1. Το ερώτημα του τίτλου δεν είναι ρητορικό. Τελικά για όλες τις ατασθαλίες του τσιπρικού τσούρμου (και οποιασδήποτε προηγούμενης κυβέρνησης) τον λογαριασμό τον πληρώνουν τα υπεροχότερα υποζύγια στην Ευρώπη, οι Έλληνες υπερφορολογούμενοι ατσίδες. Μα εδώ και δυο έτη περίπου υπάρχει ζωντανή διαμάχη στον ευρύτερο ΟΣΕ μεταξύ φραξιών ΕΕΣΣΤΥ (κρατική εταιρεία συντήρησης), ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ (=διαχείριση ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ).
Μήλον της έριδος ο λογαριασμός 5-6 εκατομμυρίων ευρώ για τις 400 προσλήψεις που υπέγραψε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών στη διετία 2016–2017 διπλασιάζοντας το προσωπικό στην ΕΕΣΣΤΥ για να ικανοποιηθούν πελάτες των Συριζανελλήνων.
Όπως έχουμε γράψει επανειλημμένα και ακούραστα (και κεφάτα), οι κρατικοί οργανισμοί υπάρχουν για να προσφέρουν καταφύγιο νόμιμης μη – δεδουλευμένης αμοιβής στους κηφήνες και κοπρίτες του κυβερνώντος κόμματος. Και αυτό συμβαίνει από τη δεκαετία 1830, δηλαδή την έναρξη του ανεξάρτητου Ελληνικού Κράτους!
2. Η ΕΕΣΣΤΥ είναι προς ιδιωτικοποίηση σύμφωνα με τις εντολές των κουτόφραγκων και μοναδικός μέτοχός της, είναι το διαβόητο ΤΑΙΠΕΔ, που τρέχει προς κάθε κατεύθυνση χωρίς να κινείται κι έτσι, σαν τη θάλασσα, δεν φαίνεται να πηγαίνει πουθενά.
Το καθεστώς της ΕΕΣΣΤΥ δεν διαθέτει την απαραίτητη χρηματοδότηση για να πληρώνει τις συμβάσεις εργασίας για τα κομματόσκυλα του κ. Σπίρτζη.
Ο λογαριασμός για τους 8 (οκτώ) πρώτους μήνες του 2017 εστάλη, λοιπόν, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρότι δεν έχει ολοκληρωμένη σύμβαση εκτέλεσης συντήρησης.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει εγκρίνει τις εργασίες της ΕΕΣΣΤΥ, αν έγιναν, και αρνείται να παραλάβει και να εξοφλήσει τον λογαριασμό. Επιπλέον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πια ιδιωτικοποιημένη, καθώς από 1/1/2017 εξαγοράστηκε από τους Ιταλούς (F15=Ferrovie dello stato Italiano, Κρατικοί Σιδηρόδρομοι Ιταλίας). Αλλά, από την άλλη, η μεταβίβαση δεν ολοκληρώθηκε καθώς εκκρεμούν μερικοί όροι της συμφωνίας πώλησης της χρεοκοπημένης ελληνικής εταιρίας.
3. Μα οι διοικήσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, είναι όπως με όλες σχεδόν τις ελληνικές ΔΕΚΟ, στα μαχητικά μαχαίρια. Τα τιμολόγια της ΕΕΣΣΤΥ είναι αφερέγγυα, καθώς δεν παρέχουν αναλυτικές πληροφορίες για τις εργασίες που υποτίθεται πως εκτελεί. Και αυτό γίνεται συστηματικά για να παρουσιαστεί η ΕΕΣΣΤΥ κερδοφόρα κι έτσι να μην ιδιωτικοποιηθεί – και να συνεχίσουν οι διορισμοί εκεί και οι μόνιμες αργείες.
Το Υπουργείο Υποδομών κλπ (= Σπίρτζης) μην μπορώντας πια να επιστρατεύσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, άρχισε να πιέζει τη διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ να αναλάβει αυτή τους λογαριασμούς και να διευκολύνει ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μα ούτε η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ πείθεται πολύ εύκολα να δεχθεί τη μετακύλιση δαπανών. Μετά όμως από διεξοδικές συζητήσεις η ΓΑΙΑΟΣΕ δέχτηκε να αναλάβει τους λογαριασμούς (Αύγουστος 2017).
Όμως, ο κ. Αθ. Σχίζας, επικεφαλής της ΓΑΙΑΟΣΕ είδε ξαφνικά πως ο ίδιος δεν καλυπτόταν, διότι τέτοια υποχρέωση “δεν προβλέπεται από τον νόμο ή σύμβαση”.
4. Το φθινόπωρο 2018 ο ορκωτός λογιστής της ΓΑΙΑΟΣΕ παρουσίασε μια έκθεση, που επίσης απορρίπτει την ανάληψη των δαπανών ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το υπερταμείο δεν έχει ακόμα (Φεβρουάριος 2019), συγκαλέσει την έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΓΑΙΑΟΣΕ. Αλλά καρατόμησε τον πρόεδρο κ. Κ.Σταματάκη, ο οποίος παρέδωσε μεν όλα τα σχετικά έγγραφα, όμως και αυτός εξέφρασε γραπτώς την αντίρρηση του για τις επίμαχες τιμολογήσεις.
Αναμένεται η συνέχεια, όπου η ΓΣ θα εγκρίνει τα πεπραγμένα και θα απαλλάξει τον προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλο.
Σπαρακτική φάρσα η περίπλοκη αυτή ιστορία. “Να επιθυμείτε λιγότερο κράτος”, συμβούλευε ο Λέο Τολστόι τους Ρώσους συμπολίτες του. Μα τους πρόλαβε όλους ο Λένιν…
Αλλά ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό, τελικά;