1. Ο πρωθυπουργός τόνισε στην ομιλία του στη ΔΕΘ (Σεπτ. ’19) πως θα καθιστούσε σημαντικό κόμβο για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ίσως και γι’ αυτό να διόρισε την κα. Μ. Αντωνίου, που απέτυχε στις βουλευτικές εκλογές, στο Γραφείο του Πρωθυπουργού στη συμπρωτεύουσα και ας το χαρακτήριζε «άχρηστο». Η Θεσσαλονίκη μπορεί και πρέπει να αναπτυχθεί καθώς θα είναι η μεταφορική γέφυρα ανάμεσα στην ανατολική Μεσόγειο και Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.
Ας περιμένουμε, λοιπόν, να του θυμίσει κάποιος ή κάποιο πιεστικό γεγονός αυτή την επικείμενη αναπτυξιακή πρακτική. «Δέσμευση» λένε οι έγκριτοι δημοσιογράφοι, τις αρλούμπες που ξεχύνουν οι πρωθυπουργοί και ηγέτες της αντιπολίτευσης σε αυτό το γελοίο και μοναδικό στην πολιτισμένη Δύση γεγονός της ομιλίας στη ΔΕΘ.
Από το γεγονός πως αυτό το φαινόμενο δεν το καταργεί κάποιος πρωθυπουργός, καταλαβαίνουμε πόσο χαμηλό είναι το κοινό IQ τους.
2. Μερικοί αναλυτές κατάλαβαν πως η ανάπτυξη του λιμανιού από μόνη της δεν αρκεί. Η Νεοδημοκρατική κυβέρνηση επίσης πρέπει να έχει συνειδητοποιήσει πως χρειάζονται και οδικοί άξονες, δρόμοι.
Οι μελέτες για τον δρόμο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας έχουν ξεκινήσει, λέγεται. Λέγεται η κάθετη οδική αρτηρία Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας επίσης δημοπρατείται.
Και οι δυο αυτοί δρόμοι αναφέρθηκαν στην ομιλία του πρωθυπουργού. Και πολύ σωστά. Και μακάρι να προχωρήσουν τάχιστα.
Μα δεν αναφέρθηκε, παρότι συζητείται ατέλειωτα, η οδική αρτηρία Ε75 που συνδέει την Ελλάδα μέσω Ευζώνων με την Ευρώπη – οδικώς.
Γιατί δεν αναφέρθηκε;… Άγνωστο.
Γιατί συζητείται ατέλειωτα. Γνωστό.
3. Είναι γνωστό πως έχουμε γίνει διεθνής περίγελος λόγω της απαράδεκτης κατάστασης αυτής της αρτηρίας από τη Θεσσαλονίκη ως τους Ευζώνους.
Σε όλη τη διαδρομή δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα μα ούτε και φωτισμός επαρκής για τους χρήστες.
Δεν φτάνουν αυτά. Δεν υπάρχουν ούτε προστατευτικά κιγκλιδώματα ή στηθαία στις δυο πλευρές. Όχι για να προστατεύσουν τους οδηγούς από το να πέσουν σε γκρεμούς. Όχι, το έδαφος είναι αρκετά ομαλό.
Τα στηθαία χρειάζονται για να εμποδίζουν διάφορα αγροτοκτηνοτροφικά οχήματα (τρακτέρ, φορτηγά, θεριστικά και αλωνιστικά μηχανήματα και παρόμοια) να μπαινοβγαίνουν ελεύθερα από τους γύρω αγρούς και να προκαλούν ενίοτε ατυχήματα.
Ούτε το οδόστρωμα είναι σε διεθνώς αποδεκτή ομαλή κατάσταση.
Πάνω από 8 εκμ. οδηγοί από βαλκανικές και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που έχουν συνηθίσει σε κάπως καλύτερους δρόμους στις χώρες τους, περιμένουν πιο φροντισμένο διεθνή (υποτίθεται) δρόμο. Όχι να πληρώνουν και διόδια!
Κάποια ώρα ίσως κάτι θα θυμίσει στην κυβέρνηση αυτή την εκκρεμότητα.