Τ296: Ελληνικά ΜΜΕ

Τ296: Ελληνικά ΜΜΕ

- in Ταυτότητα
0

Είναι κατανοητό ότι ο νους επηρεάζεται από το περιβάλλον. Διαφορετική είναι η κατάσταση του όταν οι εντυπώσεις είναι καθαρές και αρμονικές από την ομορφιά της φύσης, βουνό ή θάλασσα, και διαφορετικές όταν βρίσκεται στη φασαρία μιας μεγάλης πόλης και ακόμα περισσότερο σε μια διαδήλωση με φωνές και αρνητικές εκφράσεις.

Πριν κάποια χρόνια χρειάστηκε να περάσω μερικούς μήνες στο Ντουμπάι. Δεν είχα αντιληφθεί ότι υπήρχαν κανόνες για την ποιότητα της ενημέρωσης από τα διάφορα μέσα ενημέρωσης. Το κατάλαβα όταν φθάνοντας στην Αθήνα ήρθα σε επαφή με την ποιότητα που μεταδίδουν τα δικά μας μέσα, ραδιόφωνο, εφημερίδες, τηλεόραση… ήταν σαν να μου έδωσαν ένα χαστούκι.

Από ένα περιβάλλον που οι περισσότερες ειδήσεις είχαν σχέση με ότι καλό είχε γίνει στη χώρα, βρέθηκα σε ένα χώρο γεμάτο επίκριση, εκχυδαϊσμό, μετάδοση όλων των αστυνομικών νέων κάθε τύπου και ούτε ένα, μα ούτε ένα καλό σχόλιο.

Θα μου πείτε είναι και οι ειδήσεις και τα σχόλια στο ίντερνετ και τα κοινωνικά μέσα αλλά και αυτά μπορούν και υποτίθεται ότι έχουν ρυθμίσεις.

Κοίταξα τις ρυθμίσεις από την αρχή ΜΜΕ στα Εμιράτα που είναι δημοσιοποιημένη και όπως μπορείτε να δείτε αναφέρεται σε όλα ανεξαιρέτως τα μέσα, μπλοκάρει ότι θεωρείται παράνομο και χυδαίο, τονίζει ότι είναι θετικό και δεν εξαιρεί τα κοινωνικά μέσα…

Media regulation – The Official Portal of the UAE Government

Μετά κοίταξα τα της ΕΕ που ακολουθεί και η χώρα μας και όπως θα δείτε αναφέρονται συνεχώς στην Ελευθερία των ΜΜΕ αλλά καθόλου στην ποιότητα έκφρασής τους. Μπορείτε να δείτε την διαφορά.

Ελευθερία των μέσων ενημέρωσης στην ΕΕ – Consilium (europa.eu)

Παρόλα αυτά πρόσφατα οι Δημοσιογράφοι χωρίς Σύνορα θίγουν την έλλειψη εμπιστοσύνης της ελληνικής κοινωνίας στα ΜΜΕ, ενώ δεν αξιολογούν θετικά τους δεσμούς λίγων επιχειρηματιών με τη δημοσιογραφία και την πολιτική.

«Η εμπιστοσύνη του πληθυσμού στα μέσα ενημέρωσης είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια. Λίγοι μεγάλοι ιδιωτικοί όμιλοι συνυπάρχουν με εκατοντάδες διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης, γεγονός που συμβάλλει στον υψηλό κατακερματισμό του τοπίου των μέσων ενημέρωσης. Ομοίως, λίγοι επιχειρηματίες διευθύνουν τη συντριπτική πλειοψηφία των μέσων ενημέρωσης, ενώ παράλληλα εμπλέκονται και σε άλλους επιχειρηματικούς τομείς με υψηλή ρύθμιση. Ορισμένοι από αυτούς έχουν στενούς δεσμούς με την πολιτική ελίτ της χώρας. Ως αποτέλεσμα, ο Τύπος είναι πολύ πολωμένος», σημειώνεται.

Πουθενά και πάλι δεν αναφέρεται η ποιότητα του λόγου και της σκέψης των δημοσιογράφων.

Σχετικά πρόσφατα είδαμε και σε μετάδοση από Ελληνικά Μέσα την τελετή ενθρόνισης του Βασιλιά Καρόλου. Ήταν εντυπωσιακό ότι ούτε ένας δημοσιογράφος δεν αναφέρθηκε στην ποιότητα της τελετής που συνεχώς με σύμβολα και λέξεις τόνιζε την υπηρεσία που πρέπει να δίνει ο ανώτατος άρχων στους πολίτες της χώρας, έχοντας πάνω από όλα την έννοια ότι πραγματικός άρχων είναι ο Θεός και όχι ο ίδιος ο Βασιλιάς. Οι μόνες αναφορές ήταν στα ρούχα των κυριών, την συμπεριφορά των καλεσμένων και γενικά το κουτσομπολιό…

Αλλά θα μου πείτε και τα μέσα ακολουθούν το ενδιαφέρον των ακροατών, θεατών και αναγνωστών…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *