Πάλι στον πάτο του Pisa (2)

Πάλι στον πάτο του Pisa (2)

1. Στην προηγούμενη σχετική Πάλι στον πάτο του Pisa είδαμε τις τρομακτικές αποδόσεις των μαθητευόμενων Ελληνόπουλων. Αντανακλούν όχι τόσο το άμεσο εκπαιδευτικό (σχολικό) περιβάλλον αλλά, περισσότερο, το ευρύ κοινωνικό και το οικογενειακό περιβάλλον – δυστυχώς.

Το κακό είναι πως το κακό ολισθαίνει προς το χειρότερο.

Και το πρώτο συμπέρασμα είναι το ερώτημα – Πώς ανέχονται οι γονείς αυτήν την κατάσταση; Διότι αυτοί βρίσκονται στη θέση της εποπτείας και προστασίας των παιδιών τους: αξιολογούν, εκτιμούν, διακρίνουν και επιβάλλουν ορθές κατευθυντήριες επιλογές και συμπεριφορές για τα παιδιά τους. Γιατί δεν κατεβαίνουν σε διαδηλώσεις; Γιατί δεν οργανώνονται σε μαζικό κίνημα να πιέσουν πρώτα τους εαυτούς τους και μετά εκπαιδευτικούς και πολιτικούς;

Διότι το δεύτερο συμπέρασμα είναι πάλι ερώτημα: Τι στην ευχή κάνουν όλοι αυτοί οι πολιτικάντηδες που εκλέγονται για να βελτιώσουν ακριβώς αυτά τα κακά – το μέλλον των παιδιών και κατ’ επέκταση το μέλλον της κοινωνίας των Ελλήνων;

2. Κατανόηση κειμένου είναι ένα από τα θέματα και αυτό υπονοεί κατανόηση γενικά, κριτική ανάλυση συμβάντων και καταστάσεων όχι μόνο σε καλά ή κακά λογοτεχνικά έργα, μα στην ίδια τη ζωντανή καθημερινότητα.

Αν δεν κατανοείς ένα κείμενο δεν κατανοείς ούτε τη ζωντανή ρευστή πραγματικότητα της καθημερινής ζωής. Δεν κατανοείς, φυσικά, ούτε τα κοινωνικά, πολιτικοοικονομικά τεκταινόμενα.

Η κατανόηση κειμένου βοηθά να εκτιμήσεις, να αναλύσεις και να κρίνεις. Η γνώση μαθηματικών και φυσικών επιστημών βοηθά να κρίνεις και να αποφασίζεις και να δρας. Κι εδώ κοντά στον πάτο!

Σωστές αποφάσεις και σωστή δράση είναι εξίσου απαραίτητες για μια σωστή ζωή – όπως η ανάλυση και κριτική προσέγγιση.

3. Μα τώρα χρειαζόμαστε κάτι παραπάνω.

Στην περίπλοκη, πολύπτυχη καθημερινότητα σπουδαίο ρόλο παίζει πλέον και η οικονομική επιστήμη, ειδικά μετά από την παγκόσμια κρίση του 2008 και την δεκάχρονη ελληνική ύφεση.

Χρειάζεται πια κατανόηση των οικονομικών όρων: δημοσιονομικά, κρατικές δαπάνες, ελλείμματα, επενδύσεις κλπ, κλπ.

Η σαθρή, χαοτική κατάσταση σε όλους τους τομείς ζωής – πολιτική, οικονομία, εκπαίδευση κλπ – οφείλεται στην έλλειψη κατανόησης.

Χρειάζεται προσχολική αγωγή και κυρίως οικογενειακή. Κι εδώ χρειάζονται μορφωμένοι, υπεύθυνοι γονείς – όχι τσογλάνια που κοιτούν μόνο την απόλαυση και ησυχία τους.

Αν δεν ενδιαφερθούν οι γονείς, κανείς άλλος δεν θα το κάνει.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *