Άγγελος Γ. Αγοραστός*
«Μα είναι δυνατόν να υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν κάποιον που ισχυρίζεται ότι κατέχει 600 δισ. και θα μας ξεχρεώσει;», είπε εκείνος που πίστεψε τον άλλον που υποσχέθηκε ότι θα μας διαγράψει 300 δισ. χρέος με ένα νόμο και ένα άρθρο, θα διεκδικήσει άλλα 300 δισ. γερμανικές αποζημιώσεις, θα βρει δουλειά σε 300.000 άτομα, θα διαγράψει όλα τα χρέη προς όλους, θα καταργήσει τον ΕΝΦΙΑ, θα χορηγήσει 13η και 14η σύνταξη, θα καταλάμβανε το νομισματοκοπείο και θα τύπωνε δισ. για να τα μοιράσει στο λαό! Αυτός που χοροπηδούσε σαν κατσίκι στους χορούς της «αξιοπρέπειας», που κρέμονταν από τα χείλη του Αλέξη, που εκστασιάζονταν με τον Γιάνη (με το ένα ν), που παραληρούσε με τη Ραχήλ, όταν εκείνη κρεμόταν σαν χιμπατζής από τα κάγκελα της ΕΡΤ, που αποθέωνε τη Ζωή που με τον ξυπόλητο Βέλγο (εκείνον τον σύμβουλό της που κυκλοφορούσε με τις κάλτσες στη Βουλή) και σε ημιάγρια κατάσταση ύψωνε τη γροθιά της στην πλατεία Συντάγματος, που είναι της άποψης ότι «δεν χρωστάμε αλλά μας χρωστάνε», και πως αν γυρίσουμε στη δραχμή θα μεγαλουργήσουμε! Ε, εκείνος ο άνθρωπος απορεί για τα 600 δισ. του θεού Απόλλωνα! Μα το Δία, τι έκλαμψη λογικής είναι αυτή!
Σώρρας – Τσίπρας: Ποιος είναι ο περισσότερο παράλογος; Ποιος είναι ο μεγαλύτερος ψεύτης; Και δεν είναι οι μόνοι. Έχουν και καλή παρέα: ΚΚΕ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Θα φέρουμε τη δικτατορία του προλεταριάτου, όλες οι επιχειρήσεις θα γίνουν κρατικές. Θα καταργήσουμε το χρήμα και ο καθένας θα δουλεύει ανάλογα με τις δυνατότητές του και θα αμείβεται σε είδος ανάλογα με τις ανάγκες του. Πόσα αυγά θέλεις σύντροφε για ένα πουκάμισο;
Κωνσταντοπούλου, Λαφαζάνης, Λαπαβίτσας: Θα κηρύξουμε το χρέος επονείδιστο και θα το διαγράψουμε. Θα μπουκάρουμε στο Νομισματοκοπείο, θα «απαλλοτριώσουμε» τα μη κυκλοφορούντα χαρτονομίσματα που φυλάσσονται εκεί και θα τα μοιράσουμε στο λαό. Και όταν τελειώσουν αυτά, Θα τυπώσουμε δραχμές και θα περνάμε ζωή και κότα.
Βαρουφάκης: Παλέψαμε ηρωικά για να εκβιάσουμε τους δανειστές κάνοντας μία μπλόφα που στη «θεωρία των παιγνίων» λέγεται το «παιχνίδι της κότας» (ποιος θα δειλιάσει πρώτος). Μόνον που όταν ο αντίπαλος οδηγεί μία αμαξοστοιχία και εσύ ένα ποδήλατο, δεν υπάρχει περίπτωση να σε φοβηθεί, Γιάνη (με το ένα ν). Ο Γιάνης ήταν ο εμπνευστής της διαπραγμάτευσης μέσω μιας μεθόδου δικής του επινόησης, της «Δημιουργικής ασάφειας!», δηλαδή να περνά ο καιρός, εμείς να είμαστε κολλημένοι στην καρέκλα και να μην καταλήγουμε πουθενά. Έτσι κωλυσιεργώντας σκόπιμα, πρόσθεσαν άλλα 100 δισ. στο υπάρχον χρέος. Προσέξτε: 320 δισ. χρέη δημιούργησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις σε σαράντα χρόνια μοιράζοντας (κακώς) πρόωρες συντάξεις, μαϊμού επιδόματα και προσλαμβάνοντας χιλιάδες αργόσχολους στο Κράτος. 100 δισ. πρόσθεσαν ο Αλέξης, ο Γιάνης και η παρέα τους σε δύο μόλις χρόνια μοιράζοντας… λιτότητα! Ε ναι λοιπόν, οι προηγούμενοι ήταν καλύτεροι.
Ο Γιάνης σήμερα εμφανίζεται ανανεωμένος, με νέες «πρωτοποριακές» ιδέες: «εποικοδομητική ανυπακοή» ονόμασε τη νέα μπαρούφα του. Οι θαυμαστές του Γιάνη, τον ρωτήσατε εάν δέχεται να τον πληρώσετε για το βιβλίο του με IOU (παράλληλο νόμισμα που ο ίδιος πρότεινε) ή μήπως τα προτιμά σε κολλαριστά ευρώ;
Σε οποιαδήποτε φυσιολογική χώρα με φυσιολογικούς κατοίκους, τύποι σαν τον Σώρρα ή τον Τσίπρα και της παρέας του (Βαρουφάκης, Λαφαζάνης κλπ.), θα αντιμετωπίζονταν ως γραφικοί. Εδώ την κυβερνούν! Και γιατί ο Σώρρας είναι χειρότερος από τον Τσίπρα; Οι άνθρωποι που εξαπάτησε ο Τσε Γκεβάρα των Αθηνών είναι συντριπτικά πολλαπλάσιοι όσων εξαπάτησε ο Σώρρας. Τα 100 δισ. ζημιά, αντιστοιχούν σε 10.000 ευρώ σε κάθε πολίτη της χώρας. Η σύγκριση Αλέξη – Αρτέμη είναι τελείως άδικη για τον Αρτέμη.
Περισσότερο από αυτούς όμως, φταίει ο «σοφός» λαός. Ένας λαός τόσο «σοφός» που σε πρόσφατη δημοσκόπηση δεν ήξερε «πόσα εκατομμύρια έχει το δισεκατομμύριο» (οι συνηθέστερες απαντήσεις ήταν «δύο» και «εκατό») ή «πόσα δισεκατομμύρια έχει το τρισεκατομμύριο» (δημοφιλέστερη απάντηση το «τρία»)! Ένας ολόκληρος λαός τόσο εθισμένος στο παπατζηλίκι που περιμένει να ακούσει τον… επόμενο ψεύτη για να διαμορφώσει «πολιτική άποψη». Ουδείς θέλει να στηριχθεί σε εκείνον που θα διαχειριστεί συνετά τη δυσμενέστατη κατάσταση αλλά αναζητά κάποιον που θα προσπαθήσει να πουλήσει και πάλι ένα πιο πειστικό παραμύθι. Δεν υπάρχει σωτηρία όσο ο λαός μας, εκλαμβάνει τη Δημοκρατία ως κομματικό ανταγωνισμό παροχών. Που όταν αυτές είναι αδύνατον να υλοποιηθούν, αμέσως η κοινωνία ψάχνει απεγνωσμένα τον επόμενο παπατζή. Είναι πασιφανές ότι παρά την τεράστια τεχνολογική πρόοδο των τελευταίων αιώνων, η ανθρώπινη ηλιθιότητα δεν έχει μειωθεί.
Οι πέντε νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας:
1) Ορισμός του ηλιθίου: Ένας άνθρωπος είναι ηλίθιος όταν προξενεί ζημίες σε έναν άλλο άνθρωπο ή σε ομάδες ανθρώπων, χωρίς ο ίδιος να αποκομίζει οποιοδήποτε κέρδος, ενώ είναι πιθανόν να υφίσταται και ζημιές.
2) Όλοι υποτιμούν τον αριθμό των ηλίθιων ατόμων που κυκλοφορούν στην κοινωνία. Ο αριθμός των ηλιθίων είναι σταθερός σε όλους τους ανθρώπινους πληθυσμούς, όσο σταθερή είναι η αναλογία αγοριών και κοριτσιών που γεννιούνται οπουδήποτε στη Γη. Το ποσοστό των οπωροπωλών που είναι ηλίθιοι είναι το ίδιο με το ποσοστό των κατόχων βραβείων Νόμπελ που είναι ηλίθιοι.
3) Η πιθανότητα ένας άνθρωπος να είναι ηλίθιος είναι ανεξάρτητη κάθε άλλου χαρακτηριστικού του ανθρώπου.
4) Οι μη-ηλίθιοι πάντα υποτιμούν τη βλαπτική ισχύ των ηλίθιων ατόμων. Συγκεκριμένα, οι μη-ηλίθιοι πάντα ξεχνούν πως η συναναστροφή ή ο συγχρωτισμός με ηλίθια άτομα πάντα αποδεικνύεται ένα δαπανηρό σφάλμα, ανεξαρτήτως χρόνου, τόπου ή συνθηκών.
5) Ο ηλίθιος είναι ο πιο επικίνδυνος τύπος ανθρώπου διότι οι ενέργειές του δε διέπονται από τους νόμους της λογικής. Αυτό συνεπάγεται ότι: α) η επίθεση σε βρίσκει απροετοίμαστο και β) ακόμη και όταν κάποιος λογικός άνθρωπος αντιληφθεί ότι δέχεται επίθεση ηλιθίου, αδυνατεί να οργανώσει λογική άμυνα διότι η ίδια η επίθεση στερείται λογικής δομής (από το βιβλίο του Carlo M. Cipolla: Οι βασικοί νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας).
Ίσως τελικά η κρίση δεν είναι οικονομική. Ίσως είναι θέμα πνευματικής υγείας. Αποτελεί επιτακτική ανάγκη να ανακαλυφθεί άμεσα το εμβόλιο ενάντια στην ηλιθιότητα και οι αρμόδιες υπηρεσίες υγείας να φροντίσουν για τον εμβολιασμό ολόκληρου του πληθυσμού της χώρας.
Εάν από σήμερα γράφω το όνομά μου ως «Άγγαιλος» επειδή θέλω να ξεχωρίζω από τους υπόλοιπους «Άγγελους» δε φαντάζομαι να με χαρακτηρίσετε ως ψώνιο; Το Νάρκισσο που έγραφε το όνομά του ως «Γιάνης», διότι όπως δήλωσε ήθελε να ξεχωρίζει από τους άλλους «Γιάννηδες», τον αποθεώνατε!
* Ο κ. Άγγελος Γ. Αγοραστός είναι Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Πηγή: Liberal.gr