1. Η πρόοδος αυτή έκανε μεγάλο άλμα με την κατάληψη της εξουσίας από τον κ.Τσίπρα και τους αναρχοαριστερούς συντρόφους. Είναι απολύτως φυσικό ο πρωθυπουργός να αντανακλά ή ενσωματώνει στη δική του μόρφωση το επίπεδο μόρφωσης του λαού του.
Το άλμα οριοθετήθηκε από τον πρώτο υπουργό Παιδείας, φιλόσοφο κ. Μπαλτά, που πληροφόρησε το αμόρφωτο κοινό του πως “η αριστεία είναι ρετσινιά”!
Ο κ. Τσίπρας έμεινε στα λόγια και συνέχισε με μεγάλη επιμονή, να καταδείχνει καθαρά πόση αμορφωσιά υπάρχει στη χώρα, αλλάζοντας αντιλήψεις με στροφές 360 μοιρών, βρίσκοντας πως η Λέσβος και η Μυτιλήνη είναι ξεχωριστά νησιά και διατυμπανίζοντας αγγλιστί στο εξωτερικό πως έχοντας φάει τον γάιδαρο του έμεινε η ουρά the queue (αντί για tail).
2. Στην ετήσια έκθεση της για το 2019 η ανεξάρτητη Αρχή-Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) εκθέτει τις επιδόσεις των μαθητών της Β΄ Λυκείου – και είναι πολύ απογοητευτικές τόσο στα γενικά όσο και στα επαγγελματικά Λύκεια. Η έκθεση καλύπτει το σχολικό έτος 2017-2018.
Στα γενικά Λύκεια στη Νεοελληνική το 7,1% ήταν κάτω από τη βάση. Σχεδόν οι μισοί (48,4%) βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση στη Φυσική, στα Μαθηματικά και Άλγεβρα 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%. Στη Χημεία 35,1%.
Στα επαγγελματικά Λύκεια, το 20,4% ήταν κάτω από τη βάση στη Νεοελληνική. Πάνω από τους μισούς στην Άλγεβρα (52,7%) και στη Γεωμετρία (51,3%). Στη φυσική ήταν 41% και στη Χημεία 40,8%.
Ο μαθητής που κατευθύνεται προς φιλολογία, ιστορία ή άλλα κλασικά θέματα, συχνά νιώθει πως δεν χρειάζεται πολλή επιστήμη (Μαθηματικά, Φυσική κλπ). Αυτός που κατευθύνεται προς τις επιστήμες σκέφτεται πως δεν χρειάζεται φιλολογικά μαθήματα.
Και οι δυο έχουν δίκιο. Μα και οι δυο έχουν άδικο. Μια καλή βάση σε όλα, ειδικά στη Γλώσσα, είναι απαραίτητη.
3. Αυτή η κατάντια – και είμαι σίγουρος πως τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα – δεν είναι φαινόμενο. Όπως επισημάναμε σε πληθώρα άρθρων, η Παιδεία δεν υπήρξε αντικείμενο πραγματικού ενδιαφέροντος για καμιά κυβέρνηση μετά την Μεταπολίτευση. Ο Νόμος Διαμαντοπούλου εγκωμιάζεται από πολλούς Κεντρώους και Δεξιούς -όχι όμως αριστερούς- μα και αυτός ασχολείται με επιφανειακά πράγματα χωρίς να μπαίνει στα ουσιαστικά.
Από αυτή την άποψη δεν έχει πολύ νόημα να επικρίνουμε τον τσιπρισμό που, απλά, ξεπέρασε τις προηγούμενες κυβερνήσεις σε άλματα προοδευτικής διάβρωσης και βαρβαρότητας με το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης.
Διότι οι τσιπριστές είναι αποκυήματα της Εκπαίδευσης που επέβαλαν κεντροδεξιές κυβερνήσεις. Στην όλη προσπάθεια εκχυδαϊσμού συνεισέφερε και η εκκλησία με τις εμμονές της στο “πίστευε και μη ερεύνα” και άλλα δόγματα.
4. Η Παιδεία δεν θα διορθωθεί διότι, απλούστατα, ο λαός δεν ενδιαφέρεται για ουσιαστική εκπαίδευση και οι πολιτικάντηδες έχουν πολλούς παλαβούς περιορισμούς.
Ναι, η αξιολόγηση σε όλες τις βαθμίδες θα βοηθήσει.
Ποιος θα διδάξει τους δασκάλους και ποιος θα τους αξιολογήσει;