Να σημειωθεί πως οι διοικήσεις των Οργανισμών έχουν αναστατωθεί από τα ηλεκτρονικά καθόλου λιγότερο από τους παραβατικούς επιβάτες.

Στα λεωφορεία η κατάσταση έγινε σχεδόν πλήρης ανομία. Δεν υπάρχουν έλεγχοι και φυσικά οι οδηγοί δεν θα τα βάλουν με τους τσαμπατζήδες. Τα οχήματα είναι βρόμικα και δίχως αναγκαίες επιδιορθώσεις, θυμίζοντας Πακιστάν. Αλλά ούτε ανταλλακτικά υπάρχουν.

Ο ΟΣΥ είναι υπερήφανος ιδιοκτήτης 2.000+ λεωφορείων αλλά μόνο τα 950 εκτελούν δρομολόγια. Τα υπόλοιπα 1.050+ αραχνιάζουν και σκουριάζουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια. Δεν υπάρχει ρευστό ούτε για συντήρηση ούτε για ανταλλακτικά ούτε για απαραίτητο προσωπικό. (Κι εδώ μάλλον φταίνε τα μνημόνια και οι Γερμανοί μα παραδόξως δεν το μάθαμε ακόμα!)

Αυτός ο οργανισμός εξυπηρετεί περί τα 400 εκμ. μετακινήσεις στην Αθήνα μόνο (ετησίως). Αυτό το νούμερο έχει περιοριστεί κατά 30%, μα κατά 50% σε καταλληλότητα. Υπάρχουν αυξημένες καθυστερήσεις και όταν είσαι μέσα αδημονείς να βγεις – ακόμα και πριν τον προορισμό σου, αφού πολλές διαδρομές έχουν καταργηθεί.

Τα 356 ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ έχουν ηλικία 13,8 έτη.

Τα νεότερα λεωφορεία είναι του 2011 μα αυτά είναι λίγα. Ο μέσος όρος ηλικίας είναι 12,5 έτη, διότι υπάρχουν αρκετά από το 1993!

Το 43% έχει παλαιά τεχνολογία 1998-2002 και μόλις ένα πενιχρό 20% τεχνολογία 2004-2005. Υπάρχουν και 230 με τεχνολογία πριν το 1998. Αυτά, όμως, απαγορεύονται να κυκλοφορούν λόγω μεγάλης εκπομπής τοξικών σωματιδίων (οξείδιο του άνθρακα κ.λπ.)

Δυστυχώς η κατάσταση του γηραιού στολίσκου δεν βελτιώνεται. Απεναντίας όλα τα οχήματα χειροτερεύουν, οι βλάβες πολλαπλασιάζονται ενώ τα τριξίματα και οι εκρήξεις ακόμα κι εν κινήσει αυξάνονται.

Μετακινήσεις μαζικές σε μια τριτοκοσμική χώρα στην Ευρώπη!

1 Comment

  1. Ο Αλφειός

    Χαίρετε αγαπητέ Π. Πετριά,
    μα αφού ήρθε το … νέο να διώξει το παλιό ! Δεν βλέπετε και την έξοχη εξυπηρέτηση των πολιτών στην
    Θεσ/νίκη από τον "άμισθο" μπαμπά παπά ; Μέχρι και το τρένο "ασημένιο βέλος" αποχώρησε άπρακτο
    αφού έδωσε την παράστασή του, βεβαίως (!) ΤσΤσΤς τι αχαριστία : δεν σας φτάνει η ελεύθερη μετακίνηση
    θέλετε και πολιτισμένη χωρίς … ευωδίες;
    Με εκτίμηση/ φιλικά 🙂 🙂
    Ο Αλφειός

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *