1. Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί η Παιδεία πρέπει να είναι δωρεάν. Γιατί όχι και η τροφή και η κατοικία και … ό,τι θέλουμε γενικά;
Οι σοσιαλιστές και αναρχοαριστεροί κάθε απόχρωσης νομίζουν ίσως πως υπάρχουν δένδρα που φυλλοροούν λεφτά ή πως είναι δυνατό, όπως ήθελε ο γραφικός Λαφαζάνης και οι ομοϊδεάτες του, να τυπώνονται χρήματα κατά βούληση (δίχως παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών αντίστοιχα!).
Τις προάλλες έγραψα για τον εξαίρετο υπουργό Συγκοινωνιών που ανέχεται λαθρεπιβάτες στις αστικές συγκοινωνίες και ας υπάρχουν ελλείματα από 40 ως 58 εκμ ευρώ. Και οι άλλοι υπουργοί αισθάνονται ομοίως.
Ακόμα και νεοσυντηρητικοί νοιώθουν, ή δείχνουν να νοιώθουν, το ίδιο για την Παιδεία. Πρέπει να είναι δωρεάν.
Πως θα καλύπτονται τα έξοδα, κτιρίων, δασκάλων, καθηγητών, διοικητικού προσωπικού, χαρτιού, μελανιού κλπ; Το ερώτημα δεν απασχολεί τους αναρχοαριστερούς (και τους άλλους) οραματιστές της ουτοπίας.
2. Πρότινος ο νυν υπουργός Παιδείας Γιαβρόγλου, αυτός με τα γουρλωμένα μάγουλα και το νιτσεϊκό μουστάκι, ακύρωσε ένα προτεινόμενο πρόγραμμα τριετούς φοίτησης για ξένους φοιτητές στην Αγγλική με δίδακτρα ύψους 8.000 ευρώ στην Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία, Ιστορία και Αρχαιολογία.
Το πρόγραμμα το εκπόνησε το Πανεπιστήμιο Αθηνών για φοιτητές εκτός ΕΕ και οι Κινέζοι εξεδήλωσαν θερμό ενδιαφέρον. Η πρεσβεία της Κίνας και το Πανεπιστήμιο συνεννοήθηκαν για 100 φοιτητές κι ενημερώθηκαν για το θέμα συνεργάτες του πρωθυπουργού.
Πλην όμως ο υπουργός Γιαβρόγλου βρήκε διάφορα κωλύματα στο νομικό πλαίσιο αλλά και στον ορισμό του ύψους των διδάκτρων € 8.000.
3. Υπάρχουν όμοια προγράμματα στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης που πρέπει να προωθηθούν – είναι η μια ένσταση του υπουργού. Και τι θα πείραζε αν υπάρχει κι ένα πρόγραμμα στο ΕΚΠ Αθηνών; Δηλαδή θα κάνει κακό στην Ελλάδα;
Κι αν δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο και χρειάζεται (;) να θεσμοθετηθεί, τόσο δύσκολο είναι για τους φωστήρες του τσιπρικού τσίρκου να περάσουν μια μεταμεσονύκτια τροπολογία για την οργάνωση τέτοιου προγράμματος;
Μετά, το πρόγραμμα, λέει, δεν προβλέπει τρόπο επιλογής των υποψηφίων. Και τι πειράζει; Εφόσον βάζουμε κάθε καρυδιάς καρύδι από ντόπιους ( πολλούς δε με βαθμούς πολύ κάτω από τη βάση), γιατί ξαφνικά κάνουμε τους δύσκολους με ξένους που τελικά θα γυρίσουν στην Κίνα (ή όπου αλλού) με καλά μόνο λόγια για την Ελλάδα;
Είναι, τελικά, και τα δίδακτρα. Φαίνεται πως φοβάται να αμαρτήσει τόσο φανερά ο υπουργός αφού το ΕΚΠ Αθηνών θα έχει έσοδα, καθώς κάποιοι (ξένοι έστω) θα πληρώνουν για την παιδεία τους!
Μήπως είμαστε πλούσια χώρα και δεν χρειαζόμαστε τέτοια έσοδα;
Μάλλον ο κομμουνιστής υπουργός δεν θέλει να γίνει αρχή όπου κάποιοι πληρώνουν για εκπαίδευση – κι ας λέει άλλα ο Μαρξ!
Τώρα κρύβουν την κακάσχημη γύμνια του κάτισχνου νου τους πίσω από τη δειλή ιαχή της «Δημοκρατίας». Σάμπως και οι πωρωμένοι υπουργοί, οι βουλευτές, οι πιλότοι, οι γιατροί, οι αξιωματικοί κλπ, βγαίνουν δημοκρατικά, ή προβιβάζονται με κλήρωση!