126. Ταυτότητα: Γαβράς και Βαρουφάκης

126. Ταυτότητα: Γαβράς και Βαρουφάκης

- in Ταυτότητα
0

Νικόδημος

1. Είναι πολλοί αυτοί που με τον σύμφυτο συναισθηματισμό τους θεωρούν τον Κ. Γαβρά σπουδαίο σκηνοθέτη και επομένως σπουδαίο Έλληνα που δοξάζει το όνομα της πατρίδας μας στο εξωτερικό με τις ταινίες και τα βραβεία του. Εδώ συμπεριλαμβάνονται κυρίως αριστεροί και κεντρώοι διανοούμενοι μα και αρκετοί κεντροδεξιοί!

Είναι πολλοί επίσης που διαχωρίζουν τον αξιέπαινο σκηνοθέτη από τον αριστερό διανοητή. Εγκωμιάζουν την κινηματογραφική τέχνη του Κ. Γαβρά μα αποστασιοποιούνται από την αριστερίζουσα νοοτροπία του.

Εγώ ανήκω στην κατηγορία, αν υπάρχει, αυτών που δεν συγκινήθηκαν ούτε από τη μεγαλοσύνη του ως Έλληνα, ούτε την αριστεροσύνη του ούτε τις ταινίες του. Τις δυο που είδα τις βαθμολόγησα μετριότατες.

2. Η νέα του ταινία «Ενήλικοι στο Δωμάτιο» είναι, ισχυρίζεται ο Κ. Γαβράς τέχνη: «Έχουμε να κάνουμε με σόου», όχι πολιτική!

Από την άλλη δήλωσε πως η ταινία, βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Βαρουφάκη (με ήρωα τον ίδιο), εκφράζει την αλήθεια για τα τραγελαφικά γεγονότα στο Γιούρογκρουπ και τις διαπραγματεύσεις με το πουκάμισο έξω.

Δεν ήταν μόνο το ντύσιμο που εγκαινίαζε μια ποταπή πολιτική μα και η αισχρή καταγραφή των συνομιλιών στο Γιούρογκρουπ χωρίς να έχει πάρει άδεια από τους εταίρους ή να τους έχει πληροφορήσει.

Έτσι για τον Κ. Γαβρά υπάρχει μια χοντροκομμένη αντίφαση και μια αρρωστημένη επιλογή ήρωα.

Αν «έχουμε να κάνουμε με σόου», δηλαδή μυθοπλασία και όχι πολιτική, τότε προς τι ο ισχυρισμός πως το «σόου» λέει την αλήθεια για τα γεγονότα, όπως την εκφράζει ο Βαρουφάκης;

3. Το δεύτερο θέμα είναι η επιλογή του πρωταγωνιστή ήρωα.

Ας αφήσουμε κατά μέρος τις (κατ΄εμέ ανύπαρκτες) ικανότητες του Βαρουφάκη ως οικονομολόγου. Η επιβολή των κάπιταλ κοντρόλς και τα σχέδιά του επιστροφής στη Δραχμή δείχνουν πόσο ανόητος οικονομολόγος είναι. Η δε φωτογράφησή του και το άρθρο σε ξένο περιοδικό (με τη χλιδή στο τραπέζι στο διαμέρισμά του) δείχνει τι τύπος αριστερού είναι!

Μα η κρυφή καταγραφή των συνομιλιών στο Γιούρογκρουπ μας δείχνει μια ακόμα πτυχή του χαρακτήρα του καθόλου αξιέπαινη.

Εντούτοις ο Κ. Γαβράς παίρνει έναν τέτοιο μάλλον κακοήθη χαρακτήρα και τον κάνει πρωταγωνιστή ήρωα στην ταινία.

Ευχαριστώ. Να μου λείπει!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may also like

292. Ιστορικά: Αποτυπώματα 200.000 πκε

Τι είναι τέχνη – ζωγραφική ή γλυπτική; Η