1. Λέγεται Μητέρα διότι σύμφωνα με τους αρχαίους σοφούς επιστήμονες όλες οι ζωντανές και μη, υλικές μορφές (χόρτα, δέντρα, ζώα, άνθρωποι κλπ.) από τη Γη παράγονται και από αυτήν τρέφονται.
Λέγεται και Γαία διότι κάποιος σύγχρονος επιστήμων, ο Βρετανός Lovelock, προτίμησε το αρχαίο ασυναίρετο όνομα, εκφραστικό της θεότητας που εκδηλώνεται στον πλανήτη μας με όλα όσα χρειάζονται για να συντηρείται η ζωή εδώ. (Η ζωή καθαυτή δεν προέρχεται από τη Γαία ούτε μπορεί να ανήκει σε αυτή διότι, όπως βλέπουμε, κάποια ώρα παύει σε όλες τις ζωντανές υλικές μορφές και μένουν άψυχα πτώματα που αποσυντίθενται.)
Η Γαία προϋπάρχει του ενσαρκωμένου ανθρώπου κατά μερικά δισεκατομμύρια έτη – τουλάχιστον τέσσερα. Ωστόσο σε όλη τη γνωστή μας Ιστορία από 3000 πκε, οι άνθρωποι σε διάφορες περιοχές ιδιωτικοποιούσαν τα εδάφη και τα νερά και όσα κρύβονταν κάτω από την επιφάνεια λέγοντας είναι δικά μου/μας.
2. Ούτε ο τάφος όπου θάβεται το κουφάρι μας δεν μας ανήκει τελικά. Αυτά τα εδάφη τα έχει ιδιωτικοποιήσει η Εκκλησία και, ούτως ή άλλως, μετά από 200 ή τόσα έτη η θεότητα τα διεκδικεί πίσω και τα αξιοποιεί αλλιώτικα.
Αναρωτιέσαι, αν είσαι άνθρωπος που έχει μάθει να χρησιμοποιεί τη θεόπεμπτη νοημοσύνη του, γιατί επιτρέπουμε αυτή την φανατισμένη, τυφλή ιδιωτικοποίηση – ενώ υπάρχουν άλλες διευθετήσεις σε παλαιότερες πιο “απολίτιστες” περιόδους. Γιατί ακριβώς υπάρχει πάθος και πόθος, εγωισμός και προσκόλληση, και αδιαφορία για τους άλλους κι εξασφάλιση της δικής μας καλοπέρασης. Άσε που έχεις και όμορφο, μη-δεδουλευμένο εισόδημα όταν κατέχεις μεγάλη έκταση και μπορείς να την ενοικιάζεις στους άλλους που δεν έχουν και να τους εκμεταλλεύεσαι.
Κι αν είσαι εσύ που δεν έχεις και πρέπει να δουλεύεις υπερωρίες για να μπορείς να πληρώνεις ενοίκιο για κατοικία ή/και για μέρος δουλειάς;
Και τι θα έκανες αν ξαφνικά κάποιος ατσίδας έβρισκε τρόπο να ιδιωτικοποιήσει το ηλιόφως και τον αέρα; Πως θα ζούσαμε τότε;
3. Στου κουφού την πόρτα…
Κάθε άνθρωπος χρειάζεται πρώτιστα χώρο για να μπορεί να υπάρχει στην ενσωματωμένη μορφή του – αφού αυτή η μορφή εκ φύσεως καταλαμβάνει χώρο. Χρειάζεται, φυσικά, τον αέρα για να αναπνέει και το φως για να έχει τις πολύτιμες εντυπώσεις και να βλέπει γύρω του.
Αν κάποιοι ιδιωτικοποιούσαν φως και αέρα, οι άλλοι θα εργάζονταν ως σκλάβοι πλέον για να μπορούν να έχουν αυτά τα πολύτιμα αγαθά, τα τόσο απαραίτητα για τη ζωή μας, όσο αυτή διαρκεί.
Ο χώρος ο αναγκαίος για την ύπαρξη και τη συνέχιση της ζήσης κάθε ανθρώπου συγκεντρώνεται στη στεριά, τη στεγνή επιφάνεια του εδάφους. Εδώ είμαστε πλασμένοι για να υπάρχουμε και να ζούμε.
Γη, νερό, φως και αέρας και χώρος πάνω στη γη – απόλυτα αναγκαία!
Θα έπρεπε οι πολιτικοί, οικονομολόγοι, εκκλησιαστικοί, αναλυτές και όσοι άλλοι, να φροντίσουν ώστε στην ευνομούμενη Πολιτεία για την οποία όλοι διαλαλούν πως νοιάζονται, κάθε άνθρωπος, οικογενειάρχης, να έχει ένα μέρος για κατοικία και δουλειά – αντί να πλασάρουν τις θεοπάλαβες θεωρίες τους και οι πολιτικοί τις αναίσχυντες προεκλογικές υποσχέσεις τους…
4. Το έλεγαν ξεκάθαρα οι φιλελεύθεροι στις αρχές του 20ού αιώνα και μερικοί, πιο λίγοι, στη συνέχεια. Κι έδειχναν πως γίνεται.
Το βροντοφώναξε ο Henry George στην Αμερική στις τρεις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα. Μα τον φάγανε οι οικοπεδοφάγοι.
Το είπε κάπως και ο Μαρξ μα οι μαρξιστές και κομμουνιστές άλλα κατάλαβαν: επανάσταση, εξόντωση των πλουσίων και ανακατανομή ή κρατικοποίηση των γαιών. Το είπε και ο Proudhon ξεκάθαρα, μα οι μεταγενέστεροι έμειναν με τον αναρχισμό του.
Επαναλαμβάνουμε τα λόγια του Rousseau πως ο άνθρωπος γεννιέται ελεύθερος μα παντού ζει αλυσοδεμένος, χωρίς να βλέπουμε πώς, όπως είπε ο στοχαστής, η σκλαβιά οφείλεται στην απόλυτη ιδιωτικοποίηση της γης.
Το είπε και ο John Locke πολύ ανθρώπινα – και πολλοί άλλοι.
Το είπε και ο Πλάτων στο Νόμοι πως η Γη είναι μητέρα μας και δεν ιδιωτικοποιείται…
Το είπαν παλαιότερα και οι σοφοί της Βεδικής Παράδοσης, όπως το είπε και ο Locke, πως πρέπει να μένουν ελεύθερα εδάφη για τους επόμενους!
Μα oι ίδιοι οι παραπλανημένοι κι εξαπατημένοι δεν θέλουν να το καταλάβουν και μένουν σκλάβοι!