1. Στην κεντρική φωτογραφία είναι άντρες βαμμένοι για τον εορτασμό Gerewol όπου νέες γυναίκες διαλέγουν τον σύζυγό τους. Το έθιμο αυτό επικρατεί στη φυλή Wodaabe που είναι νομάδες κτηνοτρόφων στην περιοχή Sahel της κεντρικής δυτικής Αφρικής, όπου ομιλείται η γλώσσα Fula – όπως βλέπετε στον ακόλουθο χάρτη με πράσινο χρώμα.
Μετακινούνται οικογενειακά μαζί με τα κοπάδια τους ανάλογα με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες στη Νιγηρία, Καμερούν, Τσαντ και Κεντρική Αφρικανική Δημοκρατία. Ο πληθυσμός τους αριθμεί περίπου 100.000 και είναι τμήμα της εθνότητας των Fulani.
2. To έθιμο της επιλογής συζύγου από γυναίκες δεν υπάρχει ως κάτι καινούριο ή εξωτικό και μόνο στην Αφρική. Το βρίσκουμε και σε χώρες που εμπίπτουν στην Ινδοευρωπαϊκή οικογένεια.
Στην Ελλάδα το βρίσκουμε στην Οδύσσεια όπου η Πηνελόπη έπρεπε να επιλέξει έναν από τους μνηστήρες. Επίσης στον μύθο της Αταλάντης, κόρης του Σχοινέα, η οποία τραυμάτισε τον Καλυδώνιο κάπρο και ήταν απαράμιλλη δρομέας ωσότου τη νίκησε ο Ιππομένης ρίχνοντας κατά την κούρσα τους τρία χρυσά μήλα των Εσπερίδων να την καθυστερήσει -όπως βλέπουμε στον πίνακα του Guido Reni.
3. Στην Ινδία ήταν ευρέως εξαπλωμένο έθιμο (πχ. στο επικό Ραμάγιανα η πριγκίπισσα Σιτά επιλέγει τον Ράμα μετά από αγώνα τοξοβολίας) μα η πιο γνωστή ιστορία είναι στο μεγάλο επικό Mahābhārata (Μαχαβαράτα), στο 3ο βιβλίο, με το αφήγημα του βασιλιά Nala και της πριγκίπισσας Damayanti, όπου κι εδώ ο πατέρας της οργανώνει την τελετή svayamvara (=εκλογή συζύγου) και σε αυτήν έρχονται μεταμφιεσμένοι ως Νάλα και οι Θεοί της φωτιάς, του νερού, του κεραυνού, και του θανάτου. Αλλά τελικά η Νταμαγιαντί προσεύχεται και τώρα ξεχωρίζει τον ίδιο τον Νάλα βλέποντάς τον να κάθεται πάνω στο κάθισμα και να έχει σκιά, ενώ οι θεοί αιωρούνται λίγο ψηλότερα και δεν έχουν σκιά, κι έτσι τον επιλέγει.
Στην προηγούμενη εικόνα η Νταμαγιαντί (με τη γιρλάντα που θα δώσει στον εκλεκτό της να κρέμεται από τον καρπό της) προσεύχεται βλέποντας τους 5 πανόμοιους μνηστήρες για να μπορέσει να διακρίνει τον Νάλα. Στην επόμενη τον διακρίνει κι έχει έτοιμη τη γιρλάντα στο χέρι να την περάσει στον λαιμό του οριστικοποιώντας την εκλογή της.
4. Στη Βεδική Παράδοση λέγεται πως το πανάρχαιο έθιμο εκφράζει ένα πραγματικό ανθρώπινο γεγονός – ότι, δηλαδή, είναι η γυναίκα που οριστικά αποφασίζει το αν θα πραγματωθεί και αν θα ευδοκιμήσει ο γάμος.