1. Σε προηγούμενο άρθρο περιγράψαμε την απελπιστική και ασύδοτη τσαπατσουλιά της κρατικής διαχείρισης των ΔΕΚΟ και τη συνετή νοικοκυρεμένη επιχειρηματικότητα τα ιδιωτικής Aegean. Πόσα δισεκατομμύρια σπαταλήθηκαν από διαδοχικές κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για την κομματική εκμετάλλευση της κρατικής Ολυμπιακής μετά το 1975 (και πόσα ξοδεύονται ακόμα για συντάξεις που δόθηκαν σε ηλικίες των 45) – είναι αδύνατον πια να υπολογιστούν.
Σήμερα παίρνω ένα πολύ πρόσφατο επεισόδιο στην απίστευτη κακοδιαχείριση των πόρων μας από την κυβέρνηση των τσογλανιών του Τσίπρα.
Μέχρι τέλους του έτους αυτή η εγκληματική κυβέρνηση ανεγκέφαλων θα πρέπει να πληρώσει 27 εκμ. (μικρό ποσό, σίγουρα σε σχέση με τις άλλες αμαρτωλές παραβάσεις που μας κοστίζουν εκατομμύρια καθημερινά) στη Fraport Greece ως αποζημίωση για το κακό χάλι στο οποίο είχαν περιέλθει τα 14 επαρχιακά αεροδρόμια από το 2014 οπότε η Fraport κέρδισε την αναδοχή.
2. Η ανάδοχος γερμανική εταιρεία βρήκε τη κατάσταση των αεροδρομίων τρισχειρότερη από εκείνη την οποία διαπίστωσε και στην οποία βασίστηκε η προσφορά της το 2014.
Ένα από τα πολλά παραδείγματα επιδείνωσης της υλικής κατάστασης στα αεροδρόμια (διάδρομοι αεροπλάνων, κτήρια, υπηρεσίες επιβίβασης και αποβίβασης, κ.λπ) είναι και τα πυροσβεστικά οχήματα πολλά από τα οποία δεν λειτουργούσαν: προφανώς έμειναν στα αεροδρόμια ως διακόσμηση! Η εταιρεία αναγκάστηκε να αγοράσει καινούργια. Μετά, οι τουαλέτες και μόνο χρειάστηκαν βελτίωση με κόστος 3 εκμ. ευρώ!
Συνεπώς, η εταιρεία ζήτησε 60 εκμ. ως αποζημίωση μα, πολύ ορθά, το Δημόσιο κατέφυγε σε διαιτησία και η Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών εκδίκασε 27 εκμ. μόνο.
Το γεγονός παραμένει πως με την κυνική κουτοπονηριά των τσιπριστών τα αεροδρόμια αφέθηκαν να χειροτερεύουν προφανώς με τη σκέψη πως τώρα πια υπεύθυνοι ας είναι οι κουτόφραγκοι (=Γερμανοί, εδώ).
3. Αλλά, η ανάληψη διαχείρισης των 14 αεροδρομίων από μια ιδιωτική εταιρεία φέρνει ξανά στο φως της μέρας την αθεράπευτη κακοδιαχείριση οποιασδήποτε επιχείρησης από το ανίκανο κομματικοποιημένο κράτος.
Η Φράπορτ παρέλαβε τα αεροδρόμια τον Απρίλιο 2017. Μέχρι το τέλος του έτους εξυπηρετήθηκαν 27,6 εκμ. επιβάτες σημειώνοντας αύξηση 10,3% σε σχέση με το 2016 (οπότε διοικούσε το Ελληνικό Δημόσιο.).
Για τους 5 πρώτους μήνες του 2018 η αύξηση στην εξυπηρέτηση επιβατών του εσωτερικού ήταν 11,1% και του εξωτερικού σχεδόν 20%.
Σε ορισμένα αεροδρόμια, όπως στη Μύκονο, η εξυπηρέτηση αεροσκαφών αυξήθηκε κατά 25%.
Η εταιρεία είναι ικανοποιημένη με την πρόβλεψή της πως τα έσοδά της για το έτος 2018 θα αυξηθούν κατά 10%. Το 2017 είχαν κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων 117 εκμ. Εφέτος αναμένουν 130 εκμ.
Είναι ολοφάνερο πως ο μόνος λόγος που οι τσιπριστές και λοιποί κουφιοκέφαλοι σοσιαλιστές επιμένουν στον κρατισμό είναι για να διορίζουν κομματόσκυλα και να εκμεταλλεύονται αυτές τις ΔΕΚΟ για κομματικό όφελος.